Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "e-portfolio"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "e-portfolio"

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Konektivistické co-curiculum jako model autonomního učení

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje základní aspekty modelu vzdělávání, které vychází ze snahy o participativní a autonomní učení – co-curiculum. Klade jej do souvislostí s konektivistickým pojetím vzdělávání.
Autor Michal Černý

E-portfolio pro učitele II.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje praktičtějším aspektům tvorby učitelského portfolia – od jednotlivých možných sekcí webu až po nástroje, které je možné pro jeho tvorbu využít.
Autor Michal Černý

Jak na autentické texty

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe se věnuje práci s online aplikací Evropského jazykového portfolia (www.evropskejazykovéportfolio.cz). Cílem je zjistit, zda porovnání práce s textem s využitím intuitivních strategií porozumění a práce s textem po explicitním seznámení se strategiemi čtení v sekci Jazykový životopis usnadní žákům porozumění neznámého, autentického textu.
Autor Mgr. Jiřina Zahradníková

Sebehodnocení dovednosti psaní

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe popisuje využití online aplikace Evropského jazykového portfolia. Cílem je, aby si žáci ověřili dosažení konkrétní dovednosti písemného projevu a provedli pravdivé sebehodnocení.
Autor Mgr. Michaela Baloghová

Profesně orientovaná němčina ve středním odborném vzdělávání

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V čem se odlišuje cizojazyčná výuka ve středním odborném vzdělávání oproti všeobecnému střednímu vzdělávání? Jaké jsou vhodné učební materiály? Jaký je vztah odborného jazyka a základních obecných komunikačních dovedností? Ovlivňuje cílená cizojazyčná výuka ve středním odborném vzdělávání spolupráci učitelů? Existují příklady některých projektů, z jejichž výsledků by se mohly nechat školy inspirovat? Na všechny tyto otázky a mnohé další se pokusí odpovědět následující příspěvek, který především vychází z praktických zkušeností obou autorek.
Autor Marcela Žáková

E-portfolio pro učitele I.

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje možnostem učitelského e-portfolia. Ukazuje na některé jeho rysy, které je možné zvažovat při jeho tvorbě a o kterých je vhodné přemýšlet, ať již z pozice tvůrce portfoliového webu nebo jako mentor či supervizor, který s ním pracuje.
Autor Michal Černý

Evropské jazykové portfolio a učení na stanovištích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek přináší příklad z výukové praxe na ZŠ Antonínská v Brně. Snahou bylo inspirovat ostatní vyučující a informovat je o možnostech, jak využívat EJP ve výuce cizího jazyka. V úvodu jsou shrnujícím způsobem popsány dosavadní zkušenosti se zaváděním EJP do výuky cizích jazyků na této škole, které zde vyučující mají poměrně bohaté, protože jmenovaná základní škola patřila k pilotním školám, které zaváděly EJP do jazykové výuky již od konce 90. let. S EJP zde vyučující a žáci pracují dodnes. V článku je dále podrobně popsán příklad realizace výuky, která vhodným způsobem propojuje sebehodnocení úrovně ovládání cizího jazyka podle EJP s prací na stanovištích.
Autor Alice Brychová

Zkušenosti s vedením žákovského portfolia v hodinách německého jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
modul
Příspěvek shrnuje dosavadní zkušenosti s vedením žákovských portfolií. Zaměřuje se na konkrétní cíle, důvody pro zařazení EJP do vyučovacích hodin němčiny a na konkrétní realizaci portfolií.
Autor Ivana Frýbová

Práce s Evropským jazykovým portfoliem v didaktice německého jazyka

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vyučovacím předmětem, pro který je určen tento příklad dobré praxe, je didaktika němčiny jako cizího jazyka ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů němčiny. V několika vyučovacích jednotkách se studenti seznamují s Evropským jazykovým portfoliem se zřetelem k jeho uplatnění v budoucí pedagogické praxi.
Autor Věra Janíková

Evropské jazykové portfolio a jeho využití při výuce anglického jazyka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Nedílnou součástí úspěšné reformy vzdělání v současnosti je prvek osobní zodpovědnosti za vlastní proces učení se a samostatnosti v přístupu k vlastnímu vzdělání. Tyto kompetence mohou být úspěšně budovány a rozvíjeny využíváním portfolia jako významného nástroje sebehodnocení.
Autor Miluška Karásková
Celkem: 30