Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Seznamování s anglickým jazykem

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Začleňování výuky cizího jazyka do běžného denního programu pomáhá lepšímu osvojování znalostí a dovedností a zároveň děti tato nenásilná forma výuky motivuje k větší aktivitě.
Autor Hana Vomáčková

Proč a jak se učíme v mateřské škole cizí jazyk

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka popisuje příklad, jak je možno výuku angličtiny zařazovat do běžného školního programu a jak tyto aktivity propojovat s dalšími projekty školy. Příspěvek je zároveň ukázkou, jak lze snadno a přirozeně motivovat zájem dětí o učení se cizímu jazyku. Nabízí pohled na výuku angličtiny očima zkušeného pedagoga.
Autor Miroslava Strakatá

Spolupráce bez hranic

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Projekt si klade za cíl, aby se děti přirozenou cestou setkávaly s německým a českým jazykem, odbourávaly se předsudky, aby děti poznaly prostředí v německé a české mateřské škole, poznávaly jiné zvyklosti, tradice, kulturní hodnoty. Témata 4 bloků jsou vybírána tak, aby je bylo možno plnit i neverbálními způsoby kontaktu. Každý integrovaný blok je zpracován v češtině a v němčině.
Očekávané výstupy:
  • naučit se překonávat jazykové bariéry;
  • zbavit se ostychu při kontaktu se svým kamarádem;
  • spolupracovat s ostatními;
  • porozumět cizímu jazyku;
  • chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé;
  • porozumět běžným neverbálním projevům citových prožitků a nálad druhých.
Časový rozsah: 1 rok (časový rozsah 1 bloku - 5 dnů)
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Věra Veselá

Aktuální dotazy k problematice výuky cizích jazyků v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku naleznete odpovědi na nejčastější dotazy týkající se otázek, zda ano či ne a jak "vyučovat" cizí jazyk v mateřské škole.
Autor Kateřina Smolíková

Výuka angličtiny s kocourem Vavřincem

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seznámení s publikací "Pohádková angličtina s kocourem Vavřincem", pomocí níž se mohou předškolní děti hravou formou seznamovat s cizím jazykem.
Autor Lucie Poslušná

Angličtina v mateřské škole a základní škole - Classroom management 1 - „Problémy při výuce cizího jazyka“

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento materiál navazuje na předchozí články Angličtina v mateřské škole aneb Jak začít (1.a 2. část). Nabízí pedagogům anglického jazyka návod, jak řešit aktuální problémy, které ovlivňují kvalitní výuku, např. počty dětí ve třídách či nedostatek finančních prostředků.
Autor Lenka Otřísalová

Výuka cizích jazyků v předškolním vzdělávání (výsledky průzkumu z roku 1992)

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku uvádí výsledky orientačního průzkumu, který probíhal v roce 1992 téměř ve všech regionech Čech a mapoval situaci výuky cizích jazyků v mateřských školách.
Autor Kateřina Smolíková

Dnešní výuka cizích jazyků v mateřských školách

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V dnešní době je situace pro výuku cizích jazyků v mateřských školách nepříznivá. Chybí vhodná metodika, kvalitní a kvalifikovaní vyučující a v neposlední řadě i ucelené didaktické materiály. MŠMT se rozhodlo řešit tuto otázku vytvořením vhodné metodiky, nabídkou aktivit, témat, slovíček a slovních spojení, běžných otázek či pokynů, příkladů říkadel, písniček, her, pracovních listů apod.
Autor Kateřina Smolíková

Raná výuka cizích jazyků

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Anotace: Autorka v příspěvku uvádí několik doporučení, jak v prostředí mateřské školy uchopit výuku cizího jazyka, aby byla smysluplná a účinná.
Autor Kateřina Smolíková

Cizí jazyk v MŠ - víc než jen zábava a hry

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jeden z mnoha možných přístupů, jak koncipovat výuku, resp. seznamování s cizím jazykem pro děti předškolního věku tak, aby je aktivity příliš nezatěžovaly, aby v nich našly zalíbení a byly pro ně přínosem.
Autor Alžběta Palatinová
Celkem: 77