Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "e-portfolio"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "e-portfolio"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Strategie poslechu při poslechu prezentací

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe je zaměřen na využití strategií pro poslech s porozuměním obsaženými v on-line verzi Evropského jazykového portfolia při poslechu prezentací.
Autor Mgr. Ivana Frýbová

Zapojení sebehodnocení pomocí Evropského jazykového portfolia do výuky anglického jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe se věnuje práci s elektronickou verzí Evropského jazykového portfolia, díky kterému se žáci naučí reflektovat, co se již naučili, případně, jaké mají nedostatky a jak je mohou zlepšit.
Autor Mgr. Zdeňka Mullerová

Umím vyjádřit, jak se cítím?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe je zejména zaměřen na nácvik vyjadřování pocitů. Tematicky je nácvik provázán s interkulturním tématem Jak se cítím doma / v cizině. Žáci se podílejí na plánování hodiny, hodnotí osvojené dovednosti, výstupy všech aktivit si zaznamenávají a ukládají do online aplikace Evropského jazykového portfolia (www.evropskejazykoveportfolio.cz).
Autor PhDr. Zdeňka Miklínová

Práce s digitálním portfoliem jako součást efektivního procesu učení

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Digitální portfolio představuje jeden z důležitých stavebních prvků, které mohou posílit reflektivní učení žáků a snížit distanci mezi školou a reálným prostředím, což může sehrát důležitou roli jak při tvorbě celkové koncepce učebního prostředí, tak také u motivace jednotlivých žáků.
Autor Michal Černý

E-portfolio pro učitele II.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje praktičtějším aspektům tvorby učitelského portfolia – od jednotlivých možných sekcí webu až po nástroje, které je možné pro jeho tvorbu využít.
Autor Michal Černý

Jak na autentické texty

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe se věnuje práci s online aplikací Evropského jazykového portfolia (www.evropskejazykovéportfolio.cz). Cílem je zjistit, zda porovnání práce s textem s využitím intuitivních strategií porozumění a práce s textem po explicitním seznámení se strategiemi čtení v sekci Jazykový životopis usnadní žákům porozumění neznámého, autentického textu.
Autor Mgr. Jiřina Zahradníková

Sebehodnocení dovednosti psaní

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe popisuje využití online aplikace Evropského jazykového portfolia. Cílem je, aby si žáci ověřili dosažení konkrétní dovednosti písemného projevu a provedli pravdivé sebehodnocení.
Autor Mgr. Michaela Baloghová

Profesně orientovaná němčina ve středním odborném vzdělávání

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V čem se odlišuje cizojazyčná výuka ve středním odborném vzdělávání oproti všeobecnému střednímu vzdělávání? Jaké jsou vhodné učební materiály? Jaký je vztah odborného jazyka a základních obecných komunikačních dovedností? Ovlivňuje cílená cizojazyčná výuka ve středním odborném vzdělávání spolupráci učitelů? Existují příklady některých projektů, z jejichž výsledků by se mohly nechat školy inspirovat? Na všechny tyto otázky a mnohé další se pokusí odpovědět následující příspěvek, který především vychází z praktických zkušeností obou autorek.
Autor Marcela Žáková

E-portfolio pro učitele I.

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje možnostem učitelského e-portfolia. Ukazuje na některé jeho rysy, které je možné zvažovat při jeho tvorbě a o kterých je vhodné přemýšlet, ať již z pozice tvůrce portfoliového webu nebo jako mentor či supervizor, který s ním pracuje.
Autor Michal Černý

Práce s Evropským jazykovým portfoliem v didaktice německého jazyka

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vyučovacím předmětem, pro který je určen tento příklad dobré praxe, je didaktika němčiny jako cizího jazyka ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů němčiny. V několika vyučovacích jednotkách se studenti seznamují s Evropským jazykovým portfoliem se zřetelem k jeho uplatnění v budoucí pedagogické praxi.
Autor Věra Janíková
Celkem: 30