Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "didaktika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "didaktika"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sociální sítě jako učivo?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o zapojení tematiky sociálních médií do výuky výchovy k občanství. Uvádí stručný kontext, proč by učitelé něco takového měli dělat, nabízí aktivity, kterými by mohli začít. Součástí článku je naznačení průniku mezi sociálními sítěmi, výchovou k občanství a vybranými složkami čtenářské a digitální gramotnosti. Obsah článku vychází ze zkušeností autorky z (ne)formálního vzdělávání na základní, střední i vysoké škole. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Vanda Vaníčková

Schrödinger, Gamow a Kaku: jak učit fyziku zajímavěji?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Fyzika je nepochybně jednou z nejnáročnějších disciplín, se kterými se mohou žáci, potažmo studenti, vůbec setkat. Přístupů, jak ji podat zajímavým či hravým způsobem, může být celá řada. My se podíváme na to, jak se o to snažily osobnosti jako jsou Schrödinger, Gamow a Kaku.
Autor Mgr. Bc. Michal Černý

QR kódy a jejich využití ve výuce

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
S tím, jak žáci stále více disponují chytrými mobilní telefony se objevuje možnost jejich využití ve výuce. Jednou z nejjednodušších cest je nasazení QR kódů. V následujícím článku se podíváme na to, co si pod tímto pojmem představit, jak funguje a jakým způsobem je možné ho použít v běžné výuce.
Autor Mgr. Bc. Michal Černý

Metody efektivního čtení

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nejvíce informací získává student poslechem nebo čtením. V článku se proto zaměříme na dvě metody efektivního čtení – SQ3R a PQRST, doplněné tvorbou myšlenkových map. Tyto dovednosti mohou být klíčové pro zvládnutí přechodu z gymnaziálního způsobu výuky na vysokoškolský. Jde o funkční gramotnosti, které úzce souvisejí s problémem práce s informacemi i s tolik diskutovanou gramotností čtenářskou.
Autor Bc. Monika Černá

Video a jeho použití ve výuce

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Video se stává stále běžnějším a dostupnější médiem, se kterým mohou žáci snadno pracovat, vytvářet jej a publikovat. V následujícím článku se zaměříme na předměty a témata, ve kterých je možné video použít – ať již jde o dějepis, dramatickou či výtvarnou výchovu nebo třeba fyziku a informatiku.
Autor Michal Černý

Čtení v Didaktice 1. stupně ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí pohled do vyučovacích předmětů studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UK – Didaktika 1. stupně ZŠ a Učitelské praktikum. Článek je zaměřen především na to, co je žádoucí, aby se studenti daného oboru z hlediska čtení naučili a jaké dovednosti si osvojili.
Autor Anna Tomková

Nová příručka ke studiu didaktiky dějepisu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek informuje o publikaci Příručka ke studiu didaktiky dějepisu D. Labischové a B. Gracové. Jedná se o ucelené moderní didaktické dílo zohledňující inovativní přístupy ve vzdělávání.
Autor Dagmar Hudecová

Výukové metody v pedagogice: Třífázový model učení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Kniha Výukové metody v pedagogice, z níž ukázka pochází, se komplexně zabývá tématem výukových metod - jejich vývojem a klasifikací. Popisuje jak metody tradiční, tak inovativní a snaží se je přehledně a pomocí názorných příkladů přiblížit čtenářům, a poskytnout tak inspiraci při přípravě moderní výuky.
Autor Lucie Zormanová

Moderní vyučování: Metody a styly učení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ukázka z knihy Moderní vyučování, která vychází již v šestém přepracovaném vydání, nabízí úvodní část z kapitoly věnované motivaci a preferencím žáků při volbě metod a stylů učení.
Autor Geoff Petty

Katalog materiálů pro rozvoj finanční gramotnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek představuje Katalog materiálů pro rozvoj finanční gramotnosti. Po krátkém úvodu, ve kterém je vymezeno, proč katalog vznikl, pro koho je katalog určen a co je obsahem katalogu, následují anotace vybraných materiálů a seznamy materiálů, a to podle typu materiálu nebo podle autora. Na přípravě katalogu, který je celý ke stažení v příloze článku, spolupracovali členové Odborné skupiny pro podporu finanční gramotnosti.
Autor Mgr. Alena Hesová
Celkem: 24