Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Společné referenční úrovně

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Pojmový aparát, kterého lze využít k popisu vlastního systému. Jde o výňatek z kapitoly v SERR, ve které jsou popsána kritéria deskriptorů společných referenčních úrovní. Zde je uvedena stručná charakteristika, interpretace a logická uspořádanost obsahu těchto úrovní.
Autor Gabriela Baladová

Formulace deskriptorů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výňatek ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR), ve které jsou uvedeny technické aspekty popisování úrovní ovládání jazyka při hodnocení. Celá kapitola v SERR pojednává o kritériích pro vytváření deskriptorů a o metodických postupech pro sestavování stupnic.
Autor Gabriela Baladová

Evropské jazykové portfolio

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stručné informace o tom, co je Evropské jazykové portfolio a k čemu by mělo sloužit. Odkazy na podrobnější informace a na vydavatele jednotlivých částí Portfolia.
Autor MŠMT

Rozvoj klíčových kompetencí ve výuce cizího jazyka je opravdu klíčový

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Náměty pro rozvoj klíčových kompetencí ve výuce cizích jazyků na I. a II. stupni ZŠ (využitelné i na gymnáziu). Praktické náměty vycházejí z výuky němčiny, ale lze je aplikovat ve výuce kteréhokoliv cizího jazyka.
Autor Alena Podepřelová

Evropské jazykové portfolio - motivace, reflexe a sebehodnocení žáků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Inspirace pro používání alternativního nástroje hodnocení výsledků vzdělávání v cizích jazycích.
Autor PhDr. Milena Zbranková

Cizí jazyk v MŠ - víc než jen zábava a hry

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jeden z mnoha možných přístupů, jak koncipovat výuku, resp. seznamování s cizím jazykem pro děti předškolního věku tak, aby je aktivity příliš nezatěžovaly, aby v nich našly zalíbení a byly pro ně přínosem.
Autor Alžběta Palatinová

Vzdělávací strategie a příklad aktivit ke klíčovým kompetencím občanským, sociálním a personálním

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zaměřuje na strategie k rozvíjení klíčových kompetencí občanských, sociálních a personálních. Materiál s pracovními listy je vhodný jako inspirace při tvorbě a realizaci školních vzdělávacích programů. Článek pracuje s klíčovými kompetencemi v základním vzdělávání, ale může být inspirací i pro gymnázia.
Autor Jana Jílková

Výuka cizích jazyků v předškolním vzdělávání (výsledky průzkumu z roku 1992)

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku uvádí výsledky orientačního průzkumu, který probíhal v roce 1992 téměř ve všech regionech Čech a mapoval situaci výuky cizích jazyků v mateřských školách.
Autor Kateřina Smolíková

Dnešní výuka cizích jazyků v mateřských školách

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V dnešní době je situace pro výuku cizích jazyků v mateřských školách nepříznivá. Chybí vhodná metodika, kvalitní a kvalifikovaní vyučující a v neposlední řadě i ucelené didaktické materiály. MŠMT se rozhodlo řešit tuto otázku vytvořením vhodné metodiky, nabídkou aktivit, témat, slovíček a slovních spojení, běžných otázek či pokynů, příkladů říkadel, písniček, her, pracovních listů apod.
Autor Kateřina Smolíková

Raná výuka cizích jazyků

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Anotace: Autorka v příspěvku uvádí několik doporučení, jak v prostředí mateřské školy uchopit výuku cizího jazyka, aby byla smysluplná a účinná.
Autor Kateřina Smolíková
Celkem: 77