Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Bezbariérová výuka jazyků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Speciální program pomáhá při výuce angličtiny běžné populaci i dětem s dyslexií. Je vhodný pro školní výuku i domácí přípravu. Je využitelný také pro výuku dalších cizích jazyků. Program může používat každý učitel samostatně, učitelé také mohou na webové knihovně společně sdílet vytvořené soubory s různým zaměřením. Za velikou pomoc učitelům, dětem i jejich rodičům považujeme adaptaci aktuálně používaných jazykových učebnic do bezbariérové formy. Od října 2012 je tento program podporovaný také portálem RVP.
Autor Dagmar Rýdlová

Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií - úvodní díl seriálu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek uvádí seriál o metodice CLILu, kterým vám chceme zprostředkovat obsah právě vyšlé publikace, jejíž podtitul bude názvem našeho seriálu. Seriál Vám přinese novinky, názory, výzkumy o CLILu i řešení, jak s integrací obsahu a jazyka na základní škole nejen vhodně začít, ale i zajistit její udržitelný rozvoj. Zabývá se všemi aspekty CLIL metodiky, od vzdělávacího programu k vyučovací hodině až po role hlavních aktérů CLIL programu – žáky, učitele i rodiče. Seriál může být přínosem pro gymnázia, střední odborné školy i zařízení zabývající se pregraduálním vzděláváním a dalším vzděláváním pedagogických pracovníků. Tento úvodní článek seriálu obsahuje předmluvu příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií s podtitulem Implementace CLILu do české školy.
Autor Tereza Šmídová

CLIL a Rámcové vzdělávací programy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek seriálu Implementace CLILu do české školy z 5. kapitoly příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ ukazuje, jak Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV) umožňuje integraci jazyka a nejazykového předmětu. Stěžejní koncept CLILu 4C´s odpovídá hlavním principům, které právě RVP ZV podporuje. Kapitola odpovídá na základní otázky: co rozumíme pod pojmem integrace a co je předmětem integrované výuky formou CLILu. Přináší náměty na propojení vzdělávacích obsahů ve školních vzdělávacích programech a v obecné rovině se zamýšlí nad tím, jak CLIL výuka přispívá k rozvoji klíčových kompetencí.
Autor Tereza Šmídová

Naučit se učit němčinu – nový studijní program pro němčináře

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak efektivně propojit moderní technologie a vzdělávání učitelů? Jak se seznámit s nejmodernějšími poznatky v oblasti didaktiky a metodiky německého jazyka? Jak vylepšit přípravu učitelů na pedagogických fakultách včetně dalšího vzdělávání učitelů? Pražský Goethe Institut nabízí nový e-learningový kurz pod názvem Deutsch Lehren Lernen, který se v mnoha ohledech jeví být přelomovým studijním programem, a to jak pro stávající tak i pro budoucí učitele němčiny.
Autor Jana Nálepová

Inspirace z oborových didaktik I.

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Se začátkem nového školního roku vám nabízíme pestrou mozaiku informací a zkušeností, kterou pro vás připravili garanti jednotlivých vzdělávacích oborů či oblastí. Věříme, že náměty, které jsou pro vás připraveny, využijete při vaší pedagogické práci.
Autor kolektiv autorů

Jak na internet: Cizí jazyky a Internet

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Globální povaha Internetu a snadný přístup k webům a informacím z celého světa s sebou nese jeden specifický problém. Zatímco počátky celosvětové sítě navzájem propojených počítačů byly spojené prakticky výhradním použitím angličtiny, dnes při brouzdání Internetem běžně narážíme na texty téměř ve všech světových jazycích a abecedách. Ale je to právě tento problém, který paradoxně přispěl k dalším zlepšením v použitelnosti Internetu širokou veřejností. Například software pro automatický obousměrný překlad celých pasáží textu mezi světovými i méně rozšířenými jazyky je dnes zdarma dostupný téměř komukoli.
Autor Akademie CZ.NIC

Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání: Cizí jazyk

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V návaznosti na Standardy pro základní vzdělávání byly vytvořeny Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání, které konkretizují očekávané výstupy v RVP ZV. Metodické komentáře obsahují ilustrativní úlohy na úrovni minimální, optimální a excelentní . Nastavení úrovní úloh vychází z referenčních úrovní uvedených ve Společném evropském referenčním rámci. Součástí Metodických komentářů jsou metodické návody pro práci s úlohami v hodinách. Tato zjištění nás přivedla k myšlence vypracovat pro učitele podrobnější materiál, který by uvedené náležitosti obsahoval a který by mohl usnadnit náročnou učitelskou práci.
Autor Jitka Tůmová

Informace o soutěži Master of Labyrinth

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Soutěž Master of Labyrinth je určena pro žáky ZŠ na podporu aktivního využívání cizího jazyka s využitím metody CLIL. Informace pro učitele.
Autor Hana Erlebachová

Angličtina: Proč je důležité začít včas?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o nutnosti změnit koncept výuky angličtiny na 1. stupni a přináší výzvu, aby ředitelé apelovali na možnost profesní přípravy učitelů angličtiny tak, aby mohla být výuka zahájena nejpozději v první třídě.
Autor Sylvie Doláková

Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka vymezuje a popisuje kompetence učitele nezbytné pro kvalitní vykonávání profese učitele cizího jazyka v podmínkách české školy.
Autor Mgr. Kamila Kolmašová
Celkem: 77