Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "film"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "film"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rozvoj gramotností v uměleckých oborech v bodech

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text uvádí za každý umělecký obor (hudební, výtvarnou, dramatickou, filmovou/audiovizuální, taneční a pohybovou výchovu) v několika bodech základní teze, kterými mohou tyto obory přispívat k rozvíjení gramotností. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

CinEd – ukázkový seminář pro pedagogy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Asociace českých filmových klubů a evropský projekt CinEd organizují ukázkový seminář pro pedagogy. Součástí semináře bude představení nabídky filmů pro školy a kulturní organizace a metodiky filmové výchovy, kterou rozvinul pařížský partner projektu – Cinematheque francaise.
Autor Tereza Czesany Dvořáková

Výtvarná etuda: Workshop Art of Shorts

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výtvarná etuda jako součást oděvního workshopu Art of Shorts, který byl určen žákům středních, vyšších i vysokých odborných škol se zaměřením na oděvní design. Výtvarná etuda je interpretací experimentální filmové projekce Františka Týmala na výstavě Setkání uchem jehly v Moravské galerii v Brně. Netradiční metodický přístup poukazuje na propojení volného výtvarného umění, filmu a oděvního designu (výtvarné oděvní tvorby). V závěru článku jsou uvedeny i praktické náměty do výuky, které mohou najít uplatnění v základním uměleckém vzdělávání aj.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy se zrodilo kino

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Majitel kavárny Grand Café, který na první veřejné promítání hýbajících se obrázků pronajal bratrům Lumièrovým salonek, nechtěl za žádnou cenu prodělat. Místo 20% podílu na zisku si proto vymínil 30 franků bez ohledu na návštěvnost. Ustrašenost se mu vyplatila – první den totiž přišlo jen 35 nedůvěřivců. Odcházeli však naprosto uchváceni. Během jediného týdne pak byl zájem o kinematograf tak obrovský, že se promítalo dokonce 20x denně a zisky se vyšplhaly nad 2500 franků. Kavárník však dál dostával jen svých 30.
Autor Tereza Vodičková

Technologie, které měly změnit výuku

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Další ze série článků mapujících minulé představy o světě, v němž budou technologie ovlivňovat vzdělávání. Tentokrát inspirovaný blogem amerického publicisty Matta Novaka Paleofuture.
Autor Tomáš Chrstoš

Zpracování a tvorba videa online

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Video se stalo jedním z nejrozšířenějších formátů zachycení reality. Téměř každý žák má mobilní telefon nebo fotoaparát, který umí pracovat jako digitální kamera. Proto se jeho využití ve výuce jeví jako velice vhodné. V následujícím článku se podíváme na základní možnosti tvorby a zpracování videa za užití dostupných online ICT nástrojů.
Autor Michal Černý

Mediální studio ZŠ genpor. F. Peřiny

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Jak to může dopadnout, když se spojí Mediální výchova s digitálními technologiemi? Vznikne projekt s názvem Mediální studio. Jak takový projekt vypadá a co v něm žáci dělají, se dočtete v následujícím článku.
Autor Jaroslav Mašek

Filmová/audiovizuální výchova. Proč a jak

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem následujícího textu je seznámit učitele základních škol, gymnázií a další zájemce o filmové a audiovizuální vzdělávání s východisky filmové/audiovizuální výchovy pro základní školy a gymnázia, jež byla schválena v září 2010 MŠMT jako doplňující vzdělávací obor. Tyto texty poskytují ucelený vzdělávací obsah oboru, který tvoří vedle Vv, Hv Dv, TPV další vzdělávací obor přímo vycházející z oblasti umění a kultura.
Autor Prof. Rudolf Adler

Filmová/audiovizuální výchova; metodická podpora – informační zdroje

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V dokumentu, který je metodickou podporou k filmové/audiovizuální výchově, najde čtenář rozsáhlou databázi informačních zdrojů k této problematice s jejich stručným popisem.
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

Tvorba videa mimo výuku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek ukazující, jak by mohl vypadat blokový kurz tvorby videa na ZŠ s ukázkou.
Autor Rosana Zvelebilová
Celkem: 17