Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Informace o soutěži Master of Labyrinth

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Soutěž Master of Labyrinth je určena pro žáky ZŠ na podporu aktivního využívání cizího jazyka s využitím metody CLIL. Informace pro učitele.
Autor Hana Erlebachová

Angličtina: Proč je důležité začít včas?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o nutnosti změnit koncept výuky angličtiny na 1. stupni a přináší výzvu, aby ředitelé apelovali na možnost profesní přípravy učitelů angličtiny tak, aby mohla být výuka zahájena nejpozději v první třídě.
Autor Sylvie Doláková

V angličtině vede sever Evropy, Češi jsou na 16. místě

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
Globální průzkum 950 000 dospělých napříč 72 zeměmi a územími analyzuje vztah způsobilosti v angličtině a příjmů, inovací a kvality života.
Autor Monika Prokešová

Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka vymezuje a popisuje kompetence učitele nezbytné pro kvalitní vykonávání profese učitele cizího jazyka v podmínkách české školy.
Autor Mgr. Kamila Kolmašová

Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (1. část)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text je součástí kolekce článků, které se věnují problematice využívání digitálních technologií v primárním vzdělávání. Zamýšlí se nad tím, které běžné aktivity vedou k rozvíjení digitální gramotnosti žáků a jakým způsobem digitální svět, ve kterém se žáci přirozeně pohybují, může ovlivňovat vzdělávací obsah a cíle výuky ve vzdělávacích oblastech Český jazyk a literatura, Cizí jazyk a Umění a kultura. Předkládá náměty na využití digitálních technologií jako didaktické pomůcky, která umožňuje zefektivnit průběh učení žáků a může usnadnit naplnění vzdělávacího cíle. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.

Jak na internet: Cizí jazyky a Internet

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Globální povaha Internetu a snadný přístup k webům a informacím z celého světa s sebou nese jeden specifický problém. Zatímco počátky celosvětové sítě navzájem propojených počítačů byly spojené prakticky výhradním použitím angličtiny, dnes při brouzdání Internetem běžně narážíme na texty téměř ve všech světových jazycích a abecedách. Ale je to právě tento problém, který paradoxně přispěl k dalším zlepšením v použitelnosti Internetu širokou veřejností. Například software pro automatický obousměrný překlad celých pasáží textu mezi světovými i méně rozšířenými jazyky je dnes zdarma dostupný téměř komukoli.
Autor Akademie CZ.NIC

Jazykový a matematický antitalent aneb Nulová volba?

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek obsahuje zkušenosti pedagoga střední odborné školy s přípravou studentů ze společné části maturitní zkoušky z cizího jazyka, konkrétně s přípravou na didaktický test. Velmi zajímavá inspirace pro všechny! Článek je součástí tematického vstupu na Metodickém portálu www.rvp.cz „Nebojte se maturovat jinak!“.
Autor Táňa Rašková

Naučit se učit němčinu – nový studijní program pro němčináře

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak efektivně propojit moderní technologie a vzdělávání učitelů? Jak se seznámit s nejmodernějšími poznatky v oblasti didaktiky a metodiky německého jazyka? Jak vylepšit přípravu učitelů na pedagogických fakultách včetně dalšího vzdělávání učitelů? Pražský Goethe Institut nabízí nový e-learningový kurz pod názvem Deutsch Lehren Lernen, který se v mnoha ohledech jeví být přelomovým studijním programem, a to jak pro stávající tak i pro budoucí učitele němčiny.
Autor Jana Nálepová

Cizí jazyk na prvním stupni základních škol v Rakousku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stručná informace o výuce cizích jazyků na prvním stupni rakouských základních škol.
Autor Dita Reimerová

Deskriptor úrovně C1

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí podrobný popis znalostí a dovedností, kterých by měl dosáhnout člověk, který v jazykovém vzdělávání dosáhne úrovně C1.
Autor Gabriela Baladová
Celkem: 76