Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "digitální pedagogika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "digitální pedagogika"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rezidenti po deseti letech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Desetiletý vývoj přirovnání učitelů k digitálním rezidentům či návštěvníkům v podání anglického profesora Davida Whita. Zahrnuje i souvislost s povinným přechodem na distanční formy výuky v minulém roce.
Autor Bořivoj Brdička

Role technologií při formativním hodnocení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zamyšlení nad rolí technologií při formativním hodnocení žáků založené na vědeckém ověření skutečnosti, že každý má jiné vlastnosti i výchozí podmínky při učení. Sleduje využití technologií v rámci tří hlavních forem učení – paměťové učení, procvičování, badatelská činnost.
Autor Bořivoj Brdička

Od pedagogiky přes andragogiku k heutagogice

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Základní informace o novém termínu označujícím koncepci související s pedagogikou i andragogikou, který se může možná stát označením nového vědeckého oboru.
Autor Bořivoj Brdička

Kritická digitální pedagogika podle Stommela

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Nová zpráva o činnosti amerického odborníka na vzdělávací technologie Jesse Stommela, zakladatele specializovaného recenzovaného otevřeného online časopisu Hybrid Pedagogy.
Autor Bořivoj Brdička

Jak na hybridní výuku podle Spencera

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Hybridní výuka se stává samozřejmostí našich škol. Teoreticky si snad již uvědomujeme, že se liší od čistě prezenční nejen cíli, ale i postupy. Podívejme se, jak metodiku hybridní výuky navrhuje známý odborník z USA John Spencer.
Autor Bořivoj Brdička

Jak učit hybridně podle Wenmontha

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pohled novozélandského odborníka v oboru vzdělávacích technologií na to, jak by měla vypadat hybridní výuka, která se v důsledku pandemie stává běžnou ve školách na celém světě.
Autor Bořivoj Brdička

Hybridní vzdělávání v době postpandemické

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Přehledový článek pojednávající o posunech ve vnímání fungování kombinovaných forem vzdělávání vyvolaných pandemií založený na zprávách kanadského experta Tony Batese, amerického Matta Donovana a anglického Steve Wheelera.
Autor Bořivoj Brdička

Postdigitální přístup ke vzdělávacím technologiím

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zamyšlení nad významem podobenství, v němž je pedagogika koněm a technologie vozem, nad nímž v současné době vedou odborníci polemiku.
Autor Bořivoj Brdička

7 tipů pro online výuku Johna Spencera

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Rady profesora George Fox University v Oregonu Johna Spencera učitelům přecházejícím na výuku online.
Autor Bořivoj Brdička

Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky skokem?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Přehled prvních zkušeností škol nucených z důvodů uzavření přejít na online výuku. Zatím jen z výběrových mezinárodních škol. Jistě jsou mimořádně zajímavé i pro nás.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 15