Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozvoj pozitivních vztahových relací mezi dětmi v mateřské škole
| Článek nazvaný Rozvoj pozitivních vztahových relací mezi dětmi v mateřské škole se zaměřuje na rozvoj spolupráce, empatie a vzájemné poznávání dětí.
První část článku se zabývá tématem mateřská škola a socializace, sociálním postavením dětí ve skupině. Poté navazuje část zabývající se tématem prosociálních her. A na závěr článku uvádím několik didaktických her s prosociálními cíli, s cíli rozvoje pozitivních vztahových relací mezi dětmi ve skupině.  | Lucie Zormanová |
|
|
| |
|
24. 09. 2019 |
1207 |
Navigátorka Beth Holland
| Zpráva o velmi zajímavé osobnosti, která má skvělý přehled o tom, jak vzdělávací technologie ovlivňují výukové postupy. Její sledování pro nás může být značně přínosné. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
03. 12. 2018 |
2280 |
Živá knihovna aneb učení o rozmanitosti pomocí osobních příběhů
| Živá knihovna je metoda, která umožňuje seznámit se s příběhy lidí, kteří se něčím odlišují, a jejich okolí tak o nich mívá různé představy, které často brání ve vzájemném poznávání.
Článek popisuje, jak Živá knihovna funguje, co může přinášet žákům i školám, a v neposlední řadě informuje o možnostech, s jejichž pomocí je možné metodu Živé knihovny využívat ve výuce.  | Zuzana Švajgrová |
|
|
| |
|
12. 02. 2018 |
3505 |
Vztah empatie a učení
| Seznámení s prací amerického specialisty na projektovou výuku Thoma Markhama, který vysvětluje význam empatie pro učení v souvislosti s nejnovějšími výsledky vědy a vývojem světa. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
16 komentářů |
05. 02. 2018 |
4669 |
Sherry Turkle: Mluvme spolu!
| Zpráva o nové knize psycholožky MIT Sherry Turkle, která varuje před poškozením skutečných sociálních kontaktů nevhodným využitím technologií. Problém má přímý vztah ke školství, protože se týká i vztahu učitelů se studenty či žáky. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
5 komentářů |
14. 11. 2016 |
3780 |
Den etické výchovy pro 4.–5. ročník
| Praktický a metodický materiál pro učitele k realizaci dne etické výchovy. V průběhu dne se realizují v blocích vybraná témata etické výchovy. Materiál byl podpořen z Rozvojového programu MŠMT ČR Podpora etické výuky do vzdělávání v základních školách a nižších ročnících víceletých gymnázií v roce 2015.  | Marie Magerová |
|
|
| |
|
03. 12. 2015 |
5146 |
Sociálně orientované hry podle Mindshift
| Článek přináší přehled amerických výukových her podporujících sociální dovednosti inspirovaný příspěvkem Tannera Higginse v kalifornském blogu MindShift. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bc. Veronika Hnojská |
|
|
| |
|
12. 01. 2015 |
2659 |
Klára
| Lekce pojednává o inkluzi zdravotně postižené dívky do běžné školy, o omezeních, která jsou s tím spojená, a o solidaritě dětského kolektivu.  | PhDr. Vladimíra Neužilová |
|
|
| |
|
15. 12. 2011 |
7877 |
Proč se tento drak mračí jako mrak?
| Program je inspirován podzimem a lákavým tématem pouštění draků, ve druhé rovině se zaměřuje na emoce a rozvoj empatie dětí. Děti dostávají příležitost vstoupit do příběhu o papírovém dráčkovi, který se pořád mračil, zlobil ostatní a nikdo si s ním nechtěl hrát. Děti dráčkovi pomáhají najít cestu k ostatním drakům, aby se s nimi mohl vydat na slavný dračí slet.  | Dana Tvrďochová |
|
|
| |
|
01. 12. 2011 |
21195 |
Můj medvěd Flóra
| Program je vytvořený podle knihy Daisy Mrázkové Můj medvěd Flóra. Jeho cílem je vedení dětí ke vztahu k věcem, ale také k prohlubování vztahu k lidem. Vybízí k empatii a altruismu. Prostřednictvím technik dramatické a výtvarné výchovy si děti prožijí příběh Petra a Helenky, kteří se ujali vyhozeného medvěda.  | Dana Tvrďochová |
|
|
| |
|
30. 11. 2011 |
10449 |