Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "didaktika"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "didaktika"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Elektronické poznámky pro žáky i pedagogy

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Správa poznámek bývá jak pro pedagogy, tak také pro žáky často poměrně složitá. Mnohdy nebývá lehké se v nich po delším čase vyznat. Jako jedno z možných řešení se nabízí využít software pro tvorbu a správu poznámek.
Autor Michal Černý

Wincenty Okoń

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V tomto článku bych chtěla české pedagogické veřejnosti představit významnou osobnost polské pedagogiky 20. století, Wincentyho Okońa, který se zaměřil především na rozvoj polské didaktiky a pedeutologie.
Autor Lucie Zormanová

Netradiční způsob prezentace informací ve výuce s Prezi

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Klasické prezentace v PowerPointu mají nevýhodu ve své linearitě – není možné se nikam vracet, ukazovat vazby mezi tématy nebo mapovat to, jak problém vypadá v globálním pohledu. Jenže lidé myslí různě, jen ne lineárně. A právě toho se snaží využít Prezi, který prezentace předkládá formou velmi podobnou myšlenkovým mapám.
Autor Monika Černá

7 tipů, jak použít myšlenkové mapy

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Myšlenkové mapy jsou nesporným fenoménem v učení i osobním rozvoji, o kterém se stále více mluví a píše. V následujícím článku se pokusíme ukázat sedm zajímavých možností, jak využít myšlenkové mapy ve výuce – ať již při rozvoji dovedností žáků, při učení nebo testování.
Autor Monika Černá

Tipy na softwarovou výbavu pro Linux

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Řada škol uvažuje o možnosti používání operačního systému Linux na žákovských počítačích. V následujícím článku se proto pokusíme naznačit, které programy by na těchto stanicích neměly chybět.
Autor Jana Vaňková

Informační výchova jako reflexe informační společnosti

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Je zajímavé, jak malý prostor je věnován informační výuce na gymnáziích. Nejde přitom jen o budování vztahu ke knihovnám, ale především o systematické pěstování schopností žáka získávat potřebné informace, organizovat je a efektivně je analyzovat. Jako by se nijak neodrážela skutečnost, že společnost, v níž žijeme, stojí na informacích.
Autor Zuzana Černá

Netradiční tvorba prezentací online

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Řada lidí si myslí, že prezentace je možné tvořit jen s PowerPointem či Impress. V článku představíme řadu alternativních nástrojů, jako je Prezi, Spicynodes, Sliderocket, Projeqt či Empressr. Současně se pokusíme o stručné porovnání možností lineárního a nelineárního přístupu k tvorbě prezentací.
Autor Zuzana Černá

Myšlenkové mapy v edukačním procesu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Myšlenkové mapy představují nezanedbatelný fenomén na všech stupních vzdělávání – od základní školy až po oblast celoživotního vzdělávání. Nabízí snadný přehled problému, zisk schopnosti strukturovat své myšlení, prostor pro týmovou spolupráci nebo možnost snazšího učení. Roste o ně zájem také v komerční sféře. Nejen to jsou důvody, proč by se jimi měl pedagog zabývat.
Autor Michal Černý

Třída jako ekosystém?

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V souvislosti s českým školstvím se často mluví o tom, že je stále více zaměřené na encyklopedické znalosti než na kreativitu a divergentní myšlení. Klima třídy a její ekosystém mohou v tomto procesu hrát velmi významnou úlohu.
Autor Bc. Monika Černá

Hodnocení informací a znalostní management

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informace jsou všude kolem nás a je velice důležité se s nimi naučit vhodným způsobem zacházet – hodnotit je, zasadit do kontextu a přetvářet je na znalosti. V článku se pokusíme ukázat některé parametry, které je možné zvažovat při analýze kvality informací, a pokusíme se krátce přiblížit základy znalostního (či informačního) managementu.
Autor Zuzana Černá
Celkem: 24