Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "clil"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "clil"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Integrovaná výuka cizího jazyka a obsahu - jak začít?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek osvětluje metodu CLIL, nahlíží na ni jako na nástroj rozvoje jazyka a zároveň informuje o např. o tom, jak má škola postupovat při zavádění integrované výuky. Komentuje různé organizační formy a realizace CLIL v praxi. V přehledné tabulce uvádí do srovnání metodiku výuky cizích jazyků a metodiku integrované výuky.
Autor Tereza Šmídová

Co by mělo předcházet uvedení přístupu CLIL do školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se snaží nastínit, co by mělo předcházet uvedení přístupu CLIL do školy, a upozorňuje na některé oblasti, které je potřeba před samotnou realizací CLIL promyslet.
Autor Pavlína Jahnová

CLIL - jazykové roviny a porozumění odbornému předmětu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V integrované výuce (CLIL) je klíčová je dualita cílů, tedy učitel se má vědomě věnovat jak odbornému předmětu a rozvíjení kompetencí v něm, tak cizímu jazyku. Tento článek poukazuje na různé roviny cizího jazyka, které se v integrovaných hodinách objevují, a na jejich specifika. Na ukázkách z integrované výuky matematiky a anglického jazyka ukazuje některé konkrétní aktivity pro efektivní integraci a odkazuje na další relevantní zdroje.
Autor Lenka Tejkalova

Hra na klavír – CLIL

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku se dozvíte o podstatě i o využití metody CLIL na Základních uměleckých školách (Content and Language Integrated Learning), která propojuje výuku hudební výchovy a cizího jazyka.
Autor Zdeněk Vašíček

Výuka metodou CLIL

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Významové a obsahové pojetí nové metody výuky cizích jazyků a její možná implementace do školních vzdělávacích programů.
Autor Gabriela Baladová

CLIL ve Španělsku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Španělské prostředí, v němž existuje přirozená vícejazyčnost daná různými variantami španělštiny, se zdá být pro CLIL výuku více než výhodné. Různé podoby CLILu ve Španělsku jsou dobrým praktickým příkladem realizace této metody. V současném Španělsku je pozornost věnována především implementaci této metody do výuky. Diskutuje se o potřebných kvalifikačních předpokladech učitele, které je možné rozvíjet v různých seminářích dalšího vzdělávání, o poměru vyučovaného obsahu v CLIL jazyce a v mateřském jazyce a o tvorbě výukových materiálů.
Autor Kamila Sladkovská

Zavádění a rozšiřování CLIL na základních uměleckých školách (ZUŠ) v období 2009-2011. Studie proveditelnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek shrnuje dosavadní poznatky získané s konceptem CLIL na ZUŠ. Představuje pohled učitele základní umělecké školy z praxe a má sloužit učitelům základních uměleckých škol k úvaze nad možnostmi zavedení či rozšíření CLIL v jejich vlastní výuce a dále všem, kdo k uvedeným možnostem mohou přispět.
Autor Zdeněk Vašíček

Moduly pro CLIL výuku na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V rámci evropského projektu Obsahově a jazykově integrovaná výuka pro žáky 1. stupně ZŠ vznikají obsahové moduly pro cizojazyčnou výuku na 1. stupni základních škol. Moduly připravené v německém a francouzském jazyce lze využít v rámci integrované výuky nebo v projektovém vyučování. Moduly jsou k dispozici všem učitelům, kteří je mohou využít ve svých hodinách.
Autor Kamila Sladkovská

Zavádění CLIL na španělské základní škole

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V roce 2009 se jedna základní škola ve Španělsku, kterou navštěvuje mnoho problematických žáků, rozhodla zavést do výuky metodu CLIL. Jak se o této metodě na škole dozvěděli? Jak si s ní učitelé poradili a jak tato metoda ovlivnila výuku, školu a žáky samotné?
Autor Kamila Sladkovská

Pojetí CLIL a bilingvní výuky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek vymezuje formy bilingvního vzdělávání. Zabývá se výukou předmětů v cizím jazyce, bilingvní výukou a integrovanou výukou cizích jazyků s nejazykovými předměty, tj. Content and Language Integrated Learning, známého pod zkratkou CLIL. Načrtá i legislativní rámec těchto forem vzdělávání v České republice.
Autor Doc. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Celkem: 33