Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyky"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyky"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Cizí jazyky ve středním odborném vzdělávání

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Znalost cizího jazyka, včetně odborné terminologie, je v současné době základní předpoklad pro úspěšné uplatnění absolventů SOŠ na pracovním trhu. Zaměstnavatelé vyžadují absolventy škol, kteří jsou na dostatečné jazykové úrovni a jsou vybaveni jak jazykovými, tak společenskými a osobnostními kompetencemi.
Autor Veronika Sováková

Nový zdroj materiálů pro výuku jazyků s atraktivním tématem – Sustaenable.eu

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
V rámci projektu SustAEnable vzniklo množství aktivit pro výuku češtiny pro cizince a dalších cizích jazyků s tématem trvalé udržitelnosti života. Tvůrci aktivit považují toto téma nejen za obecně prospěšné, ale i za velmi vhodné pro výuku jazyků. Každý člověk musí řešit otázky spojené např. s recyklací odpadu či vlivem moderních technologií na náš život. Tato problematika přirozeně provokuje diskusi, rozdílné názory a stanoviska, což je pro výuku cizích jazyků více než žádoucí prostředí. Aktivity pro výuku jazyků jsou k dispozici zdarma na webu www.sustaenable.eu., včetně metodické příručky v češtině i v dalších mutacích.
Autor Vojtěch Čejka

Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – vzdělávací obsah

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhý díl dvoudílného článku, který vychází jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, pojednává o digitálních technologiích a jejich roli ve vzděláváním obsahu.
Autor Ondřej Neumajer

Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – didaktický prostředek

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Digitální technologie mohou hrát ve vzdělávání více rolí. V dvoudílném článku, který vychází jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, se zmíníme o dvou těchto rolích. Tento první díl pojednává o digitálních technologií jakožto o didaktickém prostředku, druhý díl přibližuje jejich roli ve vzděláváním obsahu.
Autor Ondřej Neumajer

Padlet aneb Hobbys und Sport ve výuce němčiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Padlet je online aplikace a všestranný nástroj, který je jednoduchý na přípravu a intuitivní pro uživatele, kteří chtějí vkládat a soustředit obsah k jednomu tématu na jedno místo. Padlet lze využít v jakékoliv vyučovací hodině. Široké využití má zvláště v hodinách cizích jazyků. Místo klasických brainstormingových nástrojů či bez nutnosti připravovat žákům hlasovací zařízení lze žáky s využitím jejich mobilních zařízení vtáhnout a aktivizovat kdykoliv během hodiny.
Autor Mgr. Ivana Brabcová

Thinglink aneb Deutsche Städte interaktivně ve výuce němčiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Online aplikace Thinglink má široké využití nejenom v hodinách cizích jazyků. Jedná se o kreativní nástroj, který lze použít na místo klasických powerpointových prezentací. Žáci vytvářejí interaktivní multimediální díla s využitím německého jazyka, která následně vkládají do webových stánek, například do školní webové prezentace. Prezentovaný obsah se pak ukrývá pod ikonami na výsledném obrázku.
Autor Mgr. Ivana Brabcová

Videokonference s neznámou třídou ve výuce angličtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Videokonference pomocí Mystery Hangout nebo Mystery Skype je edukační hra, při které se dvě třídy z rozdílných zemí v domluvený den a hodinu sejdou a snaží se uhodnout, ze které země a ze kterého města je druhá třída. Domluvené setkání probíhá pomocí nástroje pro videokonference, kterými jsou Skype (Microsoft) nebo Hangout (Google). Během videokonference se používá angličtina. Aktivita se zdá být optimální pro rozvoj jak IT dovedností, tak i cizího jazyka.
Autor Mgr. Petra Boháčková

Profesně orientovaná němčina ve středním odborném vzdělávání

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V čem se odlišuje cizojazyčná výuka ve středním odborném vzdělávání oproti všeobecnému střednímu vzdělávání? Jaké jsou vhodné učební materiály? Jaký je vztah odborného jazyka a základních obecných komunikačních dovedností? Ovlivňuje cílená cizojazyčná výuka ve středním odborném vzdělávání spolupráci učitelů? Existují příklady některých projektů, z jejichž výsledků by se mohly nechat školy inspirovat? Na všechny tyto otázky a mnohé další se pokusí odpovědět následující příspěvek, který především vychází z praktických zkušeností obou autorek.
Autor Marcela Žáková

Sebehodnocení a referenční úrovně ve výuce cizích jazyků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se věnuje výstupům ESF projektu Evropské jazykové portfolio v praxi CZ.1.07/1.1.00/08.0014 a výstupům projektu Cizí jazyky interaktivně v podmínkách Společného evropského referenčního rámce pro jazyky CZ.1.07/1.1.00/08.0012. V článku je jednak představena online aplikace Evropského jazykového portfolia včetně metodické příručky Evropské jazykové portfolio v praxi a příkladů dobré praxe, jednak výukové materiály pro práci s interaktivní tabulí, které jsou řazeny podle jednotlivých jazyků, témat a referenčních úrovní Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Autor Mgr. Kamila Sladkovská

Angličtina a děti v předškolním a mladším školním věku - tipy a triky pro učitele i rodiče

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Malé děti jsou jako houba, nasávají to, co je kolem nich. Když mají kolem sebe angličtinu, nasávají angličtinu. Tento příspěvek shrnuje některé přístupy a postupy, které dobře fungovaly při práci s dětmi ve škole i mými vlastními, a nabízí i odpovědi na otázky učitelů a rodičů, které často dostávám.
Autor Ivana Chmelařová
Celkem: 19