Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CLIL – Prohlubování znalostí v daném předmětu a zdokonalování v cizím jazyce
| Tento příspěvek se zabývá přístupem CLIL, popisuje jeden z jeho charakteristických rysů, který spočívá v tom, že prostřednictvím CLIL si žáci prohlubují znalosti v daném předmětu a zároveň si osvojují cizí jazyk. Příspěvek také popisuje hlavní cíle, které by měly hodiny CLIL naplňovat.  | Pavlína Jahnová |
|
|
| |
|
08. 12. 2010 |
5731 |
Postavte žákům lešení! aneb jak na scaffolding v hodinách CLIL a nejen tam
| Každý učitel má svůj ověřený soubor strategií, které fungují, technik, jak vzbudit a udržet zájem žákům, způsobů, jak jim pomoci pochopit a aplikovat probíranou látku. Takovému souboru strategií a jejich použití se také říká „scaffolding", doslova „stavění lešení" - lešení, které žák potřebuje, než si začne být jistější, lešení, které mu pomůže stát se samostatným a zodpovědným za své vlastní učení. Učitelé CLIL (integrované výuky) musejí stavět hned dvojí lešení - jednak pro odborný předmět, jednak pro jazyk. Tento článek představuje nejrůznější strategie a techniky pro scaffolding v obou oblastech.  | Lenka Tejkalova |
|
|
| |
|
03. 11. 2010 |
10246 |
CLIL - Monitorování výsledků a hodnocení v matematice
| Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky a nabízí příklad hodnocení a zpětné vazby při metodě integrované výuce cizího jazyka a nejazykového předmětu. Přináší příklad monitorování výsledků žáků ze vzdělávacího oboru Matematika.  | Jarmila Novotná |
|
|
| |
|
07. 04. 2011 |
6027 |
CLIL – Rozvíjení jazykových dovedností v odborném předmětu
| Příspěvek je věnován provázanosti cílů CLIL hodiny a rozvoje čtyř dovedností cizího jazyka v odborném předmětu. Týká se jednak dovedností receptivních a jednak produktivních. Jsou nastíněny možnosti, jak tyto dovednosti rozvíjet v hodinách dějepisu na 2. stupni ZŠ.  | Michaela Hlaváčová |
|
|
| |
|
09. 09. 2011 |
6790 |
CLIL – Výběr učiva pro výuku prostřednictvím cizího jazyka
| Článek se věnuje kritériím pro výběr učiva v CLIL výuce, který je v mnohém podobný výběru učiva pro výuku v rodném jazyce, nicméně má svá specifika, která souvisí s tím, že obsah je prezentován prostřednictvím cizího jazyka, který žák plně neovládá. Článek se také zaměřuje na volbu odpovídajících organizačních forem výuky.
 | Gabriela Klečková |
|
|
| |
|
30. 08. 2011 |
4926 |
Kompetence CLIL učitele
| Článek popisuje základní hlediska odbornosti, připravenosti a motivace učitelů pro CLIL výuku.  | Gabriela Klečková |
|
|
| |
|
12. 08. 2011 |
7279 |
CLIL – Vhodné učební metody pro výuku CLIL vycházející z potřeb žáků
| Článek popisuje volbu vhodných učebních metod pro výuku CLIL, aby byly překlenuty jazykové bariéry a žáci si osvojili učivo nejazykového předmětu spolu s jazykovými dovednostmi.  | Gabriela Klečková |
|
|
| |
|
20. 09. 2011 |
11169 |
Materiály pro CLIL výuku v němčině a francouzštině na ZŠ
| Na stránkách Evropského centra pro moderní jazyky byly uveřejněny moduly určené pro CLIL výuku v různých vyučovacích předmětech v kombinaci s němčinou a francouzštinou. Materiály jsou určeny pro výuku na ZŠ a je možné je modifikovat pro další cizí jazyky.  | Mgr. Kamila Sladkovská |
|
|
| |
|
14. 03. 2012 |
2428 |
Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií - úvodní díl seriálu
| Příspěvek uvádí seriál o metodice CLILu, kterým vám chceme zprostředkovat obsah právě vyšlé publikace, jejíž podtitul bude názvem našeho seriálu. Seriál Vám přinese novinky, názory, výzkumy o CLILu i řešení, jak s integrací obsahu a jazyka na základní škole nejen vhodně začít, ale i zajistit její udržitelný rozvoj. Zabývá se všemi aspekty CLIL metodiky, od vzdělávacího programu k vyučovací hodině až po role hlavních aktérů CLIL programu – žáky, učitele i rodiče. Seriál může být přínosem pro gymnázia, střední odborné školy i zařízení zabývající se pregraduálním vzděláváním a dalším vzděláváním pedagogických pracovníků.
Tento úvodní článek seriálu obsahuje předmluvu příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií s podtitulem Implementace CLILu do české školy.  | Tereza Šmídová |
|
|
| |
|
24. 04. 2013 |
4814 |
Výzkumy o přínosu CLILu
| V pořadí druhá kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ se zabývá výzkumy v oblasti integrované výuky cizího jazyka a nejazykového předmětu (CLIL). Výzkumy o CLILu pocházejí z nejrůznějších zemí a reflektují množství typů různé implementace integrované výuky. Kromě výsledků akademických výzkumů a evaluací CLILových projektů jsou v kapitole pro lepší ilustraci prezentovány některé klíčové prvky metodologie CLIL. Nelze tvrdit, že jde o prvky specificky CLILové, naopak. Jde o metody, které dobří učitelé používají i v monolingvním vyučování. V hodinách CLIL jsou zásadní podmínkou pro to, aby CLIL skutečně naplnil potenciál, který má, a současně aby žáci CLIL výuku zvládli. Na těchto metodách bude kapitola ilustrovat výzkumy, které přináší.  | Lenka Tejkalová |
|
|
| |
|
07. 05. 2013 |
6117 |