Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Nursery rhymes a výuka anglického jazyka
| Žánrové formy anglických nursery rhymes je možné v mateřské škole využít při výuce anglického jazyka hravou audio-orální formou, bez čtení a psaní, s využitím výtvarné, pohybové a melodické složky. Nursery rhymes slouží jako základní materiál, prostřednictvím kterého se dítě seznamuje se základní slovní zásobou a základními morfologickými a syntaktickými strukturami anglického jazyka.  | Alžběta Palatinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
 |
|
|
|
03. 07. 2007 |
14096 |
Hudba a tradice v Evropě – Projekt Partnerství škol
| Projekt se realizoval v rámci programu Comenius – Partnerství škol ve spolupráci s portugalským partnerem na Madeiře. Byl zaměřen na mezikulturní dialog prostřednictvím poznávání hudebních a kulturních tradic partnerské země a jejího rodného jazyka. Hlavním úkolem žáků bylo vytvořit CD s lidovými či vánočními písněmi a doplnit dvojjazyčným zpěvníčkem (portugalským a českým). Během projektu se uskutečnily dva výměnné pobyty žáků. Před těmito výjezdy proběhla výuka portugalštiny a češtiny v rozsahu cca 20 hodin. Projekt byl oceněn jazykovou cenou Label 2008.  | Mgr. Radmila Janoušková |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
04. 06. 2012 |
6576 |
Šel pan učitel... aneb Dětský folklor na počátku 21. století
| Základním cílem příspěvku je poukázat na specifické jevy folklorní povahy v kultuře dnešních školních dětí a mládeže a tím zároveň doložit široké rozšíření a uplatnění folklorních projevů u současné generace školou povinných dětí a mládeže. Jedná se o různé slovesné, hudební, taneční, výtvarné a dramatické projevy, souhrnně pojmenované jako dětský folklor.  | Aleš Franc |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
28. 11. 2012 |
11568 |
Autenticita tradičního lidového hudebního projevu
| Příspěvek naznačuje možnosti či spíše směřování hudebně pedagogické práce zaměřené na interpretaci tradiční lidové hudby. Ta se může posouvat od konvenčních stylových poloh a představ tohoto odvětví hudební praxe k hlubšímu poznávání jejích základních kořenů, původních inspirací a tvůrčích zdrojů.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
16. 02. 2016 |
7065 |
Tradiční lidový instrumentář v hudební výchově – 1. část
| Příspěvek navrhuje možnosti zapojení hudebních nástrojů tradiční lidové hudby, které vycházejí z kořenů národní folklórní tradice a které jsou k tomuto účelu příhodné i svým technickým uzpůsobením, do hudební výchovy.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
13. 09. 2018 |
3054 |
Tradiční lidový instrumentář v hudební výchově – 2. část
| Příspěvek navrhuje možnosti zapojení hudebních nástrojů tradiční lidové hudby, které vycházejí z kořenů národní folklórní tradice a které jsou k tomuto účelu příhodné i svým technickým uzpůsobením, do hudební výchovy.  | Petr Drkula |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
19. 09. 2018 |
3219 |