Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "doprava"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "doprava"

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Tahač - učíme se poznávat chlapce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Rozvoj poznávacích schopností, manipulačních a grafomotorických dovedností, posilování prosociálního chování v dětské herní skupině skrze téma vztahující se k autům-tahačům, které děti zajímá.
Autor Alžběta Palatinová

Doprava

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Děti se různorodými činnostmi seznamují s pravidly vedoucími k jejich bezpečnosti. Učí se reagovat na dopravní situace a orientovat se v základních pravidlech silničního provozu. Uvedený projekt se snaží rozvíjet vlastnosti, které ovlivňují reakci dětí při chování v určitých dopravních situacích – paměť, pozornost, soustředěnost, ukázněnost, ohleduplnost, vnímání i orientaci v prostoru, vnímání nebezpečí.
Autor Jana Mlynková

Motorky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Smyslem činností nabízených v rámci tohoto integrovaného bloku je přiblížit dětem téma vztahující se k motorkám, využít zájmu dětí o tuto problematiku k rozvoji schopností a získávání dovedností zejména v oblasti poznávání, manipulačních a pohybových dovedností, posilování a kultivování vzájemných vztahů.
Autor Alžběta Palatinová

Cestujeme bezpečně

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Střednědobý projekt je zaměřen na bezpečnost v dopravních prostředcích. V rámci integrovaného bloku je poskytován dostatečný prostor k rozvoji dětského myšlení a rozvíjení poznatků.
Autor Adéla Procházková

Kluci, pozor, červená

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Tato lekce týkající se dopravy nás seznámí se semaforem, dopravními značkami a také přechodem pro chodce. A to celé hravou a veselou formou. V dnešní době je doprava ve městech i na vesnicích velice rušná a nebezpečná. Měli bychom tedy děti učit, jak se chovat v blízkosti komunikace, jak přecházet přes cestu, a můžeme již nyní nakousnout téma základní dopravní značky.
Autor Veronika Lorgerová

Jak se správně chovat v městské hromadné dopravě (MHD)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Výkladový list se základními pravidly chování při cestování městskou hromadnou dopravou a aktivity k jejich praktickému nácviku nanečisto ve třídě.
Autor Tomáš Sokolář

Bezpečné cesty do školy – dlouhodobý projekt

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt probíhal či probíhá v různých školách v České republice. Hlavním cílem projektu je zajištění pravidelných cest dětí po městě takovým způsobem, aby při nich nemohly přijít k úrazu.
Autor Jarmila Johnová

Naše obec – EKOLOGIE A DOPRAVA

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoškolní projekt realizovaný ke 120. výroční otevření školy, který mapuje jednotlivé oblasti života městské části Plzně – Černic (historie, kultura, sport, zdravotnictví, doprava a ekologie, služby).
Autor Jaroslava Švecová

Fyzika a environmentální výchova 1 – energie a doprava

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o způsobu, jakým lze začlenit položku „doprava a životní prostředí“ z tematického okruhu „lidské aktivity a problémy životního prostředí“ průřezového tématu Environmentální výchova do vyučování fyziky. V úvodu článku autor ve stručnosti seznamuje čtenáře s pojetím pojmu energie na základní škole a následně přechází k pojetí energie jako pojmu nezbytného pro pochopení fungování moderní civilizace. V textu se autor v souvislosti s problematikou neobnovitelných zdrojů zaměřuje na dopravu a nabízí možnost, jak uchopit obsah tohoto tématu ve vyučování fyziky na základní škole.
Autor Zdeněk Hromádka

Alternativní doprava

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Doprava a cestování jsou civilizačním fenoménem, který ovlivňuje celou řadu oblastí života společnosti. Následující příspěvek nabízí několik možných návodů, jak k tomuto tématu přistoupit. Cílem by mělo být především to, aby si žáci a studenti uvědomili, jaké faktory vstupují do hry a jaké alternativy vůči stávajícím formám dopravy mohou být reálné, popř. splnění jakých podmínek může podíl jednotlivých forem dopravy na celkovém dopravním koláči posílit či oslabit.
Autor Petr Hopfinger
Celkem: 10