Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "fotografie"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "fotografie"


Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Třídní učitel 2.0 – díl 3.: fotografie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Třetí díl seriálu o třídním učiteli a technologiích se zaměřuje na fotografie a jejich sdílení.
Autor Jaroslav Mašek

Příběhem do digi světa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci si ve skupinách pročítají komiksový příběh, ve kterém chybí řešení některých situací. Skupina má k dispozici ke každé situaci určité varianty řešení. Jejím úkolem je vybrat tu nejvhodnější, a tak příběh dovést k úspěšnému zakončení.
Autor InGeneration

Zpracování digitální fotografie online

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Úprava fotografií je jednou z činností, které se v ve výuce ICT na základních i středních školách nevyhneme. K její výuce lze používat řadu programů, ať již placených nebo zdarma dostupných. Na výběr je také mezi online nástroji a klasickými instalovanými programy. My svoji pozornost zaměříme především na webové aplikace, které se svými možnosti a cenou jeví jako velice dobrý výukový nástroj.
Autor Zuzana Černá

Česká kultura a společnost po 2. světové válce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento příspěvek ukazuje jednu z možností, jak seznámit žáky s kulturou a životem po 2. světové válce v našem státě, motivuje žáky ke komunikaci s rodiči a prarodiči o životě v době tzv. lidově demokratického a socialistického Československa (1945−1989) a současně představuje jedno z možných hodnocení žáků ve skupinové práci.
Autor PhDr. Ludmila Bystroňová

Jak pracovat ve výuce dějepisu s historickou fotografií

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Následující náměty mají sloužit nejen pro ilustraci toho, jak mohou být fotografie využívány pro podporu výuky konkrétního chronologického tématu nebo tematického okruhu, ale také jak mohou být využívány, aby pomohly žákům naučit se analyzovat a interpretovat.
Autor Jan Boněk

Digitální fotografie

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Fotografická technika a s ní i fotografování se velm irychle vyvíjí, proto je třeba na tento vývoj reagovat i v rámci školní výuky a neučit žáky to, co jim nebude k užitku. Místo kalsického fotoaparátu a zhotovování fotografií přes vývojku a ustalovač s nimi mluvme o digitální fotografii!
Autor Jaroslav Kusala

Virtuální tuning z fotografie (výuka grafických programů)

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příklad dobré praxe je využitím motivace žáků z automobilní školy, kteří se ve svém volném čase hodně často zabývají tuningem aut. Téma je zajímá jak ve formě fotografií, které lze najít prostřednictvím internetu, tak v reálu, se kterým se mohou setkat v dílnách. Využila jsem tedy jejich zájmu o uvedené téma a snažila se přivést studenty k možnosti propojit své koníčky s budoucí praxí a ukázat jim i vhodný grafický program. Vlastní internet jim umožňuje srovnávat své vlastní projekty se současnými designérskými trendy.
Autor Mgr. Dagmar Přibylová

Krajina za školou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Článek představuje dlouhodobý projekt Krajina za školou, který probíhal či probíhá na různých místech republiky.
Autor Mgr. Petra Šebešová

Nejstarší fotografický papír

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Téma fotografie je možno probírat z mnoha úhlů pohledu. Článek ukazuje, jak propojit téma fotografie a problematiku fotosyntézy. Naznačuje didaktické využití známého pokusu důkazu škrobu v listu rostliny.
Autor Svatava Janoušková

Jak (a co) učit s dotykovým zařízením v ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výuka informačních a komunikačních technologií s dotykovým zařízením jde přímo in medias res. Nabízí nepřeberné množství témat a přístupů, kterým se lze věnovat. V tomto materiálu se pokusíme o určitou panoramatizaci problematiky a v jednotlivých kapitolách se zkusíme stručně dotknout jednotlivých dílčích aspektů implementace ICT. Nepůjde nám tedy o popis jednotlivých témat do hloubky, ale spíše se pokusíme nabídnout určité inspiratorium.
Autor Michal Černý
Celkem: 16