Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "fiktivní firma"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "fiktivní firma"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Mezinárodní veletrhy FIF v Praze a v Essenu - cesta k získání praktických zkušeností a dovedností žáků

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Předmět FIF patří k nejoblíbenějším předmětům žáků obchodní akademie. Kromě zvládání běžných firemních činností žáci zde získávají obchodní dovednosti, a to především účastí na veletrzích FIF.
Autor Radomila Prokůpková

Podpora podnikavosti - Inspiromat

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Cílem publikace je seznámit cílovou skupinu pedagogů s možnostmi, jakým způsobem lze rozvíjet podnikavost žáků, jaké nástroje mohou využít k rozvoji kompetencí k podnikatelským aktivitám a uplatnění na trhu práce. Učitelé se v publikaci seznámí, jakým způsobem je možné založit fiktivní firmu nebo jak je možné se zapojit do programu JA firma. V metodické publikaci je možné se seznámit také s dalšími metodami podpory podnikavosti žáků.
Autor kolektiv autorů

Fiktivní firmy učí žáky nést odpovědnost

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak žáci pracují ve fiktivních firmách, jsme zjišťovali na Střední průmyslové škole dopravní v Plzni. O své zkušenosti se s námi podělili vyučující ekonomických předmětů Ing. Jana Benešová a Ing. Jaroslav Pertlíček i samotní studenti. Tato forma výuky má ve škole dlouholetou tradici, škola navíc každoročně pořádá regionální veletrh fiktivních firem. Letos v prosinci se konal již 17. ročník.
Autor Alena Nová

Těší mne, že se fiktivní firmy dožily dvaceti let

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Docent Miloslav Rotport, zakladatel Centra fiktivních firem na VŠE v Praze, vyprávěl o počátcích fungování centra i samotných fiktivních firem a naznačil možnosti jejich dalšího rozvoje.
Autor Alena Nová

Pohled do historie fiktivních firem v České republice

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Centrum fiktivních firem (CEFIF) letos slaví 20 let od svého založení. V současné době jsou fiktivní firmy součástí kurikula více než 100 středních škol převážně ekonomického zaměření a každý rok jimi projde 3 500 žáků. Pojďme se nyní podívat, jak vše začalo a co se v průběhu let stalo zajímavého.
Autor Ing. Lukáš Hula

Účetnictví firmy

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Materiál je určen pro žáky středních škol s výukou předmětu Fiktivní firma, zejména nástavbového studia, obor Podnikání. Žáci mají procvičit účtování ve fiktivní firmě, která je právnickou osobou a je povinna vést účetnictví. Počáteční znalosti žáků jsou velmi malé, žáci využívají teprve ročních znalostí z předmětu Účetnictví, a proto účtují pomocí jednoduchého programu vytvořeného v Excelu. Stejným způsobem pracují s Pokladnou, Inventární knihou, provádějí fakturaci, odvádějí DPH, počítají mzdy a provádějí z nich odvody. V předmětu Fiktivní firma je výuka orientována na praktické úkoly, žáci jsou tak vedeni k získání znalostí a dovedností, které využijí v zaměstnání nebo v budoucí podnikatelské činnosti. Činnost směřuje k získání odbornosti; vědomosti, dovednosti a návyky využijí žáci při maturitní zkoušce a po absolvování studia se lépe uplatní na trhu práce.
Autor Drahoslava Dítětová

Vznik fiktivní firmy

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Materiál popisuje založení fiktivní firmy v nástavbovém studiu Podnikání, a to od podnikatelského záměru přes zakladatelský rozpočet k rozhodnutí o struktuře firmy a k jejímu založení.
Autor Drahoslava Dítětová

Fiktivní firma – zásady tvorby katalogu

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Shrnutí, přizpůsobení a zkušenosti z předmětu fiktivní firma při tvorbě nabídkového katalogu pro obchodní styk mezi fiktivními firmami a pro prezentaci na akcích sítě CEFIF a to především na veletrzích a dnech otevřených dveří na školách. Procvičení marketingových zásad v praxi.
Autor Dana Batelkova

Tvorba prezentací ve fiktivní firmě

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V tomto článku naleznete tipy pro tvorbu prezentací fiktivní firmy. Jedná se jednak o zásady, jak vytvořit dobrou prezentaci, tak také o rady, čeho se při tvorbě prezentace vyvarovat a na co si dát pozor. Výchozím předpokladem je, že prezentace je tvořena pro představení firmy na veletrhu fiktivních firem, a to jak firmy samotné, tak zboží, se kterým firma obchoduje. Článek je užitečný i pro žáky, kteří ve fiktivní firmě nepracují, protože nakládáme s obecnými zásadami tvorby prezentací.
Autor Lukáš Hula

Občan v ekonomických a sociálních vztazích

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Patříte k těm, kteří neradi učí celý rok stereotypní formou výkladu? Chcete vidět zájem většiny žáků nejen v hodinách, ale i mimo ně? Připadá vám, že máte ve třídě šikovné žáky, jen se prostě neradi učí něco nazpaměť? Chtěli byste tedy najít něco, čím byste zaujali, nemuseli se vzdát mnoha hodin jen "pro hraní" a zároveň byste mohli učit v rámci osnov, s pomocí své oblíbené učebnice a internetu? Nebojíte se práce ve skupinách? Zkuste veletrh fiktivních firem (VFF).
Autor Šárka Coufalíková
Celkem: 11