Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Školní zralost
| Článek se věnuje okolnostem, případně překážkám, které mohou nepříznivě ovlivnit vstup dítěte do školy a které slouží jako diagnostický podklad pro rozhodnutí o případném odkladu školní docházky.  | PhDr. Václav Mertin |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 02. 2011 |
17404 |
Šikana v mateřské škole: diferenciální diagnostika – jak rozlišit šikanování od škádlení?
| Školní šikanování představuje velmi starý fenomén, jistě starý jako škola sama. V současnosti víme, že výskyt šikany na českých školách má epidemický rozměr. Nejlépe je situace zmapována na základních školách. Jak ale vypadá situace v našich mateřských školách? Existuje šikana i mezi tak malými dětmi?
Michal Kolář (1951) je etoped a psychoterapeut. Vytvořil původní teorii, diagnostiku a léčbu školního šikanování. Je autorem knih Skrytý svět šikanování ve školách a Bolest šikanování. Vede kurzy prevence šikanování, poskytuje konzultace a supervizi.  | PhDr. Michal Kolář |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
28. 03. 2011 |
16015 |
Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: Strategie tvorby IVP v ČR
| Ukázka z knihy nakladatelství Portál poskytuje informace o zásadách tvorby individuálního vzdělávacího plánu pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.  | PaedDr. Olga Zelinková CSc. |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 09. 2014 |
13054 |
Učit se jak se učit
| RVP pro základní i gymnaziální vzdělávání považuje za jednu z klíčových kompetencí kompetenci k učení. Článek shrnuje problematiku učení, možnosti rozvoje učebních dovedností žáků v běžné vzdělávací praxi a nabízí konkrétní příklady aktivit využitelných při nácviku učebních dovedností.  | Lenka Valentová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
15. 12. 2011 |
13822 |
Měření třídního klimatu – aktualizovaná verze
| Jedním z nástrojů na měření klimatu ve třídě je dotazník MCI. Ten by měl sloužit učitelům k sociální diagnostice, evaluaci vlastní práce a validním výsledkům, které je možné porovnávat mezi třídami, předměty apod. Je vhodný pro žáky na základní škole, umožňuje zjistit aktuální stav i to, co si žáci přejí změnit.  | Robert Čapek |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 04. 2008 |
12900 |
Dovednosti učitele primární školy v oblasti diagnostiky a hodnocení čtenářských dovedností
| Příspěvek popisuje způsoby, jak diagnostikovat a hodnotit čtenářské dovednosti žáka.  | Alena Rakoušová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
19. 08. 2008 |
6686 |