Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Písemný a ústní projev

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Většina lidí se písemnou podobu jazyka učí až ve škole, zatímco ústní formu si osvojuje již v časném věku. Při porovnání těchto forem jsou patrné rozdíly, které je třeba ve škole při práci s jazykem respektovat.
Autor Jana Jílková

Využití podobnosti

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výhodou při komunikaci v cizím jazyce je znalost jiného příbuzného jazyka. Svou roli hraje i znalost mezinárodně známých výrazů.
Autor Jana Jílková

Domluvit se v každodenních situacích

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem výuky cizího jazyka je schopnost žáků komunikovat . V rámci této výuky je třeba klást důraz na její reálnost v běžných situacích, kdy je potřeba překlenout i komunikačních mezery.
Autor Jana Jílková

Vzdělávací strategie a příklad aktivit ke klíčovým kompetencím občanským, sociálním a personálním

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zaměřuje na strategie k rozvíjení klíčových kompetencí občanských, sociálních a personálních. Materiál s pracovními listy je vhodný jako inspirace při tvorbě a realizaci školních vzdělávacích programů. Článek pracuje s klíčovými kompetencemi v základním vzdělávání, ale může být inspirací i pro gymnázia.
Autor Jana Jílková

Další cizí jazyk v českých základních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jaké cizí jazyky se vyučují v českých základních školách? Jaká zjištění přinesla letošní Tematická zpráva České školní inspekce ve vztahu k jazykovému vzdělávání? Do jaké míry je v českém vzdělávání realizován princip vícejazyčnosti?
Autor Kamila Sladkovská

Čeština pro žáky-cizince: 4 - Rodina

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V příspěvku je představen metodický postup pro výuky slovní zásoby z oblasti RODINA. Příspěvek se zaměřuje pouze na výuku základních slov z této oblasti, resp. na jejich formy v 1. pádě a v neutrální a zdrobnělé podobě. Do tématu je zapojena gramatická oblast rodu reflektovaného v rovině slovní zásoby a v rovině přivlastňovacích zájmen. V příspěvku jsou prezentovány pracovní karty pro deset vybraných slov, k jednotlivým kartám jsou připojena metodologická doporučení týkající se obsahové, gramatické a v některých případech i zvukové stránky slov. Cílem příspěvku je poskytnout učiteli komplexní materiál k výuce dané tematické oblasti pro žáky-cizince začátečníky (Slovany i Neslovany) včetně pokynů k jeho použití a upozornění na možné problémy v různých rovinách jazykového systému.
Autor Svatava Škodová

Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání: Cizí jazyk

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V návaznosti na Standardy pro základní vzdělávání byly vytvořeny Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání, které konkretizují očekávané výstupy v RVP ZV. Metodické komentáře obsahují ilustrativní úlohy na úrovni minimální, optimální a excelentní . Nastavení úrovní úloh vychází z referenčních úrovní uvedených ve Společném evropském referenčním rámci. Součástí Metodických komentářů jsou metodické návody pro práci s úlohami v hodinách. Tato zjištění nás přivedla k myšlence vypracovat pro učitele podrobnější materiál, který by uvedené náležitosti obsahoval a který by mohl usnadnit náročnou učitelskou práci.
Autor Jitka Tůmová

Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo? vás zve k návštěvě webináře, který proběhne 29. 9. 2016. Webinář se bude zabývat problematikou vlastního používání, vysvětlování i nácviku co nejlepší výslovnosti. Poradí i bezradným učitelům, jak zakomponovat procvičení výslovnosti co nejčastěji. Představíme si zábavné hry, které žákům umožní procvičit typické jevy správné výslovnosti (sluchové hry, zvukové labyrinty, obrázkové symboly, manipulace s kartičkami, výslovnostní rozcvička, hry v prostoru i ve skupinách, nácvik rytmu a intonace s říkankami, zábavné rýmování apod.). Budeme se zabývat otázkou používání fonetické transkripce, zda je pro děti vhodná a od kdy a jak s ní začít pracovat.
Autor Sylvie Doláková

Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (1. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text je součástí kolekce článků, které se věnují problematice využívání digitálních technologií v primárním vzdělávání. Zamýšlí se nad tím, které běžné aktivity vedou k rozvíjení digitální gramotnosti žáků a jakým způsobem digitální svět, ve kterém se žáci přirozeně pohybují, může ovlivňovat vzdělávací obsah a cíle výuky ve vzdělávacích oblastech Český jazyk a literatura, Cizí jazyk a Umění a kultura. Předkládá náměty na využití digitálních technologií jako didaktické pomůcky, která umožňuje zefektivnit průběh učení žáků a může usnadnit naplnění vzdělávacího cíle. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.

Učitelé CLIL v evropském kontextu

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek přináší vhled do legislativních požadavků pedagogů, kteří mohou učit CLILem ve vybraných státech Evropy. Učitelé se vyjadřovali ve fóru "Acrros the curriculum language teaching" na www.factworld.info. Zakladatel portálu i diskuzního fóra Keith Kelly buduje síť učitelů (nyní cca 2 500 členů) se zájmem o výuku mezipředmětových témat a snaží se rozvíjet a podporovat výuku integrovaných předmětů z pozice učitele vědních oborů. Fórum sdružuje pouze vybrané profesionály se zkušenostmi s výukou CLIL.
Autor Tereza Šmídová
Celkem: 76