Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "dyslexie"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "dyslexie"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Slabikář – knížka radostná, II. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek, Slabikář – knížka radostná, díl I., nás zavedl do světa knížky, kterou jsme měli v ruce snad všichni, do světa slabikáře. Provedl nás historií prvních děl od národního obrození až po současnost. Pokračování, Slabikář – knížka radostná, díl II., neopomíjí úskalí současné nabídky učebnic – slabikářů a upozorňuje tři aspekty evokace a negativní podpory tzv. rizika dyslexie. Na krátkých ukázkách se seznámíme s nevhodným didaktickým materiálem.
Autor Alžběta Peutelschmiedová

Slabikář – knížka radostná, I. díl

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek, Slabikář – knížka radostná, I. a II. díl, nás zavede do světa knížky, kterou jsme měli v ruce snad všichni, do světa slabikáře. Nejen že nás provede historií prvních děl od národního obrození až po současnost, ale hlavně a důrazně upozorní na úskalí současné nabídky učebnic – slabikářů. Autorka upozorňuje tři aspekty evokace a negativní podpory tzv. rizika dyslexie. Na krátkých ukázkách se seznámíme s nevhodným didaktickým materiálem.
Autor Alžběta Peutelschmiedová

Dyslektici v mateřinkách?

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jsou nebo nejsou? Docela by se mohlo zdát, že tento problém se předškolních dětí netýká. Porucha učení zvaná dyslexie je častým projevem špatných výsledků ve školní práci dětí.
Autor Sylvie Doláková

Jak rozvíjet zrakové vnímání v přípravné třídě – 2. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí aktivity pro rozvoj zrakové paměti, zrakového rozlišování, zrakové analýzy a syntézy, zrakové figury a pozadí. Žáci se mohou těšit na netradiční pexeso, poutavé pracovní listy, rozlišování stop zvířat.
Autor Petra Pšeničková

O svatém Mikuláši

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí možnost procvičení některých dovedností v českém jazyce zejména pro žáky méně úspěšné, žáky-cizince nebo žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na textu motivovaném tématem svátku svatého Mikuláše si žáci procvičí nejen techniku čtení, čtení s porozuměním, rozlišování délky samohlásek, rozlišování tvarově podobných písmen, ale i zrakovou syntézu a práci ve skupině.
Autor Petra Pšeničková

Využití KamiNetu ve třídách s integrovanými žáky s poruchami učení na příkladu výuky skladby

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek seznamuje s možností využití webových stránek KamiNet a s jejich přizpůsobením žákům se specifickými poruchami učení. Na příkladu skladby popisuje využití ve výuce běžné třídy, ve které je integrován žák se specifickou poruchou učení. Rozebírá rozdíly ve výuce podle jednotlivých poruch. V závěru pak pro ilustraci uvádí návštěvnost těchto stránek.
Autor Kamila Balharová

Kapr

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí možnost procvičení některých dovedností v českém jazyce zejména pro žáky méně úspěšné v hodinách českého jazyka, žáky-cizince nebo žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Na textu motivovaném tématem Vánoc si žáci procvičí techniku čtení, čtení s porozuměním, zrakovou syntézu, gramatická pravidla, délku slabik i hranice slov ve větě.
Autor Petra Pšeničková

Vyjmenovaná slova po P a S

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí různé aktivity (přikládání karet, luštění rébusů, zraková paměť) na procvičení vyjmenovaných slov po P a S. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.
Autor Petra Pšeničková

Vyjmenovaná slova po V: V lese se nevýská

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek nabízí různé aktivity (práce s textem, prostorová orientace, práce ve skupině, pantomima) spojených s procvičením vyjmenovaných slov po V. Materiál je vhodný nejen pro frontální výuku v běžné třídě, ale i pro práci s žáky se specifickými poruchami učení – dyslexie a dysortografie.
Autor Petra Pšeničková

Logopedie ve školce 1. část - teorie

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu – 1. část popisuje logopedické vady a specifické poruchy učení. 2. část nabízí řadu námětů her a činností podporující správný řečový rozvoj dítěte.
Autor Taťána Šindelková
Celkem: 21