Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "evropské jazykové portfolio"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "evropské jazykové portfolio"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Evropské jazykové portfolio

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stručné informace o tom, co je Evropské jazykové portfolio a k čemu by mělo sloužit. Odkazy na podrobnější informace a na vydavatele jednotlivých částí Portfolia.
Autor MŠMT

Projekt ESF – komunikativní dovednosti žáků v cizích jazycích

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Propagační článek o probíhajícím evropském grantu v ZŠ Novoborská v Praze 9, který je zaměřený na komunikativní dovednosti žáků v cizích jazycích, na práci na nových metodách a způsobech výuky.
Autor Marcela Stojarová

Hodnocení a sebehodnocení při výuce českého jazyka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku popisuje metodu tzv. autonomního hodnocení. Žáci ZŠ i nižších ročníků víceletého gymnázia se sami podílejí na procesu hodnocení svých prací. Naučí se tak hodnotit sebe i druhé a zároveň se zbavit pocitu, že se podceňují, nebo naopak přeceňují.
Autor Květa Rysová

Evropské jazykové portfolio a učení na stanovištích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek přináší příklad z výukové praxe na ZŠ Antonínská v Brně. Snahou bylo inspirovat ostatní vyučující a informovat je o možnostech, jak využívat EJP ve výuce cizího jazyka. V úvodu jsou shrnujícím způsobem popsány dosavadní zkušenosti se zaváděním EJP do výuky cizích jazyků na této škole, které zde vyučující mají poměrně bohaté, protože jmenovaná základní škola patřila k pilotním školám, které zaváděly EJP do jazykové výuky již od konce 90. let. S EJP zde vyučující a žáci pracují dodnes. V článku je dále podrobně popsán příklad realizace výuky, která vhodným způsobem propojuje sebehodnocení úrovně ovládání cizího jazyka podle EJP s prací na stanovištích.
Autor Alice Brychová

Evropské jazykové portfolio v kontextu rakouské školy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Na jedné rakouské škole se podařilo úspěšně integrovat práci s Evropským jazykovým portfoliem do výuky všech cizích jazyků a to i včetně němčiny. Škola svým žákům nabízí nejen kvalitní výuku několika cizích jazyků, ale snaží se i maximálně vytěžit z přítomnosti žáků-cizinců, kteří vědomě či nevědomě zprostředkovávají svým spolužákům vhled do jiných kultur a jazyků a rozvíjejí tak jejich vnímání a respekt k cizím kulturám.
Autor Kamila Sladkovská

Příklad práce s Evropským jazykovým portfoliem na ZŠ a na gymnáziu ve Vsetíně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek zachycuje zkušenosti práce s Evropským jazykovým portfoliem (dále také portfolio či EJP) na základní škole s rozšířenou výukou jazyků při vyučování němčiny, uvádí některé zkušenosti a náměty využitelné při zavádění EJP do cizojazyčné výuky a porovnává práci žáků s portfoliem na ZŠ a na gymnáziu. Příspěvek popisuje i některé reálné problémy, které mohou při používání portfolia nastat.
Autor PaedDr. Milena Zbranková

The Rainbow of English aneb sebehodnocení ve výuce angličtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe je zaměřen na využití vlastních sebehodnoticích deskriptorů na 1. stupni ZŠ hravou formou. Cílem je, aby si žák uvědomil dosažení znalosti a dovednosti při výuce angličtiny a posílil sebevědomí při vlastním sebehodnocení.
Autor Mgr. Eva Voborníková

Interkulturalita a Evropské jazykové portfolio ve výuce anglického jazyka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Nedílnou součástí výuky jakéhokoli jazyka je také seznamování se s kulturou dané jazykové oblasti. Tento praktický příklad popisuje, jak lze propojit interkulturalitu a Evropské jazykové portfolio (dále EJP nebo e-portfolio) ve výuce anglického jazyka, a tím přispět nejen k rozvoji jazykových dovedností žáků, ale zároveň podpořit i klíčové kompetence a průřezová témata. Popsaná aktivita je zároveň i vynikající příležitostí k využití mezipředmětových vztahů ve výuce jazyka, neboť se úzce dotýká zejména dějepisu, výchovy k občanství a zeměpisu, ale i dalších předmětů. Při práci s e-portfoliem pak žáci uvedené poznatky využijí v Jazykovém životopise v rubrice Zkušenosti z cest, protože o daném svátku mohou slyšet při mnoha příležitostech nejen na cestách, ale i v televizních seriálech nebo filmech z amerického kulturního prostředí.
Autor Helena Daňková

Dovednost čtení s porozuměním a psaní v Evropském jazykovém portfoliu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem této stati je stručně vymezit schopnosti a dovednosti, jež by měli žáci-cizinci v základních a středních školách zvládnout v řečové dovednosti čtení a psaní. Text se zabývá úrovněmi A1–B2. Úrovním C není v článku věnován prostor, neboť řečové schopnosti a dovednosti úrovně B2 jsou považovány za dostatečnou jazykovou znalost pro přijetí ke studiu na řadu českých vysokých škol. Článek je prvním dílem série článků, odkazy na následující díly textu jsou dostupné pod textem. Článek vznikl jako podpora publikace Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením (2. část). Na text článku je v případě potřeby odkazováno přímo z kapitol publikace.
Autor Boccou Kestřánková, M., Vodičková, K.

Dovednost čtení s porozuměním v doplňku SERRJ s novými deskriptory – CEFR Companion Volume

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem této stati je stručně vymezit schopnosti a dovednosti, jež by měli žáci-cizinci v základních a středních školách zvládnout v řečové dovednosti čtení a psaní. Text se zabývá úrovněmi A1–B2. Úrovním C není v článku věnován prostor, neboť řečové schopnosti a dovednosti úrovně B2 jsou považovány za dostatečnou jazykovou znalost pro přijetí ke studiu na řadu českých vysokých škol. Článek je druhým dílem série článků, odkazy na následující díly textu jsou dostupné pod textem. Článek vznikl jako podpora publikace Výuka českého jazyka pro žáky se sluchovým postižením (2. část). Na text článku je v případě potřeby odkazováno přímo z kapitol publikace.
Autor Boccou Kestřánková, M., Vodičková, K.
Celkem: 33