Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Evropské jazykové portfolio - motivace, reflexe a sebehodnocení žáků

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Inspirace pro používání alternativního nástroje hodnocení výsledků vzdělávání v cizích jazycích.
Autor PhDr. Milena Zbranková

Učíme se hrou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek nabízí učitelům zajímavé hry při výuce anglického a německého jazyka na 1. stupni ZŠ.
Autor Martina Hurtová

CLIL ve Španělsku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Španělské prostředí, v němž existuje přirozená vícejazyčnost daná různými variantami španělštiny, se zdá být pro CLIL výuku více než výhodné. Různé podoby CLILu ve Španělsku jsou dobrým praktickým příkladem realizace této metody. V současném Španělsku je pozornost věnována především implementaci této metody do výuky. Diskutuje se o potřebných kvalifikačních předpokladech učitele, které je možné rozvíjet v různých seminářích dalšího vzdělávání, o poměru vyučovaného obsahu v CLIL jazyce a v mateřském jazyce a o tvorbě výukových materiálů.
Autor Kamila Sladkovská

Moduly pro CLIL výuku na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V rámci evropského projektu Obsahově a jazykově integrovaná výuka pro žáky 1. stupně ZŠ vznikají obsahové moduly pro cizojazyčnou výuku na 1. stupni základních škol. Moduly připravené v německém a francouzském jazyce lze využít v rámci integrované výuky nebo v projektovém vyučování. Moduly jsou k dispozici všem učitelům, kteří je mohou využít ve svých hodinách.
Autor Kamila Sladkovská

Konference ALTERNATIVY

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek informuje o konferenci k cizím jazykům, která proběhla koncem ledna v Kutné Hoře. Zabývala se výukou anglického jazyka předškolních dětí a žáků na 1. stupni, testováním a zkouškami, novými metodami výuky v ZŠ a SŠ, CLIL, projekty, mezinárodní spoluprací a možnostmi aktivity eTwinning.
Autor Tereza Šmídová

Nejčastější dotazy k cizím jazykům a RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku uvádíme nejčastější dotazy k výuce cizích jazyků v základních školách.
Autor Kamila Sladkovská

Akreditovaný vzdělávací program k metodě CLIL - Jak se přihlásit?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Národní institut pro další vzdělávání připravil v rámci projektu Obsahově a jazykově integrované vyučování na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií akreditovaný vzdělávací program k metodě CLIL. V informativním článku se dozvíte, jak bude školení probíhat a jak se na něj můžete přihlásit.
Autor NIDV

Pojetí CLIL a bilingvní výuky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek vymezuje formy bilingvního vzdělávání. Zabývá se výukou předmětů v cizím jazyce, bilingvní výukou a integrovanou výukou cizích jazyků s nejazykovými předměty, tj. Content and Language Integrated Learning, známého pod zkratkou CLIL. Načrtá i legislativní rámec těchto forem vzdělávání v České republice.
Autor Doc. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.

Další cizí jazyk v českých základních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jaké cizí jazyky se vyučují v českých základních školách? Jaká zjištění přinesla letošní Tematická zpráva České školní inspekce ve vztahu k jazykovému vzdělávání? Do jaké míry je v českém vzdělávání realizován princip vícejazyčnosti?
Autor Kamila Sladkovská

Čeština pro žáky-cizince: 4 - Rodina

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V příspěvku je představen metodický postup pro výuky slovní zásoby z oblasti RODINA. Příspěvek se zaměřuje pouze na výuku základních slov z této oblasti, resp. na jejich formy v 1. pádě a v neutrální a zdrobnělé podobě. Do tématu je zapojena gramatická oblast rodu reflektovaného v rovině slovní zásoby a v rovině přivlastňovacích zájmen. V příspěvku jsou prezentovány pracovní karty pro deset vybraných slov, k jednotlivým kartám jsou připojena metodologická doporučení týkající se obsahové, gramatické a v některých případech i zvukové stránky slov. Cílem příspěvku je poskytnout učiteli komplexní materiál k výuce dané tematické oblasti pro žáky-cizince začátečníky (Slovany i Neslovany) včetně pokynů k jeho použití a upozornění na možné problémy v různých rovinách jazykového systému.
Autor Svatava Škodová
Celkem: 77