Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "cizí jazyk"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výuka cizích jazyků v předškolním vzdělávání (výsledky průzkumu z roku 1992)

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku uvádí výsledky orientačního průzkumu, který probíhal v roce 1992 téměř ve všech regionech Čech a mapoval situaci výuky cizích jazyků v mateřských školách.
Autor Kateřina Smolíková

Dnešní výuka cizích jazyků v mateřských školách

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V dnešní době je situace pro výuku cizích jazyků v mateřských školách nepříznivá. Chybí vhodná metodika, kvalitní a kvalifikovaní vyučující a v neposlední řadě i ucelené didaktické materiály. MŠMT se rozhodlo řešit tuto otázku vytvořením vhodné metodiky, nabídkou aktivit, témat, slovíček a slovních spojení, běžných otázek či pokynů, příkladů říkadel, písniček, her, pracovních listů apod.
Autor Kateřina Smolíková

Raná výuka cizích jazyků

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Anotace: Autorka v příspěvku uvádí několik doporučení, jak v prostředí mateřské školy uchopit výuku cizího jazyka, aby byla smysluplná a účinná.
Autor Kateřina Smolíková

Cizí jazyk v MŠ - víc než jen zábava a hry

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jeden z mnoha možných přístupů, jak koncipovat výuku, resp. seznamování s cizím jazykem pro děti předškolního věku tak, aby je aktivity příliš nezatěžovaly, aby v nich našly zalíbení a byly pro ně přínosem.
Autor Alžběta Palatinová

Seznamování s anglickým jazykem

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Začleňování výuky cizího jazyka do běžného denního programu pomáhá lepšímu osvojování znalostí a dovedností a zároveň děti tato nenásilná forma výuky motivuje k větší aktivitě.
Autor Hana Vomáčková

Průvodce metodikou výuky angličtiny v mateřské škole I.

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o publikaci
Autor VÚP Praha

Aktuální dotazy k problematice výuky cizích jazyků v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V příspěvku naleznete odpovědi na nejčastější dotazy týkající se otázek, zda ano či ne a jak "vyučovat" cizí jazyk v mateřské škole.
Autor Kateřina Smolíková

Proč a jak se učíme v mateřské škole cizí jazyk

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka popisuje příklad, jak je možno výuku angličtiny zařazovat do běžného školního programu a jak tyto aktivity propojovat s dalšími projekty školy. Příspěvek je zároveň ukázkou, jak lze snadno a přirozeně motivovat zájem dětí o učení se cizímu jazyku. Nabízí pohled na výuku angličtiny očima zkušeného pedagoga.
Autor Miroslava Strakatá

Výuka angličtiny s kocourem Vavřincem

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seznámení s publikací "Pohádková angličtina s kocourem Vavřincem", pomocí níž se mohou předškolní děti hravou formou seznamovat s cizím jazykem.
Autor Lucie Poslušná

Spolupráce bez hranic

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Projekt si klade za cíl, aby se děti přirozenou cestou setkávaly s německým a českým jazykem, odbourávaly se předsudky, aby děti poznaly prostředí v německé a české mateřské škole, poznávaly jiné zvyklosti, tradice, kulturní hodnoty. Témata 4 bloků jsou vybírána tak, aby je bylo možno plnit i neverbálními způsoby kontaktu. Každý integrovaný blok je zpracován v češtině a v němčině.
Očekávané výstupy:
  • naučit se překonávat jazykové bariéry;
  • zbavit se ostychu při kontaktu se svým kamarádem;
  • spolupracovat s ostatními;
  • porozumět cizímu jazyku;
  • chovat se a jednat na základě vlastních pohnutek a zároveň s ohledem na druhé;
  • porozumět běžným neverbálním projevům citových prožitků a nálad druhých.
Časový rozsah: 1 rok (časový rozsah 1 bloku - 5 dnů)
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Věra Veselá
Celkem: 77