Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "evaluace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "evaluace"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Evaluační procesy

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem evaluace výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole je zjistit jeho kvalitu. Celý evaluační systém ovlivňují nejen určité zásady, ale i stanovení si předmětu evaluace, jistá kritéria a metody.
Autor Zuzana Bečvářová

Potřebujeme hodnotit?

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Kvalitní hodnocení poskytuje zpětnou vazbu. Článek přináší hlavní cíle, které by měly být v procesu hodnocení naplněny. Jako příklad hodnocení je uvedeno škálování.
Autor Hana Nádvorníková

Tematické bloky k rozvíjejícím (oborovým) činnostem

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Tento příspěvek vysvětluje způsob, jak lze vhodně spojit formu integrovaných tematických bloků s požadavky oborových metodik.
Autor Martina Kupcová

Evaluace v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek je věnován problematice evaluace v mateřské škole. K pochopení pojmu evaluace je dobré vysvětlit pojem hodnocení. Evaluace je proces, který oceňuje kvalitu a vede k jejímu zvyšování. Měl by za sebou zanechat stopy jak uměle vytvořené za účelem důkazu (vyplněné formuláře, dotazníky,…), tak reálné. Při procesu evaluace je nezbytné najít odvahu k provedení změn v zaběhnuté praktice.
Autor Eva Svobodová

Projektování, plánování v rámci třídního plánu

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak si vytvořit integrovaný blok a jak s ním v TVP pracovat.
Autor VÚP Praha

Kritéria pro evaluaci podmínek předškolního vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se podrobně věnuje vnitřním i vnějším podmínkám předškolního vzdělávání, nabízí škálu kritérií, podle které lze postupovat při evaluaci.
Autor Zora Syslová

Jede vláček přes náš most, pojeď s námi, času dost ...

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
ŠVP jednotřídní mateřské školy vypracovaly pedagogické pracovnice v souladu s požadavky RVP PV a s ohledem na konkrétní podmínky. Ucelený programový dokument má vypovídající hodnotou a jasnou vizi o práci MŠ. Vzdělávací obsah není odtržen od okolního života a navazuje na stanovené vzdělávací cíle. Kladně lze hodnotit přehlednost, jasnou strukturu i obsah ŠVP.
Autor Eva Podolská

Přirozené situace jako příležitost ke sledování dítěte

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí konkrétní ukázku, jak pro sledování a hodnocení dítěte či dětí můžeme využívat běžných, tzv."režimových" situací. Zpracovaný námět upozorňuje zejména na to, že práce učitelky nekončí u diagnostiky, tj. u rozpoznání a zhodnocení dovedností dítěte, ale naznačuje, jak se získanými poznatky dále pracovat a jak jich využívat ku prospěchu dítěte.
Autor Martina Kupcová

Autoevaluace na dvoutřídní mateřské škole.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorky příspěvku nastínily systémový přístup k autoevaluaci ve dvoutřídní mateřské škole, která je součástí základní školy. Jsou vytyčeny nástroje k operativnímu využití získaných poznatků z hodnocení pro zkvalitnění další práce. Východiskem ke zpracování autoevaluačního systému byla analýza výchozích podmínek školy po prvním roce realizace ŠVP.
Autor Libuše Dlasková

Evaluační systém

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zpracování evaluačního systému, který je funkční vzhledem ke specifičnosti jednotřídní mateřské školy.
Autor Irena Brandejská
Celkem: 88