Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RVP ZV jako příležitost k rozvíjení dialogu
| Škola je instituce, která má žáky připravovat pro život; například tím, že se u žáků zaměří na rozvoj komunikačních dovedností. Žáci by se měli naučit rozpoznávat různé komunikační situace, různé sociální role, měli by si osvojit způsoby navazování, udržování a ukončování kontaktu. Vhodně vedeným dialogem by měl učitel žáky směřovat k sebevzdělávání. Vedení dialogu je však uměním, kterému se musejí pedagogové naučit (pomocí literatury, kurzů ...).  | Jasňa Šlédrová |
|
|
| |
|
09. 05. 2005 |
7733 |
Simpsonovi slaví a my s nimi
| Příspěvek nabízí několik netradičních činností v hodinách komunikační a slohové výchovy a literární výchovy, které vycházejí z oblíbeného kresleného seriálu Simpsonovi. Vyzkouší si vžít se do role Homera, Marge, Barta…, vystaví rodině muzeum, vytvoří komiks s postavami rodiny.  | Žaneta Hrdličková |
|
|
| |
|
16. 02. 2009 |
7738 |
Komunikační a slohová výchova - náměty, nápady a inspirace
| Návod na procvičení dialogu pro běžné komunikační příležitost, práci s literárními dialogy a procvičení psaní dialogů.  | Eva Schneiderová |
|
|
| |
|
24. 04. 2006 |
19348 |
Možnosti a meze dialogu v ekonomii a výchova k ekonomickému myšlení
| Při výchově k ekonomickému myšlení a rozhodování se setkáváme s celou řadou protichůdných stanovisek a postojů k řešení jednotlivých ekonomických problémů. Vzniká otázka, jak se v široké škále různorodých názorů orientovat a zda probíhá mezi ekonomy v odborných kruzích takový dialog, který vytváří předpoklady pro nalezení určitého kompromisu. Tento příspěvek vymezuje specifické rysy dialogu v ekonomii. Charakterizuje jeho možnosti a meze, a to jak na úrovni obecné ekonomické teorie, tak v rovině hospodářské politiky – s rozlišením hospodářské politiky jako teorie a hospodářské politiky jako praktické činnosti.  | Milena Tichá |
|
|
| |
|
31. 05. 2011 |
4399 |
Rozhovory s obrazy/ Galerie jako otevřený prostor inspirace/ František Vízner a Otto Prutscher
| Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních výstavách formou dialogů a výtvarných interpretací a slouží pedagogům jako inspirace v jejich vlastní pedagogické činnosti.
Společným tématem bude sklo a design napříč stoletími. Výtvarnou interpretací se prolnou dvě umělecká díla. Dílo secesního autora Otto Prutschera s dílem současného autora, skláře Františka Víznera.  | Mgr. Jitka Petřeková |
|
|
| |
|
21. 09. 2011 |
8838 |
Rozhovory s obrazy / Galerie jako otevřený prostor inspirace / Emilia Medková a Toyen
| Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních výstavách formou dialogů a výtvarných interpretací a slouží pedagogům jako inspirace v jejich vlastní pedagogické činnosti. Cílem tohoto setkání je konfrontace děl dvou významných představitelek surrealistického období, Emilie Medkové a Toyen.  | Mgr. Jitka Petřeková |
|
|
| |
|
15. 12. 2011 |
8649 |
Krmítko pro ptáčky
| Článek nazvaný Krmítko pro ptáčky je ukázkou možného přístupu u dětí se zdravotním postižením. Aktivita proběhla v rámci dvouhodiny výtvarné výchovy, ale vzdělávací obsah se prolíná i do dalších vzdělávacích oborů. Námět byl převzat z knihy Dívej se, tvoř a povídej, skvělé publikace od Jana Slavíka, Vladimíry Slavíkové a Sylvy Eliášové. Kniha nabízí mnoho výtvarných, tvořivých aktivit - Jan Slavík je hlavní představitel tzv. artefiletiky. Artefiletika je reflektivní, tvořivé a zážitkové pojetí vzdělávání, které vychází z umění a z expresivních kulturních projevů (výtvarných, dramatikých, hudebních) a směřuje k poznávání a sebepoznávání prostřednicvtím dialogu o zážitcích z tvorby.
Ukázka z hodiny představuje tvůrčí aktivitu, kdy žáci spojují několik druhů materiálu a dotváří kresbu do nové ucelené podoby. Hravá aktivita dává žákům možnost uvědomovat si své pojetí světa, svoji vlastní zkušenost a zároveň vnímat pojetí světa svých spolužáků.  | Lucie Knotová |
|
|
| |
1 komentář |
15. 07. 2011 |
17848 |
Fáze 2 – JÁ a TY – dialog – 1. část
| Podstatou dialogu je vzájemné učení se a v tomto smyslu jde o přístup ke spolupráci, který oceňuje odlišné myšlenky a přesvědčení. Čím více perspektiv zapojíme do dialogu, tím větší příležitost k učení získáme. Z vícero perspektiv může vzniknout obsáhlejší, společně sdílená moudrost. Dialog se liší od pouhé výměny názorů, a to tím, že jsme ochotni změnit svůj pohled na věc a opravdu se dozvědět něco nového.  | Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council |
|
|
| |
|
03. 06. 2015 |
3665 |
Fáze 2 – JÁ a TY – dialog – 2. část
| Podstatou dialogu je vzájemné učení se a v tomto smyslu jde o přístup ke spolupráci, který oceňuje odlišné myšlenky a přesvědčení. Čím více perspektiv zapojíme do dialogu, tím větší příležitost k učení získáme. Z vícero perspektiv může vzniknout obsáhlejší, společně sdílená moudrost. Dialog se liší od pouhé výměny názorů a to tím, že jsme ochotni změnit svůj pohled na věc a opravdu se dozvědět něco nového.  | Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council |
|
|
| |
|
15. 06. 2015 |
3425 |
Aktivita: Tohle není spravedlivé
| Jeden z příkladů, jak je možné využít metodický materiál www.czechkid.cz. Aktivita se zaměřuje na způsob, jak lze při zpracování konkrétního dialogu nahlédnout odlišné pochopení a zvnitřnění hodnot. Článek je kapitolou z publikace „Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu”, kterou vydala společnost Člověk v tísni jako příručku pro výuku multikulturní výchovy.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
19. 07. 2010 |
11188 |