Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Integrovaná výuka cizího jazyka a obsahu - jak začít?
| Příspěvek osvětluje metodu CLIL, nahlíží na ni jako na nástroj rozvoje jazyka a zároveň informuje o např. o tom, jak má škola postupovat při zavádění integrované výuky. Komentuje různé organizační formy a realizace CLIL v praxi. V přehledné tabulce uvádí do srovnání metodiku výuky cizích jazyků a metodiku integrované výuky.  | Tereza Šmídová |
|
 |
| |
1 komentář |
13. 07. 2010 |
11229 |
Jak na CLIL? Zkuste to s Labyrinthem!
| Výuka metodou CLIL se v médiích i odborných časopisech skloňuje v poslední době ve všech pádech. Jak to udělat, aby se tato metoda stala příjemným způsobem k lepšímu osvojení cizího jazyka přirozenou cestou? Čím zaujmout žáky, aby cizí jazyk začali více vnímat jako prostředek komunikace a nejen jako další předmět, který se musejí naučit? A co učitelům brání v tom, aby metodu CLIL ve výuce využívali častěji? Takové otázky si tým metodiků jazykové a vzdělávací agentury Channel Crossings kladl v průběhu přípravy a realizace projektu Škola bez hranic.  | Mgr. Hana Erlebachová |
|
|
| |
|
03. 11. 2015 |
2040 |
Jak se bránit reklamě na internetu - 1. díl
| S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit. Cílem tohoto příspěvku je integrovat průřezové téma Mediální výchova do výuky anglického jazyka.
První díl se věnuje tématům: co je to inzerát a jak ho rozpoznat ve světě kolem nás.  | Tereza Šmídová |
|
|
| |
|
15. 12. 2014 |
8176 |
Jak se bránit reklamě na internetu - 2. díl
| S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit. Cílem tohoto příspěvku je integrovat průřezové téma Mediální výchova do výuky anglického jazyka.
Druhý díl obsahuje aktivity, jak reklamu odhalit a jak se jí v digitálním prostředí bránit.  | Tereza Šmídová |
|
|
| |
|
16. 12. 2014 |
7484 |
Kompetence CLIL učitele
| Článek popisuje základní hlediska odbornosti, připravenosti a motivace učitelů pro CLIL výuku.  | Gabriela Klečková |
|
|
| |
|
12. 08. 2011 |
7259 |
Konference ALTERNATIVY
| Příspěvek informuje o konferenci k cizím jazykům, která proběhla koncem ledna v Kutné Hoře. Zabývala se výukou anglického jazyka předškolních dětí a žáků na 1. stupni, testováním a zkouškami, novými metodami výuky v ZŠ a SŠ, CLIL, projekty, mezinárodní spoluprací a možnostmi aktivity eTwinning.  | Tereza Šmídová |
|
 |
| |
|
10. 02. 2010 |
6359 |
Letní kurzy pro výuku metodou CLIL
| Univerzita v britském Plymouthu, která se specializuje na vzdělávání učitelů, nabízí dvoutýdenní letní kurzy pro výuku metodou CLIL. Letní kurzy jsou pořádány v roce 2010 a náklady na ně mohou být pokryty v rámci programu Evropské unie Comenius.
Pro více informací www.marjon.ac.uk.  | Kamila Sladkovská |
|
 |
| |
|
29. 09. 2009 |
4977 |
Materiály pro CLIL výuku v němčině a francouzštině na ZŠ
| Na stránkách Evropského centra pro moderní jazyky byly uveřejněny moduly určené pro CLIL výuku v různých vyučovacích předmětech v kombinaci s němčinou a francouzštinou. Materiály jsou určeny pro výuku na ZŠ a je možné je modifikovat pro další cizí jazyky.  | Mgr. Kamila Sladkovská |
|
|
| |
|
14. 03. 2012 |
2424 |
Moduly pro CLIL výuku na 1. stupni ZŠ
| V rámci evropského projektu Obsahově a jazykově integrovaná výuka pro žáky 1. stupně ZŠ vznikají obsahové moduly pro cizojazyčnou výuku na 1. stupni základních škol. Moduly připravené v německém a francouzském jazyce lze využít v rámci integrované výuky nebo v projektovém vyučování. Moduly jsou k dispozici všem učitelům, kteří je mohou využít ve svých hodinách.  | Kamila Sladkovská |
|
|
| |
|
07. 04. 2010 |
9355 |
Multikultura – Reálie vybraných zemí
| Zábavné odpoledne pro rodiče a děti – aktivně se podílející v přípravě a realizaci. Poznávání různých kultur, zemí a jejich tradičních rysů.  | Hana Foltová |
|
|
| |
|
16. 09. 2009 |
8896 |