Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Evropské jazykové portfolio

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stručné informace o tom, co je Evropské jazykové portfolio a k čemu by mělo sloužit. Odkazy na podrobnější informace a na vydavatele jednotlivých částí Portfolia.
Autor MŠMT

Deskriptor úrovně B1

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí podrobný popis znalostí a dovedností, kterých by měl dosáhnout člověk, který v jazykovém vzdělávání dosáhne úrovně B1.
Autor Gabriela Baladová

Spolupráce bez hranic

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Projekt si klade za cíl, aby se děti přirozenou cestou setkávaly s německým a českým jazykem, odbourávaly se předsudky, aby děti poznaly prostředí v německé a české mateřské škole, poznávaly jiné zvyklosti, tradice, kulturní hodnoty. Témata 4 bloků jsou vybírána tak, aby je bylo možno plnit i neverbálními způsoby kontaktu. Každý integrovaný blok je zpracován v češtině a v němčině.
Očekávané výstupy:
  • naučit se překonávat jazykové bariéry;
  • zbavit se ostychu při kontaktu se svým kamarádem;
  • spolupracovat s ostatními;
  • porozumět cizímu jazyku;
  • chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé;
  • porozumět běžným neverbálním projevům citových prožitků a nálad druhých.
Časový rozsah: 1 rok (časový rozsah 1 bloku - 5 dnů)
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Věra Veselá

Učitelé CLIL v evropském kontextu

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek přináší vhled do legislativních požadavků pedagogů, kteří mohou učit CLILem ve vybraných státech Evropy. Učitelé se vyjadřovali ve fóru "Acrros the curriculum language teaching" na www.factworld.info. Zakladatel portálu i diskuzního fóra Keith Kelly buduje síť učitelů (nyní cca 2 500 členů) se zájmem o výuku mezipředmětových témat a snaží se rozvíjet a podporovat výuku integrovaných předmětů z pozice učitele vědních oborů. Fórum sdružuje pouze vybrané profesionály se zkušenostmi s výukou CLIL.
Autor Tereza Šmídová

Soubor aktivit k realizaci očekávaných výstupů vzdělávacího oboru Cizí jazyk RVP ZV a rozvíjení klíčových kompetencí žáků na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Metodický návod a popis činností na hodinách anglického jazyka pro dvojice žáků, kterými lze dosáhnout očekávaných výstupů u žáků v AJ na 1. stupni ZŠ a rozvíjet přitom klíčové kompetence žáků. K popisu jsou přiložené pracovní listy pro žáky.
Autor Gabriela Baladová

Proč a jak se učíme v mateřské škole cizí jazyk

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka popisuje příklad, jak je možno výuku angličtiny zařazovat do běžného školního programu a jak tyto aktivity propojovat s dalšími projekty školy. Příspěvek je zároveň ukázkou, jak lze snadno a přirozeně motivovat zájem dětí o učení se cizímu jazyku. Nabízí pohled na výuku angličtiny očima zkušeného pedagoga.
Autor Miroslava Strakatá

Inspirace z oborových didaktik I.

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Se začátkem nového školního roku vám nabízíme pestrou mozaiku informací a zkušeností, kterou pro vás připravili garanti jednotlivých vzdělávacích oborů či oblastí. Věříme, že náměty, které jsou pro vás připraveny, využijete při vaší pedagogické práci.
Autor kolektiv autorů

Domluvit se v každodenních situacích

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem výuky cizího jazyka je schopnost žáků komunikovat . V rámci této výuky je třeba klást důraz na její reálnost v běžných situacích, kdy je potřeba překlenout i komunikačních mezery.
Autor Jana Jílková

Seznamování s anglickým jazykem

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Začleňování výuky cizího jazyka do běžného denního programu pomáhá lepšímu osvojování znalostí a dovedností a zároveň děti tato nenásilná forma výuky motivuje k větší aktivitě.
Autor Hana Vomáčková

Deskriptor úrovně A2

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí podrobný popis znalostí a dovedností, kterých by měl dosáhnout člověk, který v jazykovém vzdělávání dosáhne úrovně A2.
Autor Gabriela Baladová
Celkem: 77