Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Čtení v Didaktice 1. stupně ZŠ
| Příspěvek nabízí pohled do vyučovacích předmětů studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě UK – Didaktika 1. stupně ZŠ a Učitelské praktikum. Článek je zaměřen především na to, co je žádoucí, aby se studenti daného oboru z hlediska čtení naučili a jaké dovednosti si osvojili.  | Anna Tomková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
18. 10. 2008 |
6953 |
Nová příručka ke studiu didaktiky dějepisu
| Článek informuje o publikaci Příručka ke studiu didaktiky dějepisu D. Labischové a B. Gracové. Jedná se o ucelené moderní didaktické dílo zohledňující inovativní přístupy ve vzdělávání.  | Dagmar Hudecová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
18. 02. 2010 |
11781 |
Výukové metody v pedagogice: Třífázový model učení
| Kniha Výukové metody v pedagogice, z níž ukázka pochází, se komplexně zabývá tématem výukových metod - jejich vývojem a klasifikací. Popisuje jak metody tradiční, tak inovativní a snaží se je přehledně a pomocí názorných příkladů přiblížit čtenářům, a poskytnout tak inspiraci při přípravě moderní výuky.  | Lucie Zormanová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
09. 07. 2012 |
31664 |
Moderní vyučování: Metody a styly učení
| Ukázka z knihy Moderní vyučování, která vychází již v šestém přepracovaném vydání, nabízí úvodní část z kapitoly věnované motivaci a preferencím žáků při volbě metod a stylů učení.  | Geoff Petty |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
05. 12. 2013 |
14683 |
Katalog materiálů pro rozvoj finanční gramotnosti
| Příspěvek představuje Katalog materiálů pro rozvoj finanční gramotnosti. Po krátkém úvodu, ve kterém je vymezeno, proč katalog vznikl, pro koho je katalog určen a co je obsahem katalogu, následují anotace vybraných materiálů a seznamy materiálů, a to podle typu materiálu nebo podle autora. Na přípravě katalogu, který je celý ke stažení v příloze článku, spolupracovali členové Odborné skupiny pro podporu finanční gramotnosti.  | Mgr. Alena Hesová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 09. 2014 |
6324 |
Inspirace z oborových didaktik I.
| Se začátkem nového školního roku vám nabízíme pestrou mozaiku informací a zkušeností, kterou pro vás připravili garanti jednotlivých vzdělávacích oborů či oblastí. Věříme, že náměty, které jsou pro vás připraveny, využijete při vaší pedagogické práci.  | kolektiv autorů |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
22. 10. 2014 |
6080 |
Inspirace z oborových didaktik II.
| Se začátkem nového školního roku vám nabízíme pestrou mozaiku informací a zkušeností, kterou pro vás připravili garanti jednotlivých vzdělávacích oborů či oblastí. Věříme, že náměty, které jsou pro vás připraveny, využijete při vaší pedagogické práci.  | kolektiv autorů |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
18. 11. 2014 |
3942 |
Sociální sítě jako učivo?
| Článek pojednává o zapojení tematiky sociálních médií do výuky výchovy k občanství. Uvádí stručný kontext, proč by učitelé něco takového měli dělat, nabízí aktivity, kterými by mohli začít. Součástí článku je naznačení průniku mezi sociálními sítěmi, výchovou k občanství a vybranými složkami čtenářské a digitální gramotnosti. Obsah článku vychází ze zkušeností autorky z (ne)formálního vzdělávání na základní, střední i vysoké škole.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Vanda Vaníčková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
2 komentáře |
01. 11. 2019 |
3123 |
Wincenty Okoń
| V tomto článku bych chtěla české pedagogické veřejnosti představit významnou osobnost polské pedagogiky 20. století, Wincentyho Okońa, který se zaměřil především na rozvoj polské didaktiky a pedeutologie.  | Lucie Zormanová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
20. 04. 2020 |
1458 |
Volba konkrétní metody (techniky, hry, aktivity) pro osobnostní, sociální, morální rozvoj v rámci OSV
| Příspěvek se zabývá praktickým didaktickým problémem: …když cíl učení a zvolená metoda k sobě „nepatří“. Z našich praktických šetření víme, že jde o jedno z důležitých témat didaktiky osobnostní a sociální výchovy. Text se zabývá návodem na konkretizaci cíle v OSV a na určení logické vazby tohoto cíle, metody (hry, aktivity, techniky), kterou má být cíl dosažen, a skutečné činnosti žáka.  | Josef Valenta |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
18. 07. 2009 |
16091 |