Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "evaluace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "evaluace"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sumativní a formativní hodnocení

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozdíl mezi formativním a sumativním hodnocením, jejich výhody a nevýhody. Překážky rozšíření formativního hodnocení a možnosti jejich překonávání.
Autor Karel Starý

Evaluace v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek je věnován problematice evaluace v mateřské škole. K pochopení pojmu evaluace je dobré vysvětlit pojem hodnocení. Evaluace je proces, který oceňuje kvalitu a vede k jejímu zvyšování. Měl by za sebou zanechat stopy jak uměle vytvořené za účelem důkazu (vyplněné formuláře, dotazníky,…), tak reálné. Při procesu evaluace je nezbytné najít odvahu k provedení změn v zaběhnuté praktice.
Autor Eva Svobodová

Pedagogická evaluace

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Charakteristika pedagogické evaluace a přesné rozlišení jednotlivých pojmů.
Autor Danuše Nezvalová

Projektování, plánování v rámci třídního plánu

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak si vytvořit integrovaný blok a jak s ním v TVP pracovat.
Autor VÚP Praha

Problematika hodnocení ve škole

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Současná kurikulární reforma v ČR usiluje o komplexní změny na všech stupních vzdělávací soustavy. Změnu vzdělávacího obsahu si nelze představit bez souběžné proměny výukových metod a hodnotících postupů. Článek obsahuje informace o některých základních způsobech hodnocení a o publikacích zaměřených na tuto problematiku.
Autor Karel Starý

Kritéria pro evaluaci podmínek předškolního vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se podrobně věnuje vnitřním i vnějším podmínkám předškolního vzdělávání, nabízí škálu kritérií, podle které lze postupovat při evaluaci.
Autor Zora Syslová

Evaluační procesy

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem evaluace výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole je zjistit jeho kvalitu. Celý evaluační systém ovlivňují nejen určité zásady, ale i stanovení si předmětu evaluace, jistá kritéria a metody.
Autor Zuzana Bečvářová

Sebehodnocení učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazník využitelný pro vlastní hodnocení učitelovy práce.
Autor Antonín Mezera

Tematické bloky k rozvíjejícím (oborovým) činnostem

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Tento příspěvek vysvětluje způsob, jak lze vhodně spojit formu integrovaných tematických bloků s požadavky oborových metodik.
Autor Martina Kupcová

Hodnotící metody při práci s dětmi

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Hodnotící metody při práci s dětmi jsou závěrečnou prací v rámci absolvování studia k výkonu specializovaných činností Koordinátor školního vzdělávacího programu realizovaném v Národním institutu pro další vzdělávání, krajském pracovišti Karlovy Vary v období od 11. 1. 2007 do 11. 4. 2008.
Autor Helena Hájková
Celkem: 88