Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Výzkumy o přínosu CLIL
| Příspěvek stručně mapuje vývoj názorů na výuku v cizím jazyce, představuje výzkumy, které potvrzují přínos CLIL pro žáky, a na konkrétním příkladu ukazuje, jak může CLIL rozvíjet kognitivní dovednosti žáků.  | Lenka Tejkalova |
|
|
| |
|
03. 11. 2010 |
6466 |
Hra na klavír – CLIL
| V příspěvku se dozvíte o podstatě i o využití metody CLIL na Základních uměleckých školách (Content and Language Integrated Learning), která propojuje výuku hudební výchovy a cizího jazyka.  | Zdeněk Vašíček |
|
|
| |
|
05. 09. 2008 |
16249 |
Výuka metodou CLIL
| Významové a obsahové pojetí nové metody výuky cizích jazyků a její možná implementace do školních vzdělávacích programů.  | Gabriela Baladová |
|
|
| |
|
12. 02. 2009 |
37849 |
Zavádění a rozšiřování CLIL na základních uměleckých školách (ZUŠ) v období 2009-2011. Studie proveditelnosti
| Příspěvek shrnuje dosavadní poznatky získané s konceptem CLIL na ZUŠ. Představuje pohled učitele základní umělecké školy z praxe a má sloužit učitelům základních uměleckých škol k úvaze nad možnostmi zavedení či rozšíření CLIL v jejich vlastní výuce a dále všem, kdo k uvedeným možnostem mohou přispět.  | Zdeněk Vašíček |
|
|
| |
|
04. 02. 2009 |
15557 |
CLIL ve Španělsku
| Španělské prostředí, v němž existuje přirozená vícejazyčnost daná různými variantami španělštiny, se zdá být pro CLIL výuku více než výhodné. Různé podoby CLILu ve Španělsku jsou dobrým praktickým příkladem realizace této metody. V současném Španělsku je pozornost věnována především implementaci této metody do výuky. Diskutuje se o potřebných kvalifikačních předpokladech učitele, které je možné rozvíjet v různých seminářích dalšího vzdělávání, o poměru vyučovaného obsahu v CLIL jazyce a v mateřském jazyce a o tvorbě výukových materiálů.  | Kamila Sladkovská |
|
|
| |
|
12. 07. 2010 |
5443 |
Moduly pro CLIL výuku na 1. stupni ZŠ
| V rámci evropského projektu Obsahově a jazykově integrovaná výuka pro žáky 1. stupně ZŠ vznikají obsahové moduly pro cizojazyčnou výuku na 1. stupni základních škol. Moduly připravené v německém a francouzském jazyce lze využít v rámci integrované výuky nebo v projektovém vyučování. Moduly jsou k dispozici všem učitelům, kteří je mohou využít ve svých hodinách.  | Kamila Sladkovská |
|
|
| |
|
07. 04. 2010 |
9366 |
Zavádění CLIL na španělské základní škole
| V roce 2009 se jedna základní škola ve Španělsku, kterou navštěvuje mnoho problematických žáků, rozhodla zavést do výuky metodu CLIL. Jak se o této metodě na škole dozvěděli? Jak si s ní učitelé poradili a jak tato metoda ovlivnila výuku, školu a žáky samotné?  | Kamila Sladkovská |
|
 |
| |
|
06. 08. 2010 |
10207 |
Pojetí CLIL a bilingvní výuky
| Příspěvek vymezuje formy bilingvního vzdělávání. Zabývá se výukou předmětů v cizím jazyce, bilingvní výukou a integrovanou výukou cizích jazyků s nejazykovými předměty, tj. Content and Language Integrated Learning, známého pod zkratkou CLIL. Načrtá i legislativní rámec těchto forem vzdělávání v České republice.  | Doc. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. |
|
|
| |
|
01. 06. 2010 |
11503 |
Co je to scaffolding v CLILu?
| Příspěvek volně navazuje na text uveřejněný na tomto portálu pod názvem Pojetí CLIL a bilingvní výuky. Konkrétně se tento příspěvek věnuje jedné z klíčových opor metody CLIL, scaffoldingu.  | Kamila Sladkovská |
|
|
| |
|
02. 09. 2010 |
11066 |
CLIL – Prohlubování znalostí v daném předmětu a zdokonalování v cizím jazyce
| Tento příspěvek se zabývá přístupem CLIL, popisuje jeden z jeho charakteristických rysů, který spočívá v tom, že prostřednictvím CLIL si žáci prohlubují znalosti v daném předmětu a zároveň si osvojují cizí jazyk. Příspěvek také popisuje hlavní cíle, které by měly hodiny CLIL naplňovat.  | Pavlína Jahnová |
|
|
| |
|
08. 12. 2010 |
5730 |