Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Jak jsme vytvářeli pravidla vzájemného soužití
| Integrovaný blok Jak jsme vytvářeli pravidla vzájemného
soužití, který je součástí tematického celku „Můj kamarád“, nabízí činnosti vedoucí děti k vytváření a respektování základních pravidel vzájemného chování a jednání.  | Alžběta Palatinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
30. 01. 2008 |
15402 |
Zvládání vzteku u dětí pomocí velkých maňásků
| Hra s látkovými postavičkami nemusí být jen zábava, ale učitelé ve školce mohou maňásky také dobře využít při problémech v komunikaci s dětmi. Nová metodika Dobrý začátek ukazuje, jak s maňásky přesně pracovat.  | Bára Procházková |
Praktický příspěvek zkušenost dlouhodobý
|
|
|
|
|
21. 04. 2020 |
2343 |
Vykázání z výuky: zamyšlení a příklad z anglického prostředí
| Příspěvek k aktuálně diskutovanému záměru umožnit učitelům vykázat z výuky problematicky se chovající osoby představuje fungování opatření v Anglii a zamýšlí se nad některými aspekty, které jsou součástí českého návrhu.  | Kateřina Machovcová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
27. 05. 2009 |
8728 |
Jak se správně chovat v městské hromadné dopravě (MHD)
| Výkladový list se základními pravidly chování při cestování městskou hromadnou dopravou a aktivity k jejich praktickému nácviku nanečisto ve třídě.  | Tomáš Sokolář |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
16. 09. 2008 |
15050 |
Etický kodex pro práci žáků a učitelů s informacemi
| Pravidla etického chování na internetu inspirovaná kodexem americké Society of Professional Journalists.
Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
01. 10. 2007 |
6071 |
V digitálním světě slušně a odpovědně
| Žáci ve skupinách posuzují různé příklady chování při komunikaci v digitálním světě. Během vzájemné diskuse a spolupráce vytvářejí plakát, na který vyberou pět nejdůležitějších pravidel netikety.  | InGeneration |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
20. 01. 2014 |
4765 |
Jiný? Divný? Originální? Normální?
| To, co je „normální“, a to, co je „jiné“, vnímáme z určitých důvodů každý jinak.
Žáci se postupně zamýšlí nad připravenými výroky a přesouvají se v místnosti na základě toho, jak vnímají popisovanou situaci: Když někdo není na facebooku, je to pro mě normální, jiné, nebo divné? To, že někdo zdraví objetím a polibky na tvář beru jako normální, jiné, nebo divné? Proč? Na co jsem zvyklý – co je pro mě v tomto ohledu norma a proč?
Žáci vysvětlují, jak a proč dané věci vnímají, a tak zjišťují názory a postoje svoje i svých spolužáků.
Záměrem cvičení je lépe si uvědomovat, na základě čeho posuzuji něco jako „normální“, a něco jako „divné“, a promýšlet, jak to mají ostatní lidé i jak jim můžu lépe porozumět (i jak můžeme naše vlastní vnímání světa komunikovat s ostatními).  | Zuzana Švajgrová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
01. 02. 2018 |
5743 |
Mobily v rukou dětí z pohledu rodičů
| Zpráva o tom, jak svůj postoj k využití mobilů vlastními dětmi na základě studia dostupných výzkumů pozměnil jeden anglický rodič – shodou okolností novinář zabývající se médii. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Aleš Jaroš |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
03. 01. 2019 |
4080 |
Vandalismus
| Námět do výuky předmětu Výchova k občanství, rozvíjející čtenářskou a digitální gramotnost. V rámci této aktivity jsou žáci vedeni k rozpoznání projevů vandalismu ve škole i v obci, žáci uvedou příklady vandalismu a vysvětlí důsledky tohoto jednání. Aktivita je zároveň vybízí k analýze stavu v jejich okolí a následnému návrhu, jak lze chránit nejen majetek, ale i kulturní památky.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Mgr. Petra Slámová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
03. 12. 2020 |
608 |
Morální rozvoj v rámci OSV – metody situačně-behaviorální
| Text přináší typologii situačně-behaviorálních a dramatických metod využitelných k rozvoji mravního jednání v rámci osobnostní a sociální výchovy. Obsahuje příklady aktivit. Směřuje k popularizaci tohoto typu metod v mravní výchově v rámci OSV.  | Josef Valenta |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
17. 10. 2011 |
9710 |