Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "etika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "etika"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Informační etika II.: Kodexy, principy, paradoxy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jestliže se chceme zabývat systematicky informační etikou, je třeba, abychom jasně definovali principy a paradigmata, ze kterých vycházíme. Mimo to je třeba se věnovat pramenům, které na tyto základní zdroje informační etiky odkazují a které jsou pro informační specialisty závazné. Prostor bude věnován také některým paradoxům, které mohou vzniknout při aplikaci principů na reálné situace.
Autor Michal Černý

Sexuální výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zcela neoddělitelnou složkou výchovy ke zdraví je sexuální výchova. Z posledních průzkumů je patrné, že mládež ví, proč a jak by měla chránit svoje zdraví, zná způsoby přenosu pohlavních chorob, ale v daných situacích nedokáže tyto své znalosti použít. A to je výzva pro rodiče i pedagogy.
Autor Lenka Kubrichtová

Virtuální hospitace - Občanský a společenskovědní základ: Lidská sexualita a etika

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Pomocí brainstormingu si žáci uvědomí, které etické problémy vznikají v souvislosti s lidskou sexualitou. O těchto otázkách diskutují ve skupinách, odpovědi zaznamenávají na postery.
Autor Mgr. Iva Dobiášová

Digitální stopy a digitální identita

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Digitální stopy představují jedno z velkých rizik v době nástupu internetu. Jsou důsledkem běžných aktivit na webu a představují materiál, který může sloužit k získávání informací o uživatelích i krádeži identit. V článku se tedy zaměříme na problematiku jejich vzniku, rizicích a možnostech ochrany. Podíváme se také na to, jak je možné chápat digitální identitu.
Autor Michal Černý

Etická a ekonomická kritéria rozhodování

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá klíčovými problémy ekonomického myšlení a rozhodování. Základní ekonomické kritérium rozhodování (ziskové) je konfrontováno se zásadami rozhodování vycházejícími z ostatních společenských věd. Ukazuje na jejich rozporuplnost. Východisko vidí v interdisciplinárním přístupu k řešení společenských, a tedy také ekonomických problémů.
Autor Milena Tichá

Etická výchova

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výuka vyučovacího předmětu Etická výchova je postavena na konkrétních příbězích a problémech každodenního života s etickým řešením (např. konfliktní mezilidské vztahy, šikana, korupce apod.).
Autor VÚP Praha

Výchova k podnikání a podpora ducha podnikavosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Junior Achievement se zabývá rozvíjením podnikavosti u žáků všech stupňů a typů škol. V příspěvku se čtenář seznámí s výukovými předměty a metodami, které organizace uplatňuje. Příspěvek nabízí i několik praktických příkladů. Všechny výukové předměty jsou plně v souladu s RVP ZV a RVP G, naplňují řadu klíčových kompetencí, mají mezioborový charakter a integrují většinu průřezových témat.
Autor Kateřina Macková

Informační etika I.: Úvod a význam

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informační etika patří mezi témata, která jsou v gymnaziálním vzdělávání stále poněkud nedoceněná a možná i trochu opomíjená. Jde o poměrně mladou disciplínu, avšak stavějící na dlouhých tradicích klasické etiky, která se snaží hledat odpověď na to, jakým způsobem eticky správě pracovat s informacemi.
Autor Michal Černý

Úvod do sociálních sítí: etické a sociální problémy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Rozvoj sociálních sítí s sebou nese řadu nových etických a sociálních problémů, které si zaslouží určitý čas ve výuce. Žáci se mohou ocitnout před velkým množstvím otázek, na které budou bez předchozího rozvážení jen obtížně hledat odpovědi.
Autor Bc. Monika Černá

Rozbouřená řeka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita zaměřená na problematiku etického jednání. Prostřednictvím modelové situace lze žáky vést k uvědomění si nejednoznačnosti „etického řešení“ problému v souvislosti s různým osobním žebříčkem hodnot každého jednotlivce.
Autor Simona Šedá
Celkem: 28