Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Možnosti tu jsou...
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. Žáci přemýšlejí o výhodách a nevýhodách různých možností, jak se zapojit do rozvojové spolupráce. Hodnotí, které formy jim přijdou nejvhodnější.  | Ondřej Nádvorník |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
14. 02. 2007 |
7391 |
Svět chudoby
| Příspěvek přináší námět, jak zapracovat do výuky jeden z největších globálních problémů – chudobu. Interaktivní forma výuky pomůže žákům pochopit hloubku a šíři tohoto problému. Žáci budou mít možnost vyzkoušet si na vlastní kůži, jaké to je nemít dostatek peněz ani na nejzákladnější potřeby.  | Bianka Machová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
06. 04. 2009 |
20943 |
Bohatí chudí, chudí bohatí
| Odvození různých definic chudoby na základě shrnutých faktů z textu. Skupinová práce a prezentace.  | Petr Chára |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
30. 08. 2006 |
8872 |
Rozvojové cíle tisíciletí
| Představení vzorové hodiny (např. Zeměpisu nebo Výchovy k občanství) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivity žáci přemýšlejí o současných globálních výzvách, seznámí se s Rozvojovými cíli tisíciletí a diskutují o možnostech jejich naplnění.  | Ondřej Nádvorník |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
11. 12. 2006 |
12801 |
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy se odehrál koncert Live Aid
| Žáci se seznámí s příčinami hladomoru, při jehož řešení jednorázová pomoc nestačí. V případě řešení tohoto globálního problému je nutná prevence, za pomoci mezinárodních organizací vytvořit soběstačnost postižených území, protože většinu těchto území tvoří tzv. zhroucené státy. Paradoxně příčiny této situace můžeme hledat i v působení mezinárodních organizací a vlivu postkoloniálního systému. Jednorázová pomoc sice na problém upozorní, ale neřeší jej. Mnoho rozvojových zemí totiž trpí vnitropolitickými problémy, korupcí a klientelismem a špatnými politickými rozhodnutími.  | Tereza Vodičková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
10 komentářů |
03. 08. 2015 |
4496 |
Možnosti tu jsou...
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. Žáci přemýšlejí o výhodách a nevýhodách různých možností, jak se zapojit do rozvojové spolupráce. Hodnotí, které formy jim přijdou nejvhodnější.  | Ondřej Nádvorník |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
14. 02. 2007 |
6755 |
Bohouš a Dáša proti chudobě
| Informace o příručce, která pedagogům přiblíží, jak přitažlivou formou s využitím komiksového příběhu učit o tématu, jakým je chudoba. Součástí textu je i ukázka.  | Člověk v tísni |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
12. 06. 2006 |
4139 |
Mozambik
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu, Občanského a společenskovědního základu) s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS). Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivit žáci pracují s informacemi o příčinách chudoby v Africe na příkladu vybrané země. Žáci vybírají významné informace z textu a učí se učit ostatní.  | Ondřej Nádvorník |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
02. 11. 2006 |
8667 |
Arif Hossein - integrace průřezových témat do práce s dokumentárním filmem
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) nebo materiál na samostatný projekt s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Popis aktivit může zároveň sloužit jako návod využití dokumentárního filmu k integraci průřezových témat.  | Lenka M. Pekařová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
03. 11. 2006 |
12003 |
Rozvojové cíle tisíciletí - integrace průřezového tématu VMEGS
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Geografie nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivity žáci přemýšlejí o současných globálních výzvách, seznámí se s Rozvojovými cíli tisíciletí a diskutují o možnostech jejich naplnění.  | Ondřej Nádvorník |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
11. 12. 2006 |
4440 |