Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "diskriminace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "diskriminace"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dotazník školního klimatu pro rodiče

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazník pro rodiče zaměřený na hodnocení klimatu školy - v této podobě jej spolu s administrací a vyhodnocením nabízí PPP pro Prahu 7 a 8.
Autor Antonín Mezera

Dotazník školního klimatu pro učitele základních škol

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazník pro učitele základních škol zaměřený na hodnocení klimatu školy - v této podobě jej spolu s administrací a vyhodnocením nabízí PPP pro Prahu 7 a 8.
Autor Antonín Mezera

Předehra k Porrajmos aneb Historie diskriminace Romů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje námět pro zařazení romské problematiky do vyučovacích hodin dějepisu. Aktivita je zaměřena na historii diskriminace této národnostní menšiny. Žáci sestavují časovou osu historie perzekuce Romů, mohou sledovat a uvědomovat si paralely mezi pronásledováním Romů a Židů.
Autor Aisis o.s.

Rozhodnutí angažovat se – Schwarzfahrer

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Během této aktivity žáci analyzují modelovou situaci diskriminace. Podrobují kritice úlohu nezúčastněného diváka. Hledají způsoby angažovaného přístupu v „běžných“ životních situacích.
Autor Petr Albrecht

Jak žáky naučit, co to je ageismus

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Popisovaná aktivita je určena pro žáky 8. a 9. ročníku, učitel pracuje s pojmy ageismus, předsudek, stereotyp, diskriminace, mýtus. Stěžejní je diskuse a volné psaní žáků o předsudcích o stáří.
Autor Jaroslava Votrubová

Definování pojmu diskriminace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita pomáhá definovat, objasnit a představit si role oběti, násilníka a nezúčastněného diváka a pomáhá nám pochopit, že čas od času každý z nás vystupuje ve všech těchto rolích.
Autor Miroslava Ludvíková

Dotazník školního klimatu pro učitele gymnázií

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazník pro učitele gymnázií zaměřený na hodnocení klimatu školy - v této podobě jej spolu s administrací a vyhodnocením nabízí PPP pro Prahu 7 a 8.
Autor Antonín Mezera

Dotazník školního klimatu pro žáky gymnázií

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazník pro učitele SŠ zaměřený na hodnocení klimatu školy - v této podobě jej spolu s administrací a vyhodnocením nabízí PPP pro Prahu 7 a 8.
Autor Antonín Mezera

Cizinci v ČR

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Hlavní podstatou projektu je u žáků vyvolat zájem o problematiku mezilidských vztahů, vytváření pozitivního vztahu k sobě i k ostatním.
Autor Oxana Antošová

Vzdělávací projekt „Výchova k toleranci a respektu v MŠ a ZŠ – Metoda práce s Persona Dolls“

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o probíhajícím vzdělávacím projektu pro pedagogy a studenty pedagogických oborů. Vzdělávací projekt „Výchova k toleranci a respektu v MŠ a ZŠ – Metoda práce s Persona Dolls“ přibližuje účastníkům vzdělávání pedagogickou metodu, kterou lze využít při práci v dětské skupině (zejména v mateřských školách a na prvním stupni základních škol). Metoda práce s Persona Dolls se zaměřuje na potenciálně diskriminační témata v naší společnosti a pro pedagogy představuje nástroj, jak je dětem zprostředkovat hravou formou a při tom s respektem a tolerancí.
Autor Marta Ficzová
Celkem: 16