Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Nejčastější dotazy k cizím jazykům a RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku uvádíme nejčastější dotazy k výuce cizích jazyků v základních školách.
Autor Kamila Sladkovská

Integrovaná výuka cizího jazyka a obsahu - jak začít?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek osvětluje metodu CLIL, nahlíží na ni jako na nástroj rozvoje jazyka a zároveň informuje o např. o tom, jak má škola postupovat při zavádění integrované výuky. Komentuje různé organizační formy a realizace CLIL v praxi. V přehledné tabulce uvádí do srovnání metodiku výuky cizích jazyků a metodiku integrované výuky.
Autor Tereza Šmídová

Další cizí jazyk v českých základních školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jaké cizí jazyky se vyučují v českých základních školách? Jaká zjištění přinesla letošní Tematická zpráva České školní inspekce ve vztahu k jazykovému vzdělávání? Do jaké míry je v českém vzdělávání realizován princip vícejazyčnosti?
Autor Kamila Sladkovská

Virtuální hospitace - Německý jazyk: Plány a sny

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Úvodní motivační hodina k tématu Plány a sny s cílem nácviku dovednosti mluvení. Žáci pracující především ve skupinách si nejprve vytvoří hypotézy (seznamují se s podmiňovacím způsobem v němčině), ověří je v textu a poté si připraví krátkou prezentaci.
Autor Mgr. Ivana Frýbová

Jazykový a matematický antitalent aneb Nulová volba?

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek obsahuje zkušenosti pedagoga střední odborné školy s přípravou studentů ze společné části maturitní zkoušky z cizího jazyka, konkrétně s přípravou na didaktický test. Velmi zajímavá inspirace pro všechny! Článek je součástí tematického vstupu na Metodickém portálu www.rvp.cz „Nebojte se maturovat jinak!“.
Autor Táňa Rašková

CLIL ve Španělsku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Španělské prostředí, v němž existuje přirozená vícejazyčnost daná různými variantami španělštiny, se zdá být pro CLIL výuku více než výhodné. Různé podoby CLILu ve Španělsku jsou dobrým praktickým příkladem realizace této metody. V současném Španělsku je pozornost věnována především implementaci této metody do výuky. Diskutuje se o potřebných kvalifikačních předpokladech učitele, které je možné rozvíjet v různých seminářích dalšího vzdělávání, o poměru vyučovaného obsahu v CLIL jazyce a v mateřském jazyce a o tvorbě výukových materiálů.
Autor Kamila Sladkovská

Čeština pro žáky-cizince: 4 - Rodina

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V příspěvku je představen metodický postup pro výuky slovní zásoby z oblasti RODINA. Příspěvek se zaměřuje pouze na výuku základních slov z této oblasti, resp. na jejich formy v 1. pádě a v neutrální a zdrobnělé podobě. Do tématu je zapojena gramatická oblast rodu reflektovaného v rovině slovní zásoby a v rovině přivlastňovacích zájmen. V příspěvku jsou prezentovány pracovní karty pro deset vybraných slov, k jednotlivým kartám jsou připojena metodologická doporučení týkající se obsahové, gramatické a v některých případech i zvukové stránky slov. Cílem příspěvku je poskytnout učiteli komplexní materiál k výuce dané tematické oblasti pro žáky-cizince začátečníky (Slovany i Neslovany) včetně pokynů k jeho použití a upozornění na možné problémy v různých rovinách jazykového systému.
Autor Svatava Škodová

Moduly pro CLIL výuku na 1. stupni ZŠ

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
V rámci evropského projektu Obsahově a jazykově integrovaná výuka pro žáky 1. stupně ZŠ vznikají obsahové moduly pro cizojazyčnou výuku na 1. stupni základních škol. Moduly připravené v německém a francouzském jazyce lze využít v rámci integrované výuky nebo v projektovém vyučování. Moduly jsou k dispozici všem učitelům, kteří je mohou využít ve svých hodinách.
Autor Kamila Sladkovská

Výuka cizích jazyků v České republice a v EU

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek seznamuje s novými trendy ve výuce cizích jazyků v České republice a srovnává je se situací, která je v ostatních zemích EU. Článek se mimo jiné zabývá věkem, ve kterém je nejlépe začít s výukou cizího jazyka. A také popisuje legislativní ukotvení výuky cizích jazyků v ČR.
Autor Lucie Zormanová

Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek Jak učit výslovnost tak, aby to žáky bavilo? vás zve k návštěvě webináře, který proběhne 29. 9. 2016. Webinář se bude zabývat problematikou vlastního používání, vysvětlování i nácviku co nejlepší výslovnosti. Poradí i bezradným učitelům, jak zakomponovat procvičení výslovnosti co nejčastěji. Představíme si zábavné hry, které žákům umožní procvičit typické jevy správné výslovnosti (sluchové hry, zvukové labyrinty, obrázkové symboly, manipulace s kartičkami, výslovnostní rozcvička, hry v prostoru i ve skupinách, nácvik rytmu a intonace s říkankami, zábavné rýmování apod.). Budeme se zabývat otázkou používání fonetické transkripce, zda je pro děti vhodná a od kdy a jak s ní začít pracovat.
Autor Sylvie Doláková
Celkem: 77