Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "ekologie"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "ekologie"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Nápady pro uplatnění environmentální výchovy v matematice na druhém stupni ZŠ – 1. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zaměřuje na obsahovou komplementaritu vyučovacího předmětu matematiky a průřezového tématu environmentální výchovy. Vyučovací předmět a průřezové téma se mohou potkávat (a obsahově doplňovat) v textu vhodně sestavených slovních úloh. V rámci tohoto textu se zaměřuji na úlohy o procentech.
Autor Zdeněk Hromádka

Projekt EKOUŠ – na klíč

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek představuje celoškolní projekt zaměřený na třídění odpadu = projekt na klíč, který lze snadno přizpůsobit jakékoliv cílové skupině. Žáci si zábavnou formou ověří a upevní znalosti o odpadech a to napříč celým předmětovým spektrem.
Autor Věra Pavlátová

Environmentální výchova na základní škole praktické

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Celoroční projekt environmentální výchovy s rozpracováním konkrétních úkolů pro jednotlivé ročníky. Úkoly jsou teoretické i praktické, aby výuka byla v těsném spojení s běžným životem. Jedná se o jednu možnost zařazení průřezového tématu environmentální výchova do vyučování. Jednotlivé úkoly je možno integrovat do běžné vyučovací hodiny.
Autor Věra Holotová

Matematika s prvky ekologické výchovy

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hodina je dílčí částí projektového vyučování o lese. Jedná se o opakování a procvičování učiva z matematiky ve 3. ročníku základní školy praktické za pomoci prostupné motivace z lesního světa, se zapojením prvků z ekologické výchovy – chování v lese, vzácné stromy, druhy hub. Dochází k aktivnímu a činnému zapojení všech žáků do výuky a k získání praktických zkušeností. Žáci jsou vedeni k respektování společných pravidel činností a pravidel týmové spolupráce, ke společnému hodnocení činností a sebehodnocení.
Autor Věra Holotová

Voda – balená, nebo z kohoutku?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Námět do výuky rozvíjející čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost žáků ve výuce chemie. Aktivita navazuje na předchozí vyučovací hodinu, při které jsou žáci podníceni k přemýšlení nad kvalitou vody. Pro příští hodinu mají shromáždit co nejvíce relevantních argumentů na podporu názoru, zda dávají přednost balené vodě, nebo kohoutkové vodě. Další hodiny jsou věnovány řízené diskuzi, kde učitel hraje roli moderátora, a vlastnímu rozboru vody s využitím indikátorů a také měřicího přístroje. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Václav Fiala

Environmentální výchova na základní škole speciální

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
modul
V následujícím příspěvku se seznámíte s možnostmi využití průřezového tématu – environmentální výchova v podmínkách základní školy speciální.
Autor Petra Karolína Coufalová

Inspirace pro podzimní eko tvoření

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek Inspirace pro podzimní eko tvoření je propojením enviromentální, výtvarné, hudební a etické výchovy s přírodovědou, pracovní činností a výchovou ke zdraví. Žáci pracují s přírodním materiálem, který si sami nasbírají v rámci školních i mimoškolních aktivit, přičemž se učí šetřit přírodu, vytvářejí ekokodex a přemýšlí nad žebříčkem hodnot a vlivem životního prostředí na zdraví člověka.
Autor Petra Cemerková Golová

Pracovní postup: Vodní mlýnek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka z příručky Práce se dřevem, která vznikla v rámci projektu Řemeslo má zlaté dno.
Autor Muzeum Říčany

Potravní řetězce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Celá hodina probíhá metodou kritického myšlení. Žáci pracují s fotografiemi, nákresy a grafy, týkajícími se potravních řetězců nebo pracují s interaktivní aplikací, díky které prozkoumají principy dějů v potravních řetězcích, analyzují rozdíly a konkretizují příklady, jak může člověk vstupovat do potravních řetězců či jak je může ovlivňovat.
Autor Milan Libertín

Znečištění vody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek představuje 2 vyučovací hodiny zaměřené na témata znečištění vody a znečištění ovzduší, které byly vytvořeny ve Sdružení TEREZA v rámci projektu Tři kroky k aktivnímu vyučování. Hodiny na sobě nejsou nijak závislé, každou lze použít samostatně.
Autor Mgr. Petra Šebešová
Celkem: 42