Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "diskriminace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "diskriminace"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pražský magistrát a „izraeličtí“ uprchlíci

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Co se vám vybaví, když se řekne uprchlík? Existují nějaké pozitivní či negativní stereotypy spojené s uprchlíky? Jaké? K jakým reakcím mohou negativní představy o uprchlících vést?
Autor Naši nebo cizí?

Slavné dny pro SŠ: Den vraždy Martina Luthera Kinga

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s průběhem emancipace černošského obyvatelstva USA. Aktivita zařazuje tuto událost do kontextu 50. a 60. let 20. století a zároveň vede k přemýšlení nad možnostmi alternativního vývoje. Oceňuje aktivity Martina Luthera Kinga a vede žáky k zaujetí postoje k této situaci. Kromě interpretace filmové sekvence pracuje především s krátkými písemnými prameny, především autentickými texty. V případě zájmu může posloužit jako vstup do debaty o snech minulých i současných generací.
Autor Josef Märc

Jak jsem chodila do školy/Sar me phiravas andre škola: 2. část - Ve třídě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Pokračování metodiky práce s příběhem Jak jsem chodila do školy/Sar me phiravas andre škola.
Autor Tera Fabiánová

Role vzdělávání v přípravě na stárnutí a prodlužování lidského života – 2. část

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek pojednává ve třech dílech o důležité roli vzdělávání v přípravě na stárnutí a prodlužování lidského života. Je součástí příspěvků k úkolu „Podpora Národního akčního plánu podporujícího pozitivní stárnutí pro období let 2013 až 2017 ve vzdělávání na základních a středních školách v České republice“.
Autor Mgr. Petr Wija Ph.D.

Vzdělávací projekt „Výchova k toleranci a respektu v MŠ a ZŠ – Metoda práce s Persona Dolls“

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o probíhajícím vzdělávacím projektu pro pedagogy a studenty pedagogických oborů. Vzdělávací projekt „Výchova k toleranci a respektu v MŠ a ZŠ – Metoda práce s Persona Dolls“ přibližuje účastníkům vzdělávání pedagogickou metodu, kterou lze využít při práci v dětské skupině (zejména v mateřských školách a na prvním stupni základních škol). Metoda práce s Persona Dolls se zaměřuje na potenciálně diskriminační témata v naší společnosti a pro pedagogy představuje nástroj, jak je dětem zprostředkovat hravou formou a při tom s respektem a tolerancí.
Autor Marta Ficzová

Jak děti naučit, co je to ageismus

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Praktický článek k seriálu Mezigenerační vztahy.
Autor Jaroslava Votrubová

Předehra k Porrajmos aneb Historie diskriminace Romů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje námět pro zařazení romské problematiky do vyučovacích hodin dějepisu. Aktivita je zaměřena na historii diskriminace této národnostní menšiny. Žáci sestavují časovou osu historie perzekuce Romů, mohou sledovat a uvědomovat si paralely mezi pronásledováním Romů a Židů.
Autor Aisis o.s.

Sociální aspekty Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vzdělávací cíle z této oblasti se zaměřují na to, aby studenti byli schopni identifikovat EU nejen jako hospodářský projekt, ale i jako projekt, který usiluje o boj proti sociálnímu vyloučení a diskriminaci, podporu spravedlnosti, vymýcení chudoby apod.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Dotazník školního klimatu pro žáky gymnázií

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazník pro učitele SŠ zaměřený na hodnocení klimatu školy - v této podobě jej spolu s administrací a vyhodnocením nabízí PPP pro Prahu 7 a 8.
Autor Antonín Mezera

Dotazník školního klimatu pro učitele gymnázií

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Dotazník pro učitele gymnázií zaměřený na hodnocení klimatu školy - v této podobě jej spolu s administrací a vyhodnocením nabízí PPP pro Prahu 7 a 8.
Autor Antonín Mezera
Celkem: 16