Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "clil"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "clil"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Etické otázky ve sportu – the Summer Rio Olympics

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem praktického výukového plánu je oživit si nejen jména sportovců, kteří reprezentovali ČR na letních olympijských hrách v Riu de Janeiru v r. 2016, ale také druhy sportů, které jsou jejich doživotní vášní. Věnuje se tématu sportovců-uprchlíků, zamýšlí se nad podvody ve sportu v mezinárodním měřítku, které prosákly i do nejdůležitějšího sportovního klání na světě – na olympiádu. Námět do výuky se snaží procvičit receptivní i produktivní dovednosti, využívá reálné sportovní informace zveřejněné BBC, časopisem the Guardian i olympijským výborem.
Autor Tereza Šmídová

CLIL na 1. stupni ZŠ – Project The Water Cycle

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt Water comes and goes! pro 1. stupeň ZŠ byl zpracován týmem odborných učitelů (Anna Aimone, Luisa de Giorgi, Maria Rosaria Leone, Sandra Teagno) ZŠ v Turíně jako CLIL práce pokrývající 5 lekcí za měsíc (celkem 20 vyučovacích hodin). Projekt spojuje přírodovědu a cizí jazyk a je určen žákům od 3. do 6. třídy. Ústřední postava Miss Droppy provází žáky celým projektem a pomáhá jim porozumět prostředí, kde se nachází voda, dále molekule, koloběhu a změně stavu vody i atmosférickým jevům. Příspěvek a prezentace obsahují pracovní listy, poslechové vstupy a obrazový materiál, fotografie příkladů práce žáků i podrobně rozpracovaný plán projektu do 6 kroků. Slouží jako velice zdařilý příklad dobré praxe ze základní školy San Maouro v italském Turíně.
Autor Tereza Šmídová

Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i odborného předmětu, a přináší přesah do environmentální výchovy.
Autor Tereza Šmídová

Začínáme s metodou CLIL ve výuce fyziky na základní škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Text článku je zaměřen na vyučování metodou CLIL v rámci předmětu fyzika. V první části článku je čtenář seznámen s tím, co znamená výuková metoda CLIL, jaké jsou její přednosti a jaká může přinášet úskalí. V druhé části textu je konkrétní ukázka (inspirace), jak zpracovat učivo odraz světla (zrcadla) metodou CLIL.
Autor Zdeněk Hromádka

CLIL FJ a OSV - trávení volného času

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Následující příspěvek se věnuje způsobu trávení volného času a poznání svých spolužáků. Je možné ho realizovat v hodinách francouzštiny jako integraci průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova, ve Výchově k občanství či v samostatném předmětu tvořeném z průřezových témat. Komunikace patří ke klíčovým nástrojům jednání v různých životních situacích. V této hodině žáci rozvíjí schopnost sdělit ve francouzštině náplň volného času a zároveň mluvit se spolužáky a poznávat je.
Autor Eliška Glatzová

CLIL ve francouzštině: etiketa zdravení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Následující příspěvek je věnovaný výuce etikety metodou CLIL ve francouzském jazyce. Žáci se hravou formou naučí, jak vhodně pozdravit v českém i francouzském prostředí a rozvíjí otevřenost a pochopení vůči jiným kulturám.
Autor Eliška Glatzová

Jak se bránit reklamě na internetu - 1. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit. Cílem tohoto příspěvku je integrovat průřezové téma Mediální výchova do výuky anglického jazyka. První díl se věnuje tématům: co je to inzerát a jak ho rozpoznat ve světě kolem nás.
Autor Tereza Šmídová

Jak se bránit reklamě na internetu - 2. díl

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
S nárůstem požadavků digitální gramotnosti se do škol dostává téma internetové reklamy z toho důvodu, aby žáci se při svém využívání ICT prostředků dovedli nástrahám online inzerce účinně bránit. Cílem tohoto příspěvku je integrovat průřezové téma Mediální výchova do výuky anglického jazyka. Druhý díl obsahuje aktivity, jak reklamu odhalit a jak se jí v digitálním prostředí bránit.
Autor Tereza Šmídová

CLIL - ON THE FARM

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Cílem je dokázat identifikovat a pojmenovat různá domácí zvířata, naučit se písničku BINGO, procvičovat výslovnost, pozornost a krátkodobou paměť, porozumět instrukcím v cizím jazyce a posilovat sebedůvěru žáků.
Autor Irena Kozáková

Třídění odpadů (AJ)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Seznámení dětí s tříděním odpadů a ekologickým chováním; osvojování si základních principů chování člověka k přírodě, nastavení pravidel, konfrontace se současností, diskuse a hra.
Autor Hana Foltová
Celkem: 29