Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "exkurze"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "exkurze"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Procházka Prahou. Několik zastavení k moderním dějinám

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V článku popisuji vycházku po několika pražských místech spjatých s moderními dějinami. Realizovala jsem ji s tercií a kvartou víceletého gymnázia, kdy studenti provázeli studenty. Protože jsme se tematicky dotkli obou totalit, hlavním pedagogickým očekáváním pro mne bylo to, zda si mladí lidé uvědomili, jak křehká, vzácná a nesamozřejmá je svoboda.
Autor Marcela Svejkovská

Národní památník na Vítkově

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Národní památník na Vítkově je fascinující stavba na vrcholu kopce Vítkova, která v sobě nese několik stop pamětí. Její osud odráží složitost československých dějin ve 20. století.
Autor Kristýna Hlavatá

Co jste se dnes naučili v muzeu?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Překlad textu zabývajícího se vlivem Vzdělávacího programu Renaissance na výuku v anglických školách.
Autor Museums, Libraries and Archives Council

Příprava vlastivědného výletu s využitím mobilního telefonu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje využití mobilního telefonu ve vyučovacím předmětu Vlastivěda. Žáci pomocí mobilního telefonu plánují školní výlet do hlavního města Prahy.
Autor Kamila Fejfarová

Exkurze na hřbitov?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje téma, které je často i ve výuce považováno za něco, co je tabu, a to téma hřbitov. Autoři popisují, jak je možné využít exkurzi na hřbitov ve výuce zeměpisu a dějepisu. Nabízí zajímavé náměty na různé aktivity, které žákům toto téma přiblíží z hlediska geografického, demografického, historického apod.
Autor Silvie Kuldová

Jak zapojit exkurze k řemeslníkům do výuky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ukázka z příručky Katalog školních exkurzí, která vznikla v rámci projektu Řemeslo má zlaté dno.
Autor Muzeum Říčany

Rok 1989

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vnímání událostí spojených s pádem komunistického režimu je podstatnou složkou historického vědomí české společnosti. Listopad 1989, který odstartoval sociální změny v naší zemi, je výrazným dějinným zlomem, kterého se mohla současná střední generace aktivně účastnit. Jedná se však také o událost, která vyvolává diskusi o jeho významu a následné společenské transformaci.
Autor Kristýna Hlavatá

Významné osobnosti Jindřichova Hradce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci zpracují prezentaci o významné osobnosti, která působila nebo měla velký význam pro město Jindřichův Hradec. Výsledná prezentace je použita jako výukový materiál pro předměty dějepis, fyzika, hudební výchova, literatura.
Autor Miroslava Chrstošová

Exkurze do místního závodu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Autorka popisuje výuku probíhající formou exkurze do výrobního závodu. Žáci tak získají představu o konkrétní výrobě, o technologických postupech, seznámí se s různými profesemi, což by mělo žáky vést k přemýšlení o vlastní profesní orientaci a postupné přípravě k ní.
Autor Alena Matušková

Exkurze do Šáreckého údolí (PR – Divoká Šárka, proterozoikum – starohory) a opukového lomu v Šárce (bělohorské souvrství, spodní turon)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Exkurze do starohor – svrchního proterozoika a křídy Šáreckého údolí v Praze. Exkurze je vhodná pro žáky základních škol, případně geologicko-paleontologického kroužku vyššího gymnázia anebo studentů seminářů z geologie a paleontologie. Exkurze je pojata tak, aby žáky a studenty seznámila s geologickou stavbou Šáreckého údolí v návaznosti na jejich teoretické znalosti z obecné geologie, geomorfologie, petrologie a paleontologie, které získali ve školních lavicích pomocí jiných organizačních forem vyučování – frontální výukou, prací s učebnicí, skupinovým vyučováním apod. Exkurzní průvodce má dvě části, a to část odbornou, popisující co, kde a kdy a jak, která je doplněna přílohami ke vzniku epigenetického údolí, dále fotografiemi hornin a zkamenělin, které lze pozorovat a najít. Část metodická pak uvádí mnohé z didaktických námětů, využívajících praktických zkušeností z exkurze.
Autor Tomáš Kočí
Celkem: 17