Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak na internet: Úvod do problematiky dat
| K tomu abychom měli znalosti, potřebujeme informace. Abychom získali informace, potřebujeme data. A právě s těmi pracují počítače. S daty, neboli bity a bajty.
Bit (z anglického „drobek, kousek“) je základní datovou jednotkou, používanou ve výpočetní technice. Značí se malým písmenem „b“, např. 16 b. Bit může nabývat pouze jednu ze dvou hodnot, nejběžnější znázornění těchto hodnot jsou 0 a 1. Často dochází k zaměňování pojmů „bit“ a „bajt“. Bajt (z anglického bite „sousto“) označuje osm bitů, tzn. osmiciferné binární číslo. Takové množství informace může reprezentovat například celé číslo od 0 do 255 nebo jeden znak. Jeden bajt je obvykle nejmenší objem dat, se kterým dokáže počítač (resp. procesor) přímo pracovat. Právě proto název „bite“, čili „sousto“. V angličtině se pro bajt, používá termínu „byte“, který pochází z anglického slova „bite“, aby se předešlo záměně se slovem „bit“.  | Akademie CZ.NIC |
|
|
| |
2 komentáře |
01. 06. 2016 |
5228 |
Vizualizace dat jako výukový prostředek budoucnosti
| Tento článek představuje myšlenku využití vizualizace dat ve výuce a zároveň poskytuje přehled nejznámějších, nejpoužívanějších či nejzajímavějších příkladů takových nástrojů. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Andrea Patáková |
|
|
| |
1 komentář |
08. 02. 2010 |
5521 |
Jednotky množství informace prakticky
| Článek dává námět na úlohu z informatiky, propojující teoretické pojmy s praxí.  | Jaroslav Koreš |
|
|
| |
1 komentář |
22. 08. 2011 |
8107 |
Spojené státy mexické v digitální podobě
| Seznámení s Mexikem pomocí volně dostupných GIS aplikací ArcExplorer a ArcReader.  | Jiří Vorel |
|
|
| |
|
15. 04. 2009 |
6872 |
Využíváni statistického materiálu, číselných a grafických dat ve výuce zeměpisu (geografie)
| Při cestě ke geografické gramotnosti žáka je třeba se statistickými daty ve vyučování zeměpisu pracovat citlivě. Možností je více.  | Josef Herink |
|
|
| |
|
07. 12. 2004 |
8770 |
World Factbook jako zdroj geografických informací
| Seznámení s databází World Factbook, tvorba tematických map v Kmlfactbook.  | Jiří Vorel |
|
 |
| |
|
04. 01. 2010 |
8188 |
Vizualizace a analýza dat ve fyzikálním praktiku
| Ke tvorbě grafů se pro školní účely často používají tabulkové procesory, které jsou poměrně neefektivní a nabízejí minimální možnosti další analýzy dat. K vizualizaci a analýze dat je možné použít zdarma dostupný software, kterým je například SciDAVis.  | Michal Černý |
|
|
| |
|
19. 08. 2010 |
7262 |
Poznáváme hurikány pomocí GIS aplikace ArcExplorer
| Seznámení s hurikány prostřednictvím volně dostupné GIS aplikace ArcExplorer, analýza geografických dat, prohlubování znalostí o geografických informačních systémech (GIS).  | Jiří Vorel |
|
|
| |
|
14. 01. 2009 |
5078 |
Mapy a ArcExplorer 9.3 - Java Edition for Education (AEJEE)
| Seznámení s aplikací ArcExplorer, tvorba mapových výstupů v tomto softwaru.  | Jiří Vorel |
|
 |
| |
|
26. 11. 2009 |
7520 |
Cloudová úložiště – OneDrive
| Třetí díl seriálu o možnostech ukládání dat online, jež se pomalu ale jistě stávají standardem pro technologie s přístupem do internetu. Tento díl se věnuje nástroji Microsoft OneDrive. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Karel Albrecht |
|
|
| |
|
26. 02. 2014 |
8651 |