Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "evaluace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "evaluace"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Autoevaluace na dvoutřídní mateřské škole.

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorky příspěvku nastínily systémový přístup k autoevaluaci ve dvoutřídní mateřské škole, která je součástí základní školy. Jsou vytyčeny nástroje k operativnímu využití získaných poznatků z hodnocení pro zkvalitnění další práce. Východiskem ke zpracování autoevaluačního systému byla analýza výchozích podmínek školy po prvním roce realizace ŠVP.
Autor Libuše Dlasková

Autoevaluace třídního učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Každý pedagog chce být dobrým pedagogem. Co vše se však za oním slůvkem „dobrý“ skrývá? Dlouhá škála očekávání, názorů, postojů, vnitřních i vnějších charakteristik. Po nějaké době praxe stojíme před otázkou: „Jsem skutečně dobrý učitel?“ Následující text by vám mohl přinést určitý návod, jak se s výše položenou otázkou vyrovnat. Pokusíme se najít stěžejní momenty vaší práce a nalezneme spolu možnosti, jak je vyhodnocovat, chcete-li evaluovat. A vzhledem k tomu, že toto vyhodnocení bude určeno vám samotným a vy sami je budete realizovat, hovořme o autoevaluci.
Autor Mgr. Martina Budínská

Autoevaluace v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ukázka pochází z knihy Autoevaluace v mateřské škole. Nabízí vysvětlení základních pojmů a rozbor rizik a úskalí autoevalučního procesu. Kniha může ředitelkám a učitelkám mateřských škol pomoci pochopit vnitřní fungování školy. Charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění předškolního vzdělávání. Kniha je doplněna příklady a výsledky různých výzkumných šetření.
Autor Zora Syslová

Autoevaluace ve škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek podává návod, jak správně nastavit cíle školy tak, aby byly realizovatelné, a tím i kritéria autoevaluace.
Autor Danuše Nezvalová

Británie chystá nový systém hodnocení a organizace škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ve Velké Británii se uvažuje o novém systému hodnocení a organizace škol. Podle nového vládního programu by měly vzniknout sjednocené řetězce škol, vedené těmi nejkvalitnějšími. Rodiče by rovněž měli mít více pravomocí, co se vzdělávání jejich potomků týče.
Autor Julie Ravingerová

Čas pro učební proces

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí autoevaluační nástroje, které byly vytvořeny pro zkoumání oblasti „Čas pro učební proces“ a umožňují seznámení s vyhodnocením dílčích témat zkoumané oblasti i s jejich reflexí.
Autor VÚP Praha

Cesta za vnitřní proměnou školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zkušenosti ředitele školy z venkovského prostředí - Základní škola a Mateřská škola Janovice, okres Frýdek-Místek, příspěvková organizace.
Autor Miloslav Chrobák

Chválím, chválíš, chválíme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Při této aktivitě se žáci učí pozitivně vyjadřovat o sobě i o druhých, učí se pochvalu rozdávat i přijímat, formulovat kladná prohlášení a poznávat sami sebe i druhé.
Autor Karla Střílková

ClassDojo – chování žáků na provázku

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Malá recenze volně dostupného online nástroje, který dovoluje provádět průběžné hodnocení žáků prostřednictvím předem definovaných odznaků.
Autor Michal Keltner

CLIL v českých ZUŠ a profesionalizace učitelů – prognóza

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Prognóza integruje poznatky převážně české pedagogiky a americké teorie řízení. Je určena učitelům ZUŠ a dalším zájemcům.
Autor Zdeněk Vašíček
Celkem: 88