Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "finanční gramotnost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "finanční gramotnost"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Česká školní inspekce zjišťovala podporu rozvoje vybraných gramotností

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Česká školní inspekce v těchto dnech vydává tematickou zprávu reflektující podporu rozvoje matematické, finanční a čtenářské gramotnosti, ve vazbě na porovnání inspekčních zjištění z let 2009/2010 a 2012/2013 doplněné o šetření finanční gramotnosti realizované v roce 2012/2013.
Autor ČŠI

Kolik asi stojí provoz domácnosti?

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál pracuje s výdaji domácnosti a návod na jejich výpočet. Vede žáky ke schopnosti předvídat, kalkulovat, vhodně reagovat na zvyšující se náklady, tímto přispívá k rozvoji jejich finanční gramotnosti. Doplněno zamyšlením nad možnostmi úspory energií, omezením množství odpadů a celkovým dopadem na životní prostředí. Možno využít i v gymnaziálním vzdělávání.
Autor Tomasz Nogol

Tři týdny s finanční matematikou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje některé aktivity použité při práci v tematickém celku Finanční matematika v 9. ročníku.
Autor Hana Pilařová

Komentář k úloze Akcie (PISA 2012)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Komentář úlohy Akcie seznamuje učitele s konkrétním příkladem z pilotního testování finanční gramotnosti patnáctiletých žáků v rámci šetření PISA a představuje tento příklad v širších didaktických souvislostech.
Autor Mgr. Alena Hesová

Glosa k významu finanční gramotnosti v každodenním životě – spotřeba, úspory a investice

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stať ukazuje na význam finanční gramotnosti v praktickém životě, objasňuje rozdíl mezi spotřebou, úsporami a investicemi a upozorňuje na úskalí plynoucí z nesprávného pochopení jejich podstaty při ekonomickém rozhodování.
Autor Milena Tichá

Vánoční jarmark

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek ukazuje, jakým způsobem je připravován Vánoční jarmark v ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské náměstí 2. Příklad dobré praxe seznamuje čtenáře s přípravnou fází, kdy žáci 9. ročníku stanovují cenu výrobků, které budou vyrábět a následně na jarmarku prodávat. Výtěžek z jarmarku je poskytován na charitu (na adopci na dálku).
Autor Mgr. Hana Dohnalová

Testování finanční gramotnosti v rámci šetření PISA

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje první mezinárodní ověřování finanční gramotnosti žáků v rámci šetření PISA. Na konkrétním příkladu úlohy Peníze na cestování jsou pak ukázány širší didaktické souvislosti a možnosti využití příkladů přímo ve školní praxi.
Autor Mgr. Alena Hesová

Finanční matematika s využitím výpočetní techniky – úvěry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V článku dokumentuji svoje zkušenosti s výukou finanční matematiky na základní škole. Demonstruji využití výpočetní techniky při výuce učiva Finanční matematika v 9. ročníku základní školy. Článek je rozdělen na dvě části. První se zabývá významem využití finanční matematiky na školách a její začlenění do ŠVP, v druhé části jsou popsány praktické příklady pro výuku uvedeného učiva s využitím výpočetní techniky.
Autor Miroslava Huclová

Komentář k výsledkům mezinárodního šetření PISA v oblasti finanční gramotnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Komentář se věnuje výsledkům mezinárodního šetření PISA v oblasti finanční gramotnosti. Šetření finanční gramotnosti proběhlo poprvé v roce 2012 a zapojila se do něj i Česká republika. Výsledky šetření byly zveřejněny v červenci 2014. Testovaní patnáctiletí žáci z České republiky dosáhli šestého nejlepšího skóre. Tento výsledek je představen v kontextu zjištění z dalších zemí, ve vztahu k dostupnosti finančního vzdělávání a také v souvislosti s výsledky matematické gramotnosti.
Autor Ing. Lukáš Hula

Finanční gramotnost a finanční vzdělávání

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek seznamuje s definicí finanční gramotnosti, zdůrazňuje význam finančního vzdělávání v soudobé společnosti a ukazuje na jeho začlenění do počátečního vzdělávání v základních a středních školách.
Autor Milena Tichá
Celkem: 73