Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "chemie"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "chemie"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Uhlovodíková pyramida

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Hra AZ kvíz na téma Uhlovodíková pyramida má žáka aktivně zapojit do výuky s tím, že si zároveň zdokonaluje a procvičuje vlastní znalosti a některé kompetence - komunikativnost, spolupráce, respektování druhých, prosazování vlastního názoru, soutěživost.
Autor Jana Drahovzalová

V čem se zhoršujeme? (TIMSS 2007)

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvěk přináší výsledky mezinárodního výzkumu TIMSS 2007 zaměřeného na matematiku a přrodní vědy a zamýšlí se nad jeho výsledky.
Autor Jana Hrubá

Kovy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Cílem aktivity je rozvíjet u žáků schopnost představit před skupinou připravenou prezentaci na téma Kovy. Dále žáci pracují s pracovními listy a vybírají správná tvrzení na základě toho, co si z prezentace zapamatovali.
Autor Jiřina Kolková

AZ-kvíz aneb Znáte karboxylové kyseliny?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Hra AZ-kvíz s podtitulem "Znáte karboxylové kyseliny?" byla sestavena podle stejnojmenné TV hry jako pomůcka pro aktivní a zábavné opakování probraného tématu v chemii. Hra je určena žákům gymnázií a lze ji využít k opakování i ověření vědomostí po probrání tematického okruhu o "karboxylových kyselinách a jejich derivátech".
Autor Lucie Štefanová

AZ-kvíz aneb Znáte s-prvky?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita AZ-kvíz s podtitulem "Znáte s-prvky" byla sestavena podle stejnojmenné TV hry jako pomůcka pro aktivní a zábavné opakování probraného tématu v chemii. Hra je určena žákům gymnázií a lze ji využít k opakování i ověření vědomostí po probrání tematického okruhu Vodík, alkalické kovy a kovy alkalických zemin.
Autor Lucie Štefanová

Prvky V.A skupiny (15. skupiny) a VI.A skupiny (16. skupiny) periodické soustavy prvků

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Obsahem článku jsou pracovní listy zaměřené na vlastnosti, přípravu, výrobu a využití prvků V.A skupiny (15. skupiny), VI.A skupiny (16. skupiny) a jejich sloučenin, dále jsou to pracovní listy zaměřené na zákonitosti vyskytující se v V.A skupině (15. skupině) a VI.A skupině (16. skupině).
Autor Lucie Štefanová

Využití ICT ve výuce chemie v základních školách a nižších stupních víceletých gymnázií

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zabývá využitím informačních a komunikačních technologií ve výuce chemie. Článek je součástí širší diskuse o využití ICT technologií v primárním i sekundárním vzdělávání, což patří v současnosti mezi zásadní témata v oblasti vzdělávání nejen v České republice, ale i v zahraničí.
Autor Michaela Frýzková

Příprava měďnatých solí z oxidu měďnatého

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Experiment je nejdůležitější součástí výuky chemie. Žáci mají možnost pozorovat pokus, který provádí učitel, a následně jej pak sami vyzkoušet. Na základě získaných vědomostí a dovedností výsledek pokusu vyhodnotí a učiní závěry.
Autor Milada Kyselovská

Friedrich August Kekulé

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Kekulé již svým jménem vzbuzuje zájem žáků o často nezáživně prezentovanou část chemie aromatických uhlovodíků Co teprve, když se o tohoto vychvalovaného i zatracovaného chemika začneme zajímat hlouběji. Příspěvek může být námětem na projekt, na jehož konci je vypracování posteru představující tuto rozporuplnou osobnost spolužákům a učitelům.
Autor Milan Bárta

Kyseliny a zásady v kuchyni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Námět do výuky chemie, rozvíjející matematickou, čtenářskou a digitální gramotnost. Jedním z cílů aktivity je prohloubení zájmu o chemii zážitkovou formou, kdy si žáci sami ověří praktický význam chemie a jejích metod v každodenním životě. V průběhu aktivity jsou žáci vedeni k porozumění zadaného úkolu, formulaci hypotézy, navržení postupu řešení úkolu a vlastní realizaci, formulaci a zdůvodnění odpovědi a diskuzi nad dalšími možnostmi řešení. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor PhDr. Martina Černá
Celkem: 59