Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "e-portfolio"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "e-portfolio"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Práce s Evropským jazykovým portfoliem v didaktice německého jazyka

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vyučovacím předmětem, pro který je určen tento příklad dobré praxe, je didaktika němčiny jako cizího jazyka ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů němčiny. V několika vyučovacích jednotkách se studenti seznamují s Evropským jazykovým portfoliem se zřetelem k jeho uplatnění v budoucí pedagogické praxi.
Autor Věra Janíková

Práce s digitálním portfoliem jako součást efektivního procesu učení

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Digitální portfolio představuje jeden z důležitých stavebních prvků, které mohou posílit reflektivní učení žáků a snížit distanci mezi školou a reálným prostředím, což může sehrát důležitou roli jak při tvorbě celkové koncepce učebního prostředí, tak také u motivace jednotlivých žáků.
Autor Michal Černý

Pohlednice a hodnocení písemného projevu v Evropském jazykovém portfoliu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci si na určených internetových stránkách samostatně vytvářejí pohlednici z prázdnin, kterou zašlou vyučující, a svůj výsledek práce si ohodnotí v aplikaci Evropského jazykového portfolia.
Autor Mgr. Pavla Smolová

Telefonní rozhovor a hodnocení ústní interakce v Evropském jazykovém portfoliu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci sami napíší návrh telefonního rozhovoru, sehrají jej ve dvojicích jako scénku. Rozhovor je veden s kamarádem cizincem. Žáci pracují se slepou mapou Evropy, ve které dle kontextu vybarvují některé státy. Svou ústní interakci následně ohodnotí v sekci Co už umím webové aplikace Evropského jazykového portfolia.
Autor Mgr. Pavla Smolová

Příklad práce s Evropským jazykovým portfoliem na ZŠ a na gymnáziu ve Vsetíně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek zachycuje zkušenosti práce s Evropským jazykovým portfoliem (dále také portfolio či EJP) na základní škole s rozšířenou výukou jazyků při vyučování němčiny, uvádí některé zkušenosti a náměty využitelné při zavádění EJP do cizojazyčné výuky a porovnává práci žáků s portfoliem na ZŠ a na gymnáziu. Příspěvek popisuje i některé reálné problémy, které mohou při používání portfolia nastat.
Autor PaedDr. Milena Zbranková

Sebehodnocení a referenční úrovně ve výuce cizích jazyků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se věnuje výstupům ESF projektu Evropské jazykové portfolio v praxi CZ.1.07/1.1.00/08.0014 a výstupům projektu Cizí jazyky interaktivně v podmínkách Společného evropského referenčního rámce pro jazyky CZ.1.07/1.1.00/08.0012. V článku je jednak představena online aplikace Evropského jazykového portfolia včetně metodické příručky Evropské jazykové portfolio v praxi a příkladů dobré praxe, jednak výukové materiály pro práci s interaktivní tabulí, které jsou řazeny podle jednotlivých jazyků, témat a referenčních úrovní Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Autor Mgr. Kamila Sladkovská

E-portfolio pro učitele II.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje praktičtějším aspektům tvorby učitelského portfolia – od jednotlivých možných sekcí webu až po nástroje, které je možné pro jeho tvorbu využít.
Autor Michal Černý

Making a telephone call (Zvukový záznam v Mojí sbírce)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento příspěvek reflektuje tři kroky práce s e-portfoliem – plánování, sebehodnocení a hodnocení. Cílem je naučit žáky říci několik vět o sobě a své rodině, rozumět otázkám na dané téma a na závěr zvládnout telefonát do rádia. Svůj rozhovor si žáci nahrají a uloží do sekce Moje sbírka.
Autor Mgr. Dalibor Dostál

Profesně orientovaná němčina ve středním odborném vzdělávání

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V čem se odlišuje cizojazyčná výuka ve středním odborném vzdělávání oproti všeobecnému střednímu vzdělávání? Jaké jsou vhodné učební materiály? Jaký je vztah odborného jazyka a základních obecných komunikačních dovedností? Ovlivňuje cílená cizojazyčná výuka ve středním odborném vzdělávání spolupráci učitelů? Existují příklady některých projektů, z jejichž výsledků by se mohly nechat školy inspirovat? Na všechny tyto otázky a mnohé další se pokusí odpovědět následující příspěvek, který především vychází z praktických zkušeností obou autorek.
Autor Marcela Žáková

Evropské jazykové portfolio v roce 2012

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Od roku 2012 je plně k dispozici webová aplikace Evropského jazykového portfolia. V rámci projektu Evropské jazykové portfolio v praxi (CZ.1.07/1.1. 00/08.0014) byla vyvinuta nejenom tato aplikace a stejnojmenná příručka, ale byly i nabízeny semináře v rámci DVPP. V srpnu 2012 proběhlo Letní setkání lektorů EJP a v říjnu 2012 byla zorganizována závěrečná konference projektu, a to vše ve spolupráci s Evropským střediskem pro moderní jazyky Rady Evropy (ECML).
Autor Mgr. Kamila Sladkovská
Celkem: 30