Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "extremismus"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "extremismus"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Inspirativní projekty podporující výuku k aktivnímu občanství

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje sedm zajímavých projektů podpořených z OP VK, jejichž výstupy mohou přispět k podpoře a rozvoji aktivního občanství u žáků. Každý projekt je představen pomocí krátké anotace, jejíž součástí jsou odkazy na volně dostupné materiály.
Autor Mgr. Alena Hesová

Extremismus v ČR: Pravicový extremismus I. - neonacismus

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Extremismus v České republice existuje v několika rozdílných ideových variantách a působí v různých organizačních formách. Neonacismus navazuje na ideje a reálnou politiku historického nacismu, tedy na politiku nacistického hnutí od konce první světové války a nacistického režimu v Německu a s ním kolaborujících subjektů. Historický nacismus byl charakteristický vůdcovským principem, rasistickým pojetím nadřazenosti árijských národů (zvláště germánských a německého národa), silným antisemitismem (který vyústil do holocaustu/šoa) a snahou o zajištění údajně nutného „životního prostoru“ („Lebensraum“), což vedlo k expanzivní válce. V rámci nacistického Německa, jím okupovaných územích i v kolaborantských režimech docházelo k rozsáhlým zločinům proti lidskosti.
Autor Miroslav Mareš

Extremismus v ČR: Pravicový extremismus II. - český extremistický nacionalismus

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Extremismus v České republice existuje v několika rozdílných ideových variantách a působí v různých organizačních formách. Nacionalismus je třeba z hlediska výzkumu extremismu chápat jako fenomén, který sice může být s extremismem prolnutý, s ohledem na různost definic a pojetí nacionalismu však není možné každý nacionalismus považovat za a priori extremistický.
Autor Miroslav Mareš

Extremismus v ČR: Extremistický komunismus

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Extremismus v České republice existuje v několika rozdílných ideových variantách a působí v různých organizačních formách. Komunismus se stal označením pro různé politické směry usilující o beztřídní společnost, v užším smyslu je pak vázán na učení vycházející z děl Karla Marxe, Bedřicha Engelse a Vladimíra Iljiče Lenina, i když je mohou různým způsobem modifikovat.
Autor Miroslav Mareš

Extremismus v ČR: Anarchismus a autonomové

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Extremismus v České republice existuje v několika rozdílných ideových variantách a působí v různých organizačních formách. Anarchismus odmítá demokratický ústavní stát a velká část proudů anarchismu patří mezi levicový extremismus (neplatí to však např. pro pravicově-liberální anarchistické proudy, resp. anarchokapitalismus).
Autor Miroslav Mareš

Extremismus v ČR: Etnický a separatistický extremismus

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Extremismus v České republice existuje v několika rozdílných ideových variantách a působí v různých organizačních formách. Etnický a separatistický extremismus je vázán na netolerantní prosazování zájmů etnik (zpravidla z jejich pohledu marginalizovaných) či regionů, které usilují o separaci.
Autor Miroslav Mareš

Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Autor J. Holek, J. Skácelová

Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Autor J. Holek, J. Skácelová

Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 3. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Autor J. Holek, J. Skácelová

Vítkov

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita pracuje s událostí žhářského útoku extremistů ve Vítkově a na jejím příkladu motivuje žáky k přemýšlení o příčinách a následcích útoku optikou jednotlivých aktérů této události.
Autor L. Mrázová, J. Skácelová
Celkem: 22