Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "dramatizace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "dramatizace"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

O hajném Robátkovi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Děti prostřednictvím pohádky pronikají do lesního království, kde se seznamují s volně žijícími zvířaty a jejich způsobem života. Dozví se, kdo je to myslivec, hajný, jaká je jejich hlavní úloha. Různými činnostmi a praktickými zkušenostmi získávají kladný vztah k přírodě, který zpětně odráží poznatky o tom, jak se v lese správně chovat.
Autor Miroslava Strakatá

Hrnečku, vař!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Během projektu si žáci uvědomí a setřídí poznatky o potravinách a jejich zpracování, seznámí se se zásadami správného stravování a osvojí si pracovní a hygienické návyky při práci v kuchyni. Projekt obsahuje řadu námětů na činnosti v nejrůznějších předmětech.
Autor Mirka Gardoňová

Den duchů aneb Hrajeme si v hodině Čj

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Den duchů patří do časově krátkodobých projektů. Lze jej využít v jedné hodině, a žáky tak vhodně motivovat k připravované školní akci nebo jednotlivá cvičení využívat během celého roku. Projekt je předkládán spíše jako inspirace. Ukazuje, jak je možné hravou formou opakovat tvrdé a měkké slabiky, skládání slov, tvoření vět a další. V hodině čtení napínavým způsobem přivádí žáky nejen k četbě, ale i tvoření vlastního příběhu a zapsání děje.
Autor Iva Burešová

Přírodní učebna – skřítek naší zahrady

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek využívá všech dětských aktivit, které prohlubují zájem o kreslení, práci s přírodními materiály, dramatizaci. Žáci se učí popisovat postavu, formulovat příběh. Pracují s přírodními materiály, ze kterých vytvářejí podle své vlastní fantazie skřítky. Dramatizují jednotlivé příběhy skřítků. Aktivity se odehrávají v přírodní učebně, k níž si žáci vytvářejí osobní vztah.
Autor Eva Krafková

Justýna a upíři – cesta k inscenaci s dětským souborem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Záznam celoročního autorského divadelního projektu, který přibližuje práci konkrétního dětského souboru (třídy) od výběru látky přes prozkoumávání témat, dramatizaci, na níž se podílí celá skupina, hledání divadelních prostředků až po fixaci inscenace a její veřejné předvedení.
Autor Ivana Sobková

Simpsonovi slaví a my s nimi

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí několik netradičních činností v hodinách komunikační a slohové výchovy a literární výchovy, které vycházejí z oblíbeného kresleného seriálu Simpsonovi. Vyzkouší si vžít se do role Homera, Marge, Barta…, vystaví rodině muzeum, vytvoří komiks s postavami rodiny.
Autor Žaneta Hrdličková

Pohádky od Světlušky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Zvýšit čtenářskou gramotnost a podpořit zájem žáků o četbu můžeme i poslechem pohádky, reprodukované školeným hereckým hlasem. Zajímavé a inspirující je propojení poslechu s vyjádřením vlastních pocitů a s žákovskou tvorbou (literární a výtvarnou).
Autor Žaneta Hrdličková

Takový klidný večer! (řešení problému v rámci OSV)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Rozvíjení žákových dovedností potřebných k řešení konfliktních situací prostřednictvím dramatizace konkrétní situace.
Autor Simona Šedá

Tvořit na flétně krásné tóny – 2. lekce: Neposedné ručky (Poznáváme hudební nástroje)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Obsah příspěvku 2. lekce Neposedné ručky přibližuje jeden z možných způsobů, jak děti seznamovat s hrou na tělo, hudebními nástroji.
Autor Ivana Váňová

Jak se rodí pohádka

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Popis výukového procesu obohaceného o dětskou dramatiku. Žáci speciální třídy připravili pro předvánoční čas pohádku „O Jedličce“. Sami vybírali, jaká zvířátka budou v pohádce účinkovat a kdo je bude hrát, jakými písničkami a tanečky pohádku doplní, jaké použijí hudební nástroje, jaké masky a kulisy, jaká blahopřání udělají největší radost obdarovaným. Žáci tak využili svých individuálních schopností i osvojených poznatků a dovedností z jednotlivých předmětů.
Autor Libuše Lžičařová
Celkem: 41