Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "clil"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "clil"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL – Vhodné učební metody pro výuku CLIL vycházející z potřeb žáků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje volbu vhodných učebních metod pro výuku CLIL, aby byly překlenuty jazykové bariéry a žáci si osvojili učivo nejazykového předmětu spolu s jazykovými dovednostmi.
Autor Gabriela Klečková

CLIL – Výběr učiva pro výuku prostřednictvím cizího jazyka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se věnuje kritériím pro výběr učiva v CLIL výuce, který je v mnohém podobný výběru učiva pro výuku v rodném jazyce, nicméně má svá specifika, která souvisí s tím, že obsah je prezentován prostřednictvím cizího jazyka, který žák plně neovládá. Článek se také zaměřuje na volbu odpovídajících organizačních forem výuky.
Autor Gabriela Klečková

CLIL: Chromatografie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jedním z oborů chemie je analytická chemie, která se zabývá rozlišováním látek a určováním složení směsí. Metoda chromatografie se jako již 13. výukový plán CLIL zaměří na směsi látek kolem nás, které mají velmi podobné vlastnosti. Žákům je toto téma přiblíženo formou pokusu ve školní třídě a prostřednictvím CLILu, tj. integrací chemie a angličtiny.
Autor Alena Popelová

CLIL: Citrusové plody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výukový plán CLIL na téma Citrusové plody přináší integraci předmětů přírodopis a zeměpis s německým jazykem. Je součástí seriálu CLIL v praxi na 2. st. ZŠ a najdete ho v online publikaci na http://clil.nuv.cz.
Autor Ivana Frýbová

CLIL: G. J. Caesar

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
CLIL výukový plán pro integraci angličtiny a dějepisu na téma G.J.Caesar.
Autor Michaela Hlaváčová

CLIL: Mikrobi

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem CLIL plánu s názvem Mikrobi je seznámit žáky s úvodem do mikrobiologie – vymezit pojmy mikroorganismus, odvodit význam mikroorganismů v přírodě a z hlediska člověka, seznámit žáky s důležitými mezníky vývoje oboru – technické předpoklady zkoumání mikroorganismů i význam vědců Leeuwenhoeka a Pasteura pro obor. Z hlediska jazyka se pak lekce zaměřuje na rozvíjení kritického čtení a tvoření množného čísla podstatných jmen, porovnávání vlastností v Aj. Využívá internacionalismy, což usnadňuje pochopení obsahu. Anketním lístkem zjišťuje postoje žáků k tématu. Tento i jiné výukové plány jsou volně ke stažení z http://clil.nuv.cz pro inspiraci do CLIL hodin na 2. stupni ZŠ.
Autor Jiřina Svobodová

CLIL: Moderní dějiny Německa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Berlínská zeď, postavená 13. srpna 1961, byla nejznámějším symbolem studené války. Žáci si sami vyzkouší bezprostřední reakce obyvatelstva na represi a poznají život za \"železnou oponou\". Dozvědí se, jaký dopad tyto události měly na vývoj poválečného Německa včetně důvodů neprostupnosti hranic mezi státy Východního bloku a okolními státy, vzniku a pádu opevnění mezi NDR a SRN aj. Tento CLIL výukový plán naleznete také na http://clil.nuv.cz v publikaci Cizí jazyky napříč předměty 2. st. základní školy v integraci předmětů němčina a dějepis.
Autor Tereza Šmídová

CLIL: Osová souměrnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek integruje vzdělávací obsah oborů matematika a anglický jazyk a přináší téma Osové souměrnosti. V pořadí 8. výukový plán je zařazen do publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ dostupné z http://clil.nuv.cz a je vystaven na principech 4 C´s Prof. Do Coyle (stejně jako ostatní články seriálu CLIL v praxi).
Autor Eva Seidlová

CLIL: Práva spotřebitele

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
CLIL výukový plán integruje německý jazyk s výchovou k občanství na téma Práva spotřebitele.
Autor Mgr. Alena Hesová

CLIL: Příprava jahodového koláče

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Jak jednoduše žáky naučit porozumět psaným instrukcím, ještě k tomu v cizím jazyce? Motivací může být soutěž v pečení koláče, jež díky aktivnímu zapojení všech v týmové roli přinese sladkou odměnu. Žáci se učí nejen vhodnému pracovnímu postupu, ale také společenské etiketě při společném stolování. Tento plán spolu s dalšími naleznete v online příručce Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ na http://clil.nuv.cz.
Autor Eva Seidlová
Celkem: 72