Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "didaktická pomůcka"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "didaktická pomůcka"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Různé způsoby odhadování výsledků početní operace se zlomky, s ohledem na přesnost odhadu a na problémy, kterým žáci při vzdělávání čelí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Matematickou gramotnost v tematické oblasti „Číslo a proměnná“ se zaměřením na provádění odhadu výsledku součtu a rozdílu zlomků s různými jmenovateli lze procvičovat tím, že žáci za pomoci vlastní na 3D tiskárně vyrobené didaktické pomůcky využívají svých praktických poznatků v oblasti porovnávání obsahů kruhových výsečí o stejném poloměru, jako je tomu např. při konzumaci dílků pizzy. To vede k utváření vizuální interpretace smyslu zlomku coby vyjádření podílu z celku, a tudíž k rozvíjení klíčových kompetencí v práci se zlomky, zejména v chápání odlišných vlastností čitatele a jmenovatele ve zlomku, a tedy k nutnosti transformace zlomků na společného jmenovatele ještě před zahájením příslušné početní operace. Samotná didaktická pomůcka slouží k přibližné představě o velikosti výsledného čísla, ale i ke zpětnému ověření správnosti početní operace. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Radek Novotný

Experimentální fyzikář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V první části článku autor poukazuje na důležitost pokusu ve vyučování fyziky na základní škole nejen z hlediska motivace a názornosti, ale také jako prostředku k objevování nových poznatků žáky. V druhé části článku autor seznamuje čtenáře s příkladem didaktické pomůcky – stavebnice pro sestavování elektrických obvodů vlastní konstrukce a s možnostmi jejího využití ve vyučování.
Autor Zdeněk Hromádka

YouTube, spojenec při rozvoji gramotností

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje internetový server YouTube jako nástroj, který lze využít při rozvoji různých složek gramotností, konkrétně digitální a čtenářské. Nejprve je YouTube vymezen (jeho vize, druhy videí), prostor je věnován i tzv. youtuberům. Součástí článku jsou konkrétní metodické tipy, jak využít YouTube k rozvoji digitálních kompetencí či čtenářské gramotnosti. Obsah článku vychází ze zkušeností autorky z (ne)formálního vzdělávání na základní i střední škole. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Vanda Vaníčková

Pomůcky pro výuku hudební výchovy v Čechách, kvalita na hraně

Základní umělecké vzdělávání
Informativní příspěvek
Doufáme, že tento příspěvek pomůže pedagogům a rodičům ke zlepšení orientace mezi rytmickými a didaktickými pomůckami. Pozor na nekvalitní plasty, kovy nebo laky, které mohou způsobit alergie! A hlavně: Pokud dětem zakoupíme nekvalitně vyrobenou věc, je tu vedle zdravotních rizik také vysoký předpoklad toho, že to děti jednoduše nebude bavit. A to je proti základnímu pravidlu dobrého učitele: „Hlavním předpokladem úspěchu je zaujmout.“
Autor Michal Filek

Akce na podporu vybavení kabinetů fyziky

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Katedra didaktiky fyziky MFF UK v Praze ve spolupráci se společností Edufor s. r. o., výhradním dovozcem experimentálních a měřicích systémů Vernier do ČR, usiluje o získání grantu Nadace ČEZ na vybavení škol experimentálními pomůckami pro výuku přírodních věd. Zapojené školy v případě úspěchu získají ZDARMA experimentální vybavení a akreditované školení. Vzhledem k finančním omezením grantu se v každém kraji do projektu může zapojit jen 40 škol. Úspěch žádosti o grant není jistý, přesto bychom považovali za chybu se o něj nepokusit.
Autor Jakub Jermář

Současný stav výuky chemie v SOŠ – 2. díl

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhý díl článku se zabývá současným stavem středního odborného školství v oblasti učiva chemické povahy. Poté, co kurikulární reforma začala platit i pro obory vzdělání středního odborného vzdělávání, byl proveden průzkum, který se týkal mimo jiné vybavení, které zde mají učitelé chemie k dispozici.
Autor Martin Rusek

Slovník frekventovaných syntaktických termínů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Slovník je určen učitelům českého jazyka. Měl by jim napomoci orientovat se v terminologii klasické a valenční syntaxe, a tak zkvalitnit předávání poznatků ze skladby.
Autor Marie Zouharová
Celkem: 7