Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "dramatizace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "dramatizace"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Tvořit na flétně krásné tóny – 2. lekce: Neposedné ručky (Poznáváme hudební nástroje)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Obsah příspěvku 2. lekce Neposedné ručky přibližuje jeden z možných způsobů, jak děti seznamovat s hrou na tělo, hudebními nástroji.
Autor Ivana Váňová

Těšíme se do školky: Prosinec

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
V ukázce jsou použity různé aktivity, říkadla, hry a dramatizace, které souvisí s obdobím měsíce prosince. Celá kniha je uspořádána právě podle měsíců a doprovází ji jednoduché obrázky.
Autor Ladislava Horová

Vědci v mateřské škole: Déšť

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Kniha Vědci v mateřské škole z nakladatelství Portál pracuje s dětskými představami o vzduchu a počasí. V publikaci najdete jak vědecké aktivity, to znamená různé pokusy přizpůsobené pro práci s dětmi v mateřských školách, tak i přesah do výtvarných, dramatických a hudebních činností. V ukázce z knihy naleznete průběh, odborné informace a reflexi badatelské aktivity nazvané Déšť. Tato aktivita, tak jako i jiné rozpracované činnosti v této knize, není náročná na pomůcky ani přípravu a je ověřená praxí.
Autor Rochovská, I.; Krupová, D.

"Dobrodružné" ženy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Jedná se o projekt málotřídní školy v Olomouci - Droždíně připravený ke Dni matek. Jeho součástí je divadelní představení o životě pěti významných žen a tvorba dárků pro maminky. Projekt přispívá k rozvíjení klíčových kompetencí žáků.
Autor Mgr. Marie Vyjídáková

Takový klidný večer! (řešení problému v rámci OSV)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Rozvíjení žákových dovedností potřebných k řešení konfliktních situací prostřednictvím dramatizace konkrétní situace.
Autor Simona Šedá

Pohádky od Světlušky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Zvýšit čtenářskou gramotnost a podpořit zájem žáků o četbu můžeme i poslechem pohádky, reprodukované školeným hereckým hlasem. Zajímavé a inspirující je propojení poslechu s vyjádřením vlastních pocitů a s žákovskou tvorbou (literární a výtvarnou).
Autor Žaneta Hrdličková

Justýna a upíři – cesta k inscenaci s dětským souborem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Záznam celoročního autorského divadelního projektu, který přibližuje práci konkrétního dětského souboru (třídy) od výběru látky přes prozkoumávání témat, dramatizaci, na níž se podílí celá skupina, hledání divadelních prostředků až po fixaci inscenace a její veřejné předvedení.
Autor Ivana Sobková

Simpsonovi slaví a my s nimi

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí několik netradičních činností v hodinách komunikační a slohové výchovy a literární výchovy, které vycházejí z oblíbeného kresleného seriálu Simpsonovi. Vyzkouší si vžít se do role Homera, Marge, Barta…, vystaví rodině muzeum, vytvoří komiks s postavami rodiny.
Autor Žaneta Hrdličková

Já ještě nechci jít spát

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Knihu Astrid Lingrenové Já ještě nechci jít spát vydalo nakladatelství Albatros v rámci své edice První čtení. Hlavním hrdinou je pětiletý chlapec, který každý večer vymýšlí, proč ještě nejít spát. V bytě nad chlapcem žije stará paní, teta Lotta, která chlapci zapůjčí kouzelné brýle. Těmi chlapec dohlédne do nedalekého lesa, kde vidí, jak problém se spaním řeší různá zvířata. Text knihy je psaný velkým písmem, doprovází ho krásné barevné ilustrace. V článku popisujeme práci s knihou v hodině čtení s žáky první třídy.
Autor Astrid Lindgrenová

Aktivity pro efektivní hodiny CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Třináctá kapitola příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ přináší vhodné druhy aktivit a úkolů pro CLIL hodinu. Stěžejní pro učitele je zamyslet se nad formulací otázek – zadáním úkolů v CLILu. Podrobněji se zde zaměříme na různé typy aktivit – pracovní listy, instrukce k zadanému textu i aktivity bez opory textu, které je vhodné do CLILových hodin zařazovat.
Autor Lenka Procházková
Celkem: 41